'Er is iets mis'. We keken allemaal naar Febe.'Er gaat iets fout'. Ze stond op en begon een soort van te ijsberen, in hoeverre dat dat kon met een staart. June stond op en hield haar tegen. 'Zijn het Oc en Julie?'. Je kon in haar stem horen dat ze bezorgd was. Febe's ogen lichtte lichtjes roze op en ze keek naar Maarten.'1-0' zei ze zonder emotie maar iedereen wist wat het betekende. Wanneer Febe sprak alsof er een voetbalwedstrijd bezig was, was er eigenlijk een hele andere wedstrijd bezig. Maarten keek haar verbaasd aan.'Julie en Oc?' vroeg hij met grote ogen.'Ik had het niet zien aankomen' zuchtte ze.'Het is mijn ding, hoe kan dit?' vroeg ze verward.'Er gaan dingen fout, de balans is verstoord, dit is niet hoe het zou moeten gaan...'.'Rustig!' riep André en keek haar in de ogen. De lichte gloed ging door zijn ogen en Febe kalmeerde. Jana staarde naar de grond. Febe had voorspelt dat zij en Oc een stel zouden worden en ze was langzaamaan voor hem gevallen. Maar nu leek dat allemaal niet meer de realiteit.'Hoe kan dit?' vroeg Sam verward.'Als Febe het niet heeft voorspelt betekent dat dat het niet gebeurt, ja toch?'. Hij keek verward naar zijn leider, zijn grote liefde, al wist zij daar nog steeds niet van. De wedstrijd tussen Sam en August was al lang bezig maar op dit moment stonden ze weer gelijk. Maarten staarde naar de grond.'We moeten hen vinden' zei Mia.'Als we ze vinden vermoord ik Oc' zei Maarten en sloeg met zijn vuist op het koude metaal van de muren.'Niemand wordt hier vermoord' zei June.'We moeten ze eerst zien te vinden, dan zien we wel'. 'Kun je een visioen oproepen dat ons kan helpen?' vroeg Niels en keek naar June. Ze zuchtte en keek naar August.'We kunnen dit' zei hij en ging voor haar staan.'Dat hoop ik maar' zuchtte June en pakte August zijn handen vast. Een paar maanden geleden hadden we de ontdekking gedaan dat als June en August hun krachten op hetzelfde moment gebruikten, ze het heden konden zien.'We hebben iets van hen nodig' zei August en keek naar Maarten. Hij zuchtte en pakte iets uit zijn zak. Hij zwom naar August en June en legde een klein bedeltje in June's hand.'Dit komt van 1 van haar armbandjes' zei hij stil.'Het is eraf gevallen en ik ben het vergeten terug te geven'.'Vergeten, natuurlijk' zei André met een lach. Maarten zuchtte en ging weer naar zijn plaats. June zuchtte en hield het bedeltje met twee handen vast. August legde zijn handen om de hare heen en ze keken elkaar in ogen. Het duurde niet lang voordat hun ogen sprankelden en ze een visioen kregen. Julie en Oc zaten midden in een passionele kus. Langzaam trok Julie weg en ze keek Oc met grote ogen aan. 'Sorry...ik...euh...' stotterde Oc stil. 'Het is niet erg' zei ze en keek hem in de ogen. Ze keek hem echt recht aan! Dat deed nooit iemand. Oc verstijfde wanneer Julie voorover boog en hem terug kuste. Hij viel achterover op het bed waar ze op zaten en Julie lag nu op hem.'Wat wil jij doen?' vroeg hij stil.'Ik denk dat we de kans moeten grijpen' zei ze en kuste hem zachtjes op zijn lippen.'Dan doen we het' zei Oc. June en August knipperden hevig en ontwaakten uit hun visioen.'Wat hebben jullie gezien?' vroeg Niels nieuwsgierig.'Er gaat inderdaad iets goed mis' zuchtte June en plofte neer op de grond.'Zeg dat wel...' zei August en viel neer. Hun krachten bundelen koste veel energie en ze zouden er even niet goed van zijn. 'Maar wat hebben jullie gezien?' vroeg Demi, die het nu ook wou weten. 'We moeten ze vinden en snel' was het enige dat June wist uit te brengen voordat ze in een diepe slaap wegzakte.
JE LEEST
Onderwater(#2)
FantasíaDe 12 leven samen met hun families in een nieuwe wijk in Famalia, De cirkel genoemd. Alle huizen staan in een cirkel met in het midden een groot plein met een portaal en verschillende planten. De huisnummer staat steeds voor de maand. Ze leven nu ee...