17

1.8K 79 12
                                    

De les Gedaanteverwisseling van die middag was uitgevallen. Marcel had het op de een of andere manier voor elkaar gekregen Simons huid groene vlekken te geven, waardoor professor Anderling min of meer gedwongen werd de les stop te zetten om Simon naar de Ziekenzaal te brengen. Harry liep door de gangen, die nu leeg waren. Terwijl hij naar het galmen van zijn voetstappen luisterde dacht hij aan Ron en Hermelien, die naar de leerlingenkamer waren gegaan. Hermelien zou Ron nog helpen met de uitwerking van zijn Toverdranken uitstel.
De zon scheen door de glas-in-lood ramen en zorgde voor vaag gekleurde vormen op de stenen vloer. Harry was van plan Draco op te zoeken, want hij wist dat hij nu ook een tussenuur zou hebben. Eerst overwoog hij naar de leerlingenkamer van Zwadderich te gaan, maar hij wist het wachtwoord niet, en misschien was hij er wel helemaal niet, en waren alleen Korzel, Kwast of Patty er. Alleen van Zabini zou hij het minder erg vinden. Harry besloot dat het de gok niet waard was, want hij zou gegarandeerd de Awkwardness ™  niet kunnen handelen. Na een kort moment van twijfel leek de Kamer van Hoge Nood toch de beste optie.
Met een lichte tred maakte hij zijn weg naar de zevende verdieping, langs het wandtapijt van de tovenaar en de trol. Ook hier was het stil. 'Een plek waar ik met Draco kan zijn', dacht Harry terwijl hij langs de muur liep, waar de deur zou verschijnen. De deur verscheen in de muur en Harry stapte er doorheen. Het was dezelfde kamer als anders, met de boekenkasten waar kaarsstompjes op staan, het salontafeltje en het grote bed met de sprei. Dezelfde bank was leeg. Draco was hier duidelijk niet. 'Sluipwegwijzer' dacht Harry ineens. Per toeval had hij hem vanochtend in zijn tas gestopt, en nu kwam hij goed van pas. De kaart liet zoals gewoonlijk alle leerlingen zien, en na anderhalve minuut had hij zijn vriend gevonden. Draco bevond zich blijkbaar bij Kruidenkunde. Met een zweem van teleurstelling gleden zijn ogen naar de Toren van Griffoendor. Hij zag de stipjes van Ron en Hermelien, in de jongensslaapzaal. Harry kon nauwelijks zijn lach onderdrukken en een moment later proestte hij het uit. Wat moesten Ron en Hermelien daar nou weer? Toen schoot Harry een bepaalde mogelijkheid te binnen, en maakte hij vandaag de  Awkwardness ™ toch nog mee. Haha oeps. Met een lach liet hij zich zakken op het stoffige bankje en vouwde de kaart weer op. Hij verheugde zich ineens heel erg op de volgende les. 

more will come

DRARRY FANFICWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu