POV Saphira
Eindelijk was het weekend en dat betekend dus dat ik morgen jarig ben!!!Ik maak snel mijn huiswerk af en ga naar beneden om te eten na het eten neem ik een lekkere douche en ga ik vroeg naar bed.
Natuurlijk lig ik nog uren wakker te woelen in mijn bed. Maar ik ben blijkbaar uiteindelijk toch in slaap gevallen want de volgende ochtend word ik wakker gemaakt door mijn moeder.
'Opstaan lieverd! Je bent jarig vandaag weet je nog?' 'Ja ik kom al!' Zeg ik terug. Ik kleed mezelf snel aan en ga naar beneden waar me moeder de tafel al heeft gedekt met allerlei lekkere kleine broodje's.
Als we klaar zijn met eten zijn de cadeautjes aan de beurt. Eerst krijg ik van m'n moeder een klein pakje. Snel maak ik het open en haal er een prachtige ketting uit met paarse edelsteentjes. 'Wouw, echt super mooi mam!' en geef haar een knuffel. Ook krijg ik nog een nieuwe telefoon en nog wat andere kleine dingetjes.
'Lieverd je weet toch dat je vandaag ook je vleugels krijgt?' Vraagt mijn moeder me.
'Ja natuurlijk weet ik dat, hoezo dan?'
'Nou kijk, jij bent speciaal weet je. Wacht laat het me uitleggen.' Zegt ze tegen me voor ik wat kan terug zeggen.
'Je weet tocht dat ik half feeks en half engel ben?'
'Ja dat weet ik.'
'Maar je weet bijna niks over je vader. Ik heb je bewust bijna niks over hem verteld, omdat niemand daar wat over mag weten want anders zijn wij allebei in gevaar.'
'Maar hoezo zouden we dan in gevaar zijn?'
'Nou omdat je vader half weerwolf en half vampier is. Ook heeft hij de koning van hier vermoord en de koningin bijna ook maar die heeft hem, helaas, net op het laatste heeft vermoord.' Fluisterde ze tegen mij alsof er meer mensen in de buurt waren nou ja je wist natuurlijk maar nooit.
'Dat betekent dus dat jij kwart feeks, kwart engel, kwart vampier en kwart weerwolf bent.'
'Dus dan heb ik ook 4 dieren in mijn hoofd straks?'
'Ja, een havik voor feeks, een eenhoorn met vleugels voor engel, een vleermuis voor vampier en een wolf voor weerwolf.'
'Nou dat word dan lekker druk in m'n hoofd.'
'Saphira het is nu geen tijd voor grapjes, dit is heel serieus oké?!'
'Ja dat weet ik maar wat is er nou zo erg dat ik bijzonder ben?'
'Wat denk je zelf, er zijn altijd mensen die jou willen gebruiken en anders willen vermoorden, omdat je hen anders vermoord als je sterk genoeg bent. Dus als je ze straks alle vier hebt ontmoet moet je me dat zeggen en dan beginnen we gelijk met trainen. Het is trouwens vanavond ook volle maan dus ik hoop dat je je wolf in ieder geval vandaag al krijgt.'
'Kan ik straks ook in allemaal veranderen?'
'Ja maar je moet het niet zomaar doen als er mensen bij zijn want er is een grote kans dat jouw dieren veel groter zijn.'
'Oh dus ik kan ze niet aan Alicia laten zien?'
'Nee, sterker nog je mag het niet eens aan haar vertellen oké?!'
'Oké dan.' Zeg ik verslagen.
'Goed zo ga nu maar in je kamer wat voor je zelf doen of zo.' Zegt ze nog en ik loop maar naar boven.
'Nou wat zal ik eens gaan doen.' Ga mij tekenen! 'Wat? Wie zei dat?!' Ikke. ' en wie is ikke? Ik ben je wolf. 'Echt!' Nee nep. 'En hoe heet je?' Ik heet Kiara, maar ga je nou nog tekenen of niet? 'Ja maar hoe zie je er dan uit want anders gaat het lastig hé.' Ja dat snap ik, nou ik ben lichtbruin maar in de zon lijk ik meer goudachtig en ik heb natuurlijk blauwe ogen net als jij want ja, je ogen blijven altijd het zelfde. Is dat genoeg informatie?
'Ja hoor, dank je dan ga ik nu tekenen of moet je nog van alles uitleggen over weerwolven?' Ja natuurlijk moet ik dat. 'Nou vertel op.'
Nou kijk, als weerwolf ben je natuurlijk een stuk sterker dan andere mensen dus je moet oppassen voor als je gaat vechten of sowieso iets doet. Ik kan ook proberen de leiding over te nemen en dat betekent dus dat je veranderd en ik eigenlijk de gene ben die vecht.
Je ogen kunnen ook verkleuren, ze kunnen zwart worden en dat betekend dat je heel boos bent.Ook kunnen ze goud worden maar dat is meestal alleen bij je mate.
'En wat is een mate?'
Je mate is je zielsverwant en jullie horen voor altijd bij elkaar. Je kan hem natuurlijk altijd afwijzen maar dat moet je gewoon niet willen.
Verder moet je ook oppassen met wanneer en voor wie je veranderd want wij zijn een stuk groter dan de normale weerwolven en zelfs nog een stukje groter dan alfa's en luna's.
Onze mate bepaalt wat voor rang we hebben dus als dat een omega is vallen we heel erg op maar als het een alfa is valt het mee, maar ja dat is natuurlijk wel een hele kleine kans.
Oh ja je moet vanavond ook al veranderen, dat heeft je moeder je natuurlijk al verteld, maar alleen de eerste keer scheuren je kleren maar later niet meer hoor.
'Is dat bij alle weerwolven zo?'
Ja. Maar ga nu maar tekenen tot het avond is.
'Oké is goed misschien kan ik vandaag met nog wel één contact maken.'
Ja misschien wel maar bedenk wel dat je dan niet ineens hard op gaat praten tegen die gene maar dat je in je hoofd blijft praten zo dat niemand het weet.
'Oké, is goed.'
~*~*~*~*~*~*~*~
Heyyyyyyyy!!!!!!!!!
In het volgende hoofdstuk komen de rest van de dieren hoor dus wees maar niet bang. Ik denk dat ik dan ook de verandering er in ga zetten dus dat word denk ik een lang hoofdstuk voor jullie. Maar ik moet alleen nog wel namen bedenken voor die andere drie dieren dus als iemand een idee heeft voor een naam voor een eenhoorn, vleermuis of havik dan mag je het laten weten ;)
Liefs Veronique!!!
JE LEEST
Het Geheim Van...
WerewolfVier volken... Vier vijanden... Twee verbonden... Één hechte vriendschap... En een oorlog... Een legende... Één meisje. Die de wereld moet redden. Vrienden zullen vijanden worden en vijanden vrienden. Chaos moet chaos verslaan. Alleen het meisj...