Hoofdstuk 8

102 12 4
                                    

POV Saphira
De volgende dag op school was echt rampzalig. Echt waar de hele school staarde me aan. Vroeger deden ze altijd alsof ik niet bestond en nu... Nu doen ze alsof ik een of andere beroemdheid ben. Vooral de jongens, die zijn echt vervelend.

Sommige staren me gewoon aan maar andere zijn een beetje aan het flirten of proberen stoer te doen (wat ze dus totaal niet zijn).

En dan heb je Kim nog met haar groepje. Dat vind ik eigenlijk nog wel leuk, want die kijken me stik chagrijnig aan. En echt waar die gezichten zijn echt goud waard.

Maar alle andere meisjes kijken me juist heel jaloers aan. Waarschijnlijk omdat nu alle jongens naar mij kijken van plaats naar hen. Maar ja daar kan ik ook niks aan doen hoor.

Gelukkig kwam Alicia al aan lopen met een grote grijns op haar gezicht. Ik was blij dat ze me eindelijk af kon lijden van al die starende gezichten maar ik wist dat die grijns ook niet veel goeds betekende.

'Hey Saphira! Wat leuk dat je er weer bent zeg!' Riep ze super vrolijk en hard waardoor ik een beetje ineen kromp door het harde geluid.

'Alicia. Je weet toch dat je niet zo hard moet praten dat doet pijn aan mijn oren.' Siste ik zachtjes tegen haar.

'Ach zeur toch niet zo meid. Moet je eens om je heen kijken. Iedereen kijkt naar je alsof je een beroemdheid bent. Is dat niet super cool!'

'Ja heel leuk hoor.' Zei ik niet heel enthousiast.

'Nou kom op. Weet je wel hoeveel voordelen daar aan zitten. Je mag te laat in de les komen zonder dat iemand er wat van zegt, niemand zal je meer pesten of plagen en het aller leukste is toch wel dat je alle jongens voor het uitkiezen hebt!'

'Dat is ook echt het enige waar jij aan kan denken he?' Zij ik terwijl ik met mijn ogen draaide en zij hard begon ja te knikken. 'Echt waar je bent hopeloos Alicia. Echt volledig hopeloos.'

En dat is het laatste wat ik zei want toen ging de bel en moesten we naar de les.

Helaas waren de lessen, zoals gewoonlijk, weer super saai. Maar ja dat is ook niet zo raar, het heet ook niet voor niks SCHOOL.

Maar oké ik had vandaag ook niet veel soeps, alleen maar stomme lessen. Geen één creatief vak vandaag dus super stom.

Na school ga ik in ieder geval weer lekker werken. Ik hoop dat ik in de bieb weer moet schoon maken want daar is toch alles al zo goed als schoon. Maar dat zal wel niet zo zijn, aan gezien ik pas net nieuw ben. Maar ik hoop het natuurlijk wel.

En ja hoor zoals verwacht mocht ik vandaag niet in de bieb schoon maken.

Toen ik in het kasteel aan kwam heb ik mijn rooster opgehaald en even goed bekeken. Vandaag moest ik de vloer dweilen op de derde verdieping en morgen op de vijfde. Ik zag ook staan dat ik volgende week de bibliotheek moest doen dus dat vond ik natuurlijk helemaal niet erg.

Ik loop naar de poets kamer waar ik de spullen pak die ik nodig heb voor het dweilen. Op de derde verdieping aangekomen begin ik er gelijk mee. Het is echt een vreselijk klusje kan ik je zeggen. Helemaal omdat ik 3 UUR achter elkaar alleen maar moet dweilen. Echt verschrikkelijk dus. Ik ben deze baan nu al zat.

Ja ik ook. Ik wil nou eindelijk een keer gaan rennen. Lekker vrij zijn en zo. Ja goed idee. En als we daarna nou is lekker gaan rondvliegen. Dan ben ik helemaal blij. En wij dan? Wij willen ook vrij gelaten worden hoor. Ja inderdaad.

Nu begonnen ze echt in mijn hoofd naar elkaar te schreeuwen dat ze vrij gelaten wouden worden en zo. Dus bouwde ik snel een muur in mijn hoofd zodat ik ze niet meer hoorde, want anders zou ik nog hoofdpijn krijgen van al dat geschreeuw. Ook al zeggen ze dat dat niet zou kunnen.

Ik was in een hal aan het dweilen toen ik ineens twee stemmen hoorde. Die van een man en van een vrouw. Ze klonken als een verlieft stelletje maar toen ik met mijn wolven gehoor de woorden:
'oorlog',

'verjagen' en

'engelen' op ving, schrok ik een beetje en spitste ik mijn oren zodat ik meer kon opvangen van het gesprek. Ook ging ik wat dichter bij de deur dweilen om het nog beter te kunnen horen.

'We gaan ze gewoon vernietigen en als dat is gelukt kunnen we voor altijd in vrede leven. Is dat niet wat we willen?' Hoor ik een vrouwe stem zeggen.

'Ja liefste, dat weet ik ook wel. Maar we moeten wel een goed plan verzinnen om ook echt alle engelen in één keer uit te schakelen.'

'Oh wees maar niet bang hoor liefje dat heb ik al lang uit bedacht. Ik ben niet voor niets de koningin van de Feeksen. Ik heb alleen een hele sterke Alfa nodig die ook nog is super knap is zodat hij iedereen kan verlijden en naar waar iedereen ook luistert.'

'Hoezo dat dan?'

'Nou ik ga een kind baren maar dat lukt natuurlijk niet in mijn eentje. Vervolgens laat ik haar met wat toverkracht in een jaar tijd groeien tot dat ze zestien is. Ze zal dan natuurlijk ook alles weten wat een zestienjarige hoort te weten en misschien wel meer.'

'Ah ik denk dat ik al begrijp waar je heen wilt.'

'Mooi zo. Als jij nou even dat boek 'Oude Legendes' gaat lezen dan kunnen we daarna de rest gaan bespreken.'

Wat! Het boek Oude Legendes?! Die heb ik thuis liggen! Blijkbaar staat daar belangrijke informatie in voor hen en volgens mij hebben zij geen goede bedoelingen.

Ik hoorde voet stappen richting de deur komen dus liep ik snel weg om een stukje verder op verder te dweilen. De deur ging open, er liep een man uit gevolgd door een vrouw. Die vrouw was echt heel mooi moet ik zeggen. Ze had lang stijl zwart haar en haar jurk leek wel gemaakt van bliksem schichten waardoor ze er ook erg gevaarlijk uitzag. (zie foto) De man had ook zwart haar en was stevig gebouwd en ik wist zeker dat hij een grote six pak had. Ook hij zag er erg gevaarlijk uit. Die twee kon je maar beter te vriend houden. Jammer dat het waarschijnlijk mijn twee grootste vijanden zullen zijn...

~*~*~*~*~*~*~

Hey allemaal!!!

Hier is weer een leuk hoofdstuk voor jullie!!! Ik hoop dat jullie hem leuk vonden. En, voelen jullie de spanning al in de lucht hangen? Er gaan nu echt dingen gebeuren mensen. Wees voorbereid! Haha grapje! Zo erg gaat het nou ook weer niet gelijk worden hoor. Het zal geleidelijk aan gaan hoor wees maar niet bang.

Als je tips of goede ideeën hebt laat dat dan weten want ik heb er vast wel wat aan. En vergeet niet op dat super leuke sterretje te drukken!!!

XXX Veronique 😘

Het Geheim Van... Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu