18

2.4K 108 46
                                    

Harry stond te wachten bij de kerkers. Zijn les Toverdranken zou zo beginnen, die Griffoendor altijd samen met Zwadderich heeft, en dus stond hij heen en weer te wippen op de bal van zijn voet. Een minuut later kwam Draco met Zabini de stenen trap aflopen. Zodra hun blikken elkaar ontmoetten verscheen er een blije en ietwat sexy glimlach op Draco's gezicht. Een gevoel van geluk schoot door Harry heen en toen zijn knappe vriend bij hem kwam staan gaf hij hem een klein kusje ter begroeting. Harry knikte vriendelijk naar Zabini, en zo stonden ze nog even te wachten terwijl de overige leerlingen ook langzaam aan kwamen druppelen. Professor Slakhoorn was blijkbaar wat laat, hij stond vast nog een collega lastig te vallen met verhalen over zijn 'collectie'. 
Professor Slakhoorn was niet de enige die laat was. Twee minuten na de bel kwamen Ron en Hermelien gehaast de stenen trap af denderen. Ze hadden allebei een lichte blos op de wangen, en toen Harry goed keek, zag hij dat Hermelien haar haar iets wilder zat dan normaal en Ron had zijn hoed verkeerd om op. 

Al grinnikend stootte hij Draco aan, en mompelde over wat hij had gezien op de Sluipwegwijzer. Een grijns verscheen ook op zijn gezicht, na een kort moment van lichte afkeer. Harry was oprecht blij voor hen, en hoopte zo tijdens Toverdranken Ron uit te kunnen horen. 

'De instructies staan op het bord, zoals jullie zien staat de titel van de drank niet op het bord. Wie kan me aan de hand van de ingrediënten vertellen tot welke categorie deze drank behoort?' Professor Slakhoorn keek verwachtingsvol het lokaal rond, maar de klas bleef passief. Hoopvol keek hij nog Hermelien haar kant op, maar Harry zag dat ze naar Ron zat te staren. Hoe bloody obvious. Harry vond het prachtig. Slakhoorn bleek het op te geven en zette uiteindelijk de naam zelf maar op het bord. Leerlingen gingen aan de slag en Harry stootte direct Ron aan. Zijn roodharige vriend keek op en werd enigszins ongemakkelijk en lacherig bij het zien van zijn beste vriend. 'En?' siste Harry. 
'En wat?' 
'Zijn jij en Hermelien een stel?' vroeg Harry op opgewonden toon. 'Nou-, eh, we, ehm,' stotterde Ron, zoekend naar woorden. 'Ik zag jullie toevallig op de Sluipwegwijzer, en toen ik jullie net zag kreeg ik de indruk dat het wel wat gezelliger was dan een 'toverdranken opstel''.
'Dat was misschien ook wel zo' Ron keek een beetje schaapachtig. 
Harry zag Hermelien kijken en bewoog zijn wenkbrauwen een paar keer snel achter elkaar omhoog. Hermelien werd een beetje rood en Harry moest lachen. Hij besloot maar gewoon te beginnen aan zijn toverdrank. Terwijl hij begon met het pletten van het eerste ingrediënt, salamandereitjes, fluisterde hij 'gefeliciteerd' naar Ron. 

'Dus... wanneer gaan we op dubbeldate?' vroeg Draco die zich elegant over Harry's schouder boog en heen en weer keek tussen zijn vriend en Ron en Hermelien. Een lachje speelde rond zijn lippen en hij begon zich tussen hen in te proppen. 'Zaterdagmiddag bij het meer, wat vinden jullie?' Hermelien keek verwachtingsvol naar Ron, en hij knikte langzaam. 'Prima. Ik zorg wel voor pompoensap' mompelde hij. 'Top', reageerde Draco. 'See you later, babe.' Hij gaf Harry een snelle kus en liep naar zijn eigen afdelingstafel. Harry voelde zich erg gelukkig. Hij had een relatie met de knapste en elegantste (en arrogantste) jongen van de school, Ron en Hermelien waren eindelijk bij elkaar, Ron accepteerde Draco, Draco werd weer geaccepteerd dor zijn medezwadderaars die hem nu op de schouder sloegen terwijl hij bij ze kwam zitten, iedereen was gelukkig. Hij keek uit naar zaterdagmiddag. 

All was well. 

DRARRY FANFICWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu