'Ron, toe nou.' Harry probeerde tot zijn beste vriend door te dringen. 'Nee. Waarom heb je het me nooit vertelt?' Ron keek boos op en gooide zijn vork op zijn bord. Ze zaten in de Grote Zaal aan het ontbijt en Harry wilde graag dat Ron een beetje bij zou draaien. Hij had het eerst niet geloofd, dat Harry en Draco iets hebben. Maar toen iedereen serieus bleef is het uiteindelijk toch doorgedrongen. En dat had hij niet erg goed opgevat. 'Ron, ik was er zelf nog niet eens uit. Ik wilde het jullie vertellen als ik er zeker van was, maar dat-' 'dat is nu anders gelopen, ja.' Ron keek chagrijnig naar zijn bord met havermout. 'Jij hebt ons toch ook niks vertelt van Belinda?' kwam Hermelien tussen beide. Ron werd een beetje rood. 'Dat is anders! Belinda is- is-' 'Van Griffoendor? Hetero? Wat wil je nu precies zeggen Ron?' Harry begon nu een beetje kwaad te worden. 'Ze is niet de vijand!' riep Ron uit. Hij schoof zijn bord naar voren en stapte bij de tafel weg. Met zijn gezicht op onweer beende hij de Grote Zaal uit en verdween om de hoek. Hermelien pakte zijn hand en kneep er zachtjes in. 'Het komt wel goed, weet je. Ron draait wel bij. Hij moet het gewoon even laten bezinken.' Harry zuchtte en hij keek haar aan. Hij waardeerde haar troostende woorden erg - helemaal omdat die van haar de enige waren die ook echt oprecht zijn. De rest van Griffoendor keek hem een beetje vreemd en schaapachtig aan, en de Zwadderaars waren of woedend of wisten niet goed wat ze er mee moesten, zoals bij Korzel en Kwast duidelijk het geval was. Hermelien was de enige die hem écht begreep en steunde. Naast Draco dan natuurlijk. Draco kwam zelf net aanlopen en plofte aan de andere kant van de zaal neer, een eindje van de rest vandaan. De Zwadderaars keken ook hem vreemd aan en sommigen begonnen te mompelen - waaronder Patty Park en haar vriendinnen. Patty stond nu goed in de aandacht van Zwadderich en iedereen stelde vragen over hun relatie of vroeg hoe het met haar ging. Ze deed niet erg haar best om te verbergen dat ze ervan genoot. Of ze deed alsof terwijl ze ondertussen alleen maar heartbroken was - wie weet.
'Ron vat het niet echt goed op, weet je.' Harry zuchtte en hij legde zijn boek plat op de tafel neer. 'Korzel en Kwast weten het ook niet zo goed.' Draco ondersteunde zijn hoofd op zijn hand. 'En Zabini dan? Toen met Toverdranken leek hij aardig in zijn nopjes.' De bibliotheek was praktisch uitgestorven. Draco grinnikte en schudde zijn hoofd. 'Die vind het allemaal prachtig. Ik wist het wel, de beroemde Harry Potter en Draco Malfidus, samen! Hij had het natuurlijk allemaal al voorspelt en zo. Het is vrij irritant, maar hij is ook de enige Zwadderaar die me echt steunt.' 'Ik snap wat je bedoeld.' zei Harry terwijl hij terugdacht aan de les Toverdranken, waar Zabini het als eerst geloofde omdat Draco het veel over hem had. Harry pakte zijn hand en streelde met zijn duim over Draco's zachte huid. Het was een tijdje stil. 'Zou het... je weet wel, anders zijn, als ik in Zwadderich had gezeten en niet in Griffoendor?' Draco keek hem enigszins verbaasd aan, maar na een tijdje antwoordde hij met 'Alles zou anders geweest zijn. Wij zouden anders geweest zijn.' Harry knikte en boog zich naar de blonde jongen toe. Draco gaf hem een snelle kus. Het was heel raar om dat in een publieke plek als de bibliotheek te doen. Harry hoopte dat dat awkward gevoel na een tijdje zou verdwijnen en dat Draco en hij net zo als Ron en Belinda door de school zouden kunnen lopen - als ze dat wilden. Maar eigenlijk wilde niemand dat omdat dat is gewoon de overtreffende trap is van klef. 'Zou Hermelien mij aan de tafel van Griffoendor accepteren, denk je?' vroeg Draco plotseling. 'Ehm... ik denk het wel,' zei Harry. 'Wil je bij ons gaan zitten dan?' Harry hoopte dat hij ja zou zeggen, het zou eerst een beetje weird zijn, maar later vast niet meer. 'Weet ik niet eigenlijk.' Draco keek een andere kant op. Harry voelde zich een beetje teleurgesteld, maar hij kon het wel begrijpen. Het ging ook wel heel erg snel. Toen Draco naar een plek achter hem bleef staren draaide Harry zich ook om. Er stond een groepje Ravenklauwers in een ander gangpad te giechelen en naar hun te kijken. De meisjes kende Harry niet, maar hij gokte erop dat het derdejaars waren. Hij draaide zich weer om naar Draco, die zijn blik ook afwendde. Ze zaten nog steeds hand in hand, wat ze meestal deden wanneer ze samen waren. Toen deed Draco iets wat Harry niet had verwacht - hij kustte hem. Niet een snelle kus, bang voor ongewenst publiek, maar een échte kus. Draco's handen streelden zijn nek en kaak, Harry haalde zijn handen door met zorg gekamde haar van Draco.Hey! Ik heb een nieuw drarry-account op insta, draco_potterrr . Ik post sowieso dagelijks, give a follow!
JE LEEST
DRARRY FANFIC
Fanfiction'Jij hebt ons toch ook niet meteen vertelt van Belinda?' komt Hermelien tussen beide. 'Dat is anders! Belinda is- is-' Ron kwam duidelijk niet uit zijn woorden. 'Van Griffoendor? Hetero? Wat wil je nou zeggen Ron?' Harry begon nu een beetje kwaad te...