August droeg Febe naar het volgende onderkomen. Jana en Maarten zwommen samen wat achterop. Mia en André speelden wat onozelheid spelletjes en Niels en Demi zwommen dicht tegen elkaar aan. Iedereen had zo zijn eigen manier om hiermee om te gaan. Sam en June zwommen achter de prinsessen op kop.'Denk je dat het goed komt met haar?' vroeg June stil. 'Ik weet het niet...' zuchtte Sam en keek achterom naar Febe, die nog steeds onbeweeglijk was.'Zolang de balans niet hersteld is, word ze niet beter' zei August en keek hen aan.'Je sprak daarstraks over alweer de controle verliezen' zei June en zwom wat meer naar August.'Waar had je het over?'. Sam kwam er nu ook bij zwemmen. 'Iets uit haar verleden?' vroeg hij. August zuchtte.'Ik heb haar beloofd het nooit iemand te zeggen'.'Maar wij zijn jullie beste vrienden' zei June deels gekwetst.'Als ik het zeg breek ik onze belofte' zei August.'En dat wil ik niet'. 'Zij weet ook iets over jou, is het niet?' vroeg Sam.'Misschien' zei hij en zijn ogen bliksemde Sam neer.'Wat het ook is je kunt het ons vertellen August' zei June. Febe deed haar ogen half open en met haar lippen vormde ze '12-10'. 'Oké best' zuchtte August en Febe maakte het gebaar van '11-11'. August zuchtte en keek naar June.'Er is inderdaad iets gebeurt in haar verleden, iets vreselijks'.'Wat?' vroeg Sam.'Toen ze nog klein was wou haar nonkel haar zusje...iets aandoen' zei hij.'Maar Febe ging in de plaats van Fleur, om haar zusje te beschermen'. Hij keek naar het meisje dat in zijn armen lag.'Een grote opoffering uit liefde...'.'W-wat heeft hij met haar gedaan?' vroeg June voorzichtig.'Hij heeft haar...seksueel misbruikt...'. Sam en June deinsden geschrokken achteruit.'In het begin, telkens als ik naar haar keek, zag ik het voor me...' zei August stil.'Het was vreselijk...'.'Ik wist niet dat ze door zoiets heftig was moeten gaan...' zuchtte Sam en staarde voor zich uit. 'Dat wist niemand' zuchtte June.'Maar zeg eens, wat wist Febe nou eigenlijk over jou?' vroeg Sam en keek recht in Augusts ogen. Hij kreeg een visioen van toen in de grot. Toen de draak Sam meenam, toen hij kon voorkomen dat hij werd meegenomen maar het niet deed. Hij deed het niet omdat hij bang was voor concurrentie, concurrentie bij zijn grote liefde, June. August knipperde hevig met zijn ogen en negeerde Sams vraag.'Had je een flashback?' vroeg June.'Ja' zei hij maar bleef vooruit staren.'Zag je je Oh zo grote geheim?' vroeg Sam. Nu wist August het zeker, Sam wist het. Sam grijnsde toen hij wist dat hij juist zat. August had hem zoveel pijn kunnen besparen maar het had hen wel sneller naar de prinses en hun familie geleid. 'Jij weet waar hij het over heeft of niet dan?' vroeg June naar Sam starend. 'Het is niets belangrijks' lachte Sam en August keek hem dankbaar aan.'We zijn er' zei Jennifer en draaide zich om naar ons.'We zijn aangekomen bij onderkomen 3.2'
JE LEEST
Onderwater(#2)
FantasyDe 12 leven samen met hun families in een nieuwe wijk in Famalia, De cirkel genoemd. Alle huizen staan in een cirkel met in het midden een groot plein met een portaal en verschillende planten. De huisnummer staat steeds voor de maand. Ze leven nu ee...