Herään sairaalasta. Brody istuu vierelläni ja hänen kasvoilleen leviää hymy. Hänellä on molemmat vauvat sylissään ja hän näyttää olevan tuskissaan. Kurotun ottamaan toisen vauvoista ja nousen istumaan. Katselen poikavauvaani ylpeänä.
"Mä rakastan sua", sanon Brodylle.
"Minäkin sinua", Brody vastaa ja suukottaa minua otsalle.Seuraavana aamuna saan lähteä kotiin. Äiti tulee hakemaan meidät sairaalalta ja hän juoksee luoksemme oville. Hän katsoo molempia vauvoja ja purskahtaa itkuun.
"Ihan teidän näköisiä", äiti sanoo hymyillen ja samalla itkien. Hymyilemme Brodyn kanssa leveästi ja jatkamme matkaa autolle. Istumme molemmat takapenkille, vauvat syleissämme, eihän meillä mitään vauvanistuimia ole...Äiti avaa talonsa oven ja astumme sisään. Istahdamme Brodyn kanssa sohvalle.
"Olen niin onnellinen puolestanne", äiti tuhahtaa. Hymyilen.
"Juliet, olen löytänyt meille täydellisen asunnon", Brody toteaa yhtäkkiä. Katson häntä ihmeissäni.
"Muutamme viikonloppuna, äitis hoitaa vauvoja sinä aikana", Brody selittää. Purskahdan itkuun ja katson vuorotellen Brodya ja äitiä.
"Brody...että mä rakastan sua", sanon ja pussaamme Brodyn kanssa. Äiti katsoo meitä hymyillen.
"Juliet, olen ylpeä sinusta", äiti toteaa leveä hymy kasvoillaan. Hymyilen myös.-- skipataan aikaan jolloin Juliet ja Brody ovat jo muuttaneet --
Brodyn herätyskello soi. Hän nousee oitis.
Pian hän tulee vaatteet päällä makuuhuoneeseen.
"Kulta, lähden töihin. Nähdään iltapäivällä", ja sitten suutelemme. Jatkan nukkumista.Herään noin tunnin päästä, seitsemältä, kun tyttäreni alkaa itkeä. Nostan hänet ja pojan sängylleni, imettäen kummatkin vuorotellen. Vaihdan vauvojen vaipat ja vien heidät keittiöön kanssani. Teen itselleni puuroa ja samalla kun vauvat ovat babysittereissä, katson telkkaria syöden.
Ulko-ovi avautuu ja Brody astuu sisälle.
"Kulta, olen kotona!" Hän huudahtaa. Hyssyttelen häntä oitis, ja osoitan vauvoja kohti.
"Aa", hän kuiskaa. Hän muiskauttaa suukon huulilleni ja riisuu kenkänsä ja takkinsa. Asetumme molemmat sohvalle katsomaan telkkaria.Illemmalla, kun istumme edelleen sohvalla, Brody yhtäkkiä sanoo:
"Muistat kai, kun sanoin, etten ikinä halua menettää sinua?" Hän kysyy. Nyökkään.
"Ei se tule tapahtumaankaan", totean.
"Niin, nyt minulla on vain kaksi ihmistä lisää joita en halua menettää", Brody toteaa ja suukottaa minua otsalle.
"Rakastan sua", sanon.
"Mäkin sua", Brody vastaa. Hymyilen ja painan pääni Brodyn olkapäälle.
YOU ARE READING
Changes
RomanceSinä päivänä kun lipsautin hänelle, että harmi kun itsemurhani ei onnistunut, hänestä kuoriutui aivan uusi persoona ja kaikki muuttui. Aivan kaikki. Tarina koulukiusatun Julietin elämästä, joka muuttuu täysin itsemurhayrityksen jälkeen.