Hoofdstuk 19

115 13 0
                                    

'Hoe weet je dat ze normaal wou zijn?' vroeg Maarten geschokt.'Ze heeft het alleen aan mij verteld'.'Ze overtuigde Oc om zijn krachten ook af te staan' zei Sam alsof hij Maarten niet gehoord had.'Hij wou ons niet verraden, ons, de groep. Hij wou ontsnappen, maar Julie hield hem tegen en nu zijn ze allebei opgesloten in de kerkers van Atlantis'. 'Hoe weet jij dit?' vroeg June verbaasd en ging voor Sam staan.'Ik heb de kracht van de wijsheid' lachte Sam. 'Dat, en ik kan met elfjes praten, die dan weer met elkaar praten. Zwart en Geel hebben Oker over alles ingelicht'. Oker landde op Sams schouder.'Goed gedaan meid' lachte hij.'Wacht, ze is naar hen gevlogen en heeft je dit alles verteld?' vroeg August verward. 'Thilmo leerde me met ze praten' zei Sam.'Het zou een zonde zijn om het niet te gebruiken, ja toch?'.'We kunnen ze een boodschap sturen' zuchtte Jana en keek naar June.'We kunnen een elfje erheen sturen en we kunnen op afstand communiceren'.'Dat is een geweldig plan' lachte June en keek naar Sam. 'Kunnen Julie of Oc ook met elfjes praten?'.'Oc wel, denk ik' zei Sam en keek naar Oker.'Wat wil je dat ze aan hem doorgeeft?'

Ik werd terug het donker in gegooid. 'Hier, je mag hem terug hebben' hoorde ik de mannen lachen.'Oc, oh mijn hemel, nee, gaat het wel met je?'. Ik hoorde de zachte stem van Julie en ik probeerde langzaam mijn ogen te openen. Het lukte niet dus hield ik ze dicht.'Ju...lie' kraakte ik.'Oh nee, wat heb ik gedaan' snikte ze en legde haar hoofd in haar handen.'Dit is mijn schuld, oh Oc, het spijt me zo'.'Dit is... niet j-jou...schuld Ju...lie' zei ik met moeite. Mijn stem kraakte en ik moest er van op adem komen.'Zeg maar gewoon niets meer...' zei ze stil.'Je moet rusten'. Ik voelde een zachte kus op mijn lippen voordat ik weggleed in een diepe slaap.

Oker vloog weg en we hoopten echt dat dit zou werken.'Ik kan niet geloven dat ze het vrijwillig deed...' zuchtte June en staarde voor zich uit.'Ze gaf alles op, zomaar, voor een normaal leven'. Ze keek op en zag dat Sam en August haar aanstaarden.'Ze was nooit normaal geweest, als het een troost kan zijn' zei August.'We zijn een jaar geleden van de aardbol verdwenen, niemand kan ons nog bereiken of vinden, stel dat je dan opeens weer opduikt'.'Dat is waar...' zuchtte June en staarde weer naar de grond.'Maar daar dacht Julie duidelijk niet aan'.'Het komt wel weer in orde June' zei Sam en legde zijn arm om haar heen.'Dat beloof ik'. June lachte en liet haar hoofd op zijn schouder vallen.'12-11' zei Febe stil en keek op. Niels en Demi gingen meteen voor haar staan zodat we haar ogen niet konden zien.'12-11' herhaalde June verward en keek naar Sam en daarna naar August.'Oh fijn, dan heb je het eindelijk door' zei August.'Dat heeft lang geduurd voor iemand die de toekomst ziet'. Ze keek naar Sam.'Zijn jullie verliefd op mij?'. Hij knikte.'Al vanaf het prille begin'

Onderwater(#2)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu