Az előbb elhangzottakra nem igazán tudok mit reagálni. Felidegesít, hogy Will olyan nyugodt, mintha a mindennapjai része lenne egy ilyen beszélgetés.
-De most te jössz. Hogy kerültél hozzánk?-kérdezte.
-Nekem kéne tudnom? Dióhéjban: a barátnőm beszervezett valami duplarandira, majd a srác sétálni hívott, titokban megölt, majd valaki belökte a srácot egy szakadékba, és szerintem ő is meghalt. The end.- hadartam el a rövidített verziót.
Will elgondolkodva nézett.
-Ki volt a srác?-
-Valami Castian.
Will tágra nyílt szemmel nézett rám:
-Biztos ez?
-Ja.
Ekkor Will bocsánatkérően nézett rám majd elrohant. Hát ez remek. Nem értek semmit, mindenki itthagyott, és egyedül érzem magam. Vanda már biztos keres. Bánatosan fevonítottam. Meglepetésemre egy másik hang válaszolt. Nem értettem hogy mit jelent az üvöltés. Bánatosan lerogytam a földre. Ahogy jobban körülnéztem, észrevettem hogy a barlang falait rajzok díszítik. Ahogy jobban megnéztem, a legendát láttam lerajzolva. Amíg ezt nézegettem, egy szürke farkaslány somfordált be.
-Szia, én Sorry vagyok. Hallottam az üvöltésedből hogy új vagy. És valószínű hogy valakinek meg kéne tanítania téged a farkasüvöltésre, mert meg van a maga jelentése. Most például valakit hívtál.
-Én? Kit?
-Zavaros volt, igazából semmit nem lehetett belőle érteni, vagy bármit.
-Na, várj, milyen név az hogy Sorry? Mint "Bocsánat"?
-A Sorrow (bánat) rövidítése.-mondta.
-Én még be sem mutatkoztam. Lana vagyok.-Will itt hagyott egyedül, elrohant valahová.
-Ez nem vall rá.- ráncolta a szemöldökét. Vagy valami olyasmi, farkaskiadásban.-Mindegy. Ha gondolod, én segíthetek neked. Ha van kérdésed, tedd fel nyugodtan.
-Oké. Először is, miért élek? Halottnak kéne lennem!-fakadtam ki. Sorry sokat sejtően elmosolyodott.
-Szóval hibrid vagy.
-Mi? Lassíts egy kicsit, előbb még arról volt szó, hogy farkas vagyok.
-Az is vagy. Három fajta farkas létezik: az első csoport, az igazi farkasok, akiknek mondhatni, semmi közük nincs az emberekhez. Őket láthatod az állatkertekben is. A másik csoport a hibridek. Ha az apád farkas, de az anyád nem, akkor bizony hibrid vagy. Halálod napjáig rendes emberként élsz, de jár neked a második esély, a farkasélet. A harmadik csoportba a született farkasemberek tartoznak. Ha mindkét szülőd, vagy csak az anyukád farkas, akkor eleve farkaskölyöknek születsz. De ugyanúgy mint a legendában, teliholdkor a hibridekkel együtt emberré változol egy éjszakára.
-Bonyolultan hangzik.
-Az.-mondta nevetve Sorry.-Láttad a rönkházat idefelé jövet?
Bólintottam.
-Az a ház afféle raktár.-folytatta Sorry.-ruhák és hasonló dolgok tárolására szolgál, meg van benne pár szoba ágyakkal, ha valaki azt az egy éjszakát is alvással töltené.
-Még egy kérdés. Mi a helyzet az evéssel?
-Nem akarlak kiábrándítani, de vadászunk, és nyers húst eszünk. Eleinte nehéz megszokni, de így farkasaggyal jó buli a vadászat, és előbb-utóbb a húst is isteninek gondolod majd. Teliholdkor próbálunk bepótolni minden emberi élvezet. És most nem csak a kajára gondolok.
Csend telepedett rájuk. Sorry félve nézett Lanára:
-Remélem nem baj, ha megkérdezem, miért haltál meg?
-Te hibrid vagy?-kérdeztem.
-Igen.
-Elmondom, ha te is elmondod.
Sorry nagyot sóhajtva egyezett bele.
-Hát jó. De te kezdesz.
Ekkor elmondtam neki mi történt.
-Szegénykém... Annyira sajnálom.
-Semmi gond.-mondtam.-Azonban most te jössz.
Sorry nagyot sóhajtott, majd belefogott a meséjébe.
YOU ARE READING
Farkasüvöltés (BEFEJEZETT)
RandomHallottam egyszer egy legendát: Hol volt hol nem volt, élt egyszer régen egy fiú. Ez a fiú egyszer megszökött otthonról, mert valami szörnyűségeset követett el. Hogy mit, arra már senki sem emlékszik. A vadonban talált menedéket, évekig élt ott, mag...