Hoofdstuk 18

109 13 0
                                    

'Hoe kan het dat hij nog steeds verliefd is op haar?' vroeg Maarten verward. 'Februari gebruikte haar krachten, het zou effectief moeten zijn'.'Oh, maar dat was het ook' zuchtte Niels en keek naar Mia.'Ik wilde je echt heel graag kussen'.'Maar toen kuste December hem en leek alles weer normaal' zei Jana.'Dan heeft de kracht van echte, voorbestemde liefde de overhand' zei Sam.'Dus als ik Oc kus, word hij weer normaal?' vroeg Jana en keek hoopvol naar Sam.'Als jij Oc kust, zou hij in principe niet meer op Juli mogen zijn inderdaad' zei hij. Maarten lachte.'Dan is er nog hoop'.'Kan iemand ons vertellen wat er hier aan de hand is?' vroeg Jennifer ongeduldig.'Je hebt het ze nog niet verteld' zei Mia en keek naar June.'Ik wou het zeggen toen Januari me kwam halen' zei ze en keek naar de prinsessen.'Omdat er iets mis is met de krachten van Juli en Oktober zijn de onze tijdelijk verzwakt'. 'Tijdelijk verzwakt?' vroeg Jessica. 'Wat houd dat precies in?'.'We zijn onze krachten kwijt' zei August.'Totdat zij die van hen weer terug krijgen'. 'Daarom wouden we de hulp van het beest' zei Sam. De prinsessen zuchtten. 'Dat maakt alles anders...' zuchtte Jessica en keek naar haar zus.'We moeten hierover praten'. Jennifer knikte en ze zwommen weg.'We zijn verdoemt' zuchtte André en plofte neer op een bed. Mia staarde hem verbaasd aan.'Was jij nou net negatief?!'. Hij zuchtte.'Nou en' zei hij en keek haar niet eens aan.'Wat is het nut als ik toch geen krachten heb'. June keek verbaasd naar André.'Dit is niet goed...' zuchtte ze en keek naar Sam.'Wat als dit gebeurt?'.'Je bedoelt meneer vrolijk die negatief word?' vroeg Sam en keek naar André.'Ik weet het niet'.'Nou ik weet het wel' zei Mia en keek ze kwaad aan.'We gaan naar die commandant en halen ze terug, met hun krachten'.'Zo simpel is dat niet Mia' zei Jana en ging naast haar staan.'Wacht maar af' zei ze en trok André met haar mee.'Laat haar maar even' zuchtte Jana.'Ze hield zich al te lang sterk'. June zuchtte.'Ja, dat is waar'. Daarna keek ze naar Febe.'Gaat het nog met haar?'.'Redelijk' zei Niels. 'Maar wij zijn de enige die op dit moment veilig zijn bij haar'.'Wij zijn immuun voor haar blik' zei Demi. June zuchtte.'Dit is echt een rot situatie'. 'Bedenk dan dat het nog erger kan' zei August.'Misschien mag het beest ons niet helpen, misschien worden we wel teruggestuurd door koningin Amelia'. 'Teruggestuurd?' vroeg Maarten.'Als in terug naar de cirkel of in terug naar... naar aarde?'. Dat laatste sprak hij uit alsof het daar een levende hel was. 'Wie weet' zei August.'Niemand word weggestuurd' zei June.'En al zeker niet terug naar aarde'.'En wat dan nog, het is niet dat het op aarde vreselijk is hoor' zei Sam naar August kijkend. 'Wil jij terug dan?' vroeg hij en ging voor Sam staan.'Terug naar je normale leven als mens, zonder krachten, zonder dat iemand je ooit zou opmerken?'.'Dat is wat Julie wou, niet dan?' vroeg Sam en keek naar Maarten.'Daarom ging ze weg, ze gaf haar krachten vrijwillig op'

Onderwater(#2)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu