Hoofdstuk 9 - Philip

83 20 9
                                    

Zo snel als hij kon, maakte Philip zich de volgende ochtend klaar om naar school te vertrekken. Onderweg zou hij stoppen bij Astrid om vervolgens samen met haar verder te fietsen. 

Zijn wekker ging om precies zes uur af en hij sprong letterlijk zijn bed uit. Hij had zo veel zin om weer met haar te praten, dat hij nog geen vijf minuten daarna al weer onder de douche stond. Daar nam hij even grondig de tijd voor, hij moest er natuurlijk goed uitzien wanneer hij bij haar was, en rond kwart voor zeven liep hij pas de badkamer uit om naar de keuken te gaan. In de keuken nam hij een appel uit de fruitschaal en at hem op terwijl hij even op zijn laptop keek naar zijn blog. Niemand had er op gereageerd en dus was hij snel uitgekeken en ging hij maar een paar spelletjes spelen.

Tegen kwart na zeven had hij zijn rugzak gemaakt en had hij even snel zijn lessen nagekeken voor het geval dat hij een onverwachtse toets zou krijgen, vooral Wiskunde moest hij even nakijken want die leerkracht hield ervan om zijn klas te pesten met onverwachtse toetsen. Omstreeks half acht zei hij zijn moeder gedag, sprong hij op zijn fiets en vertrok hij naar Astrid.


Zenuwachtig stond Philip voor de voordeur van Astrids huis. Hij twijfelde of hij wel op de bel moest drukken.  Wat als Astrid helemaal niet wou dat hij weer met haar mee fietste, vroeg hij zich af, maar dat zou raar zijn want gisteren zei ze nog dat ze het leuk zou vinden, mocht hij haar komen uithalen. 

Hij haalde diep adem en drukte toch op de bel. Het standaard deuntje speelde af en al snel verscheen de moeder van Astrid voor Philip. "Goedemorgen." Astrid's moeder keek hem raar aan en hij kreeg een krop in zijn keel. "Uhm... Goedemorgen", Philip slikte, "Is uhm... Astrid, is ze er nog?" De vrouw knikte en liep toen terug weg.  Hij hoorde hoe ze naar haar dochter riep dat ze moest komen en hoe iemand de trap af liep. 

Astrid verscheen in de deuropening en glimlachte breed naar hem waardoor zijn hart een klein sprongetje maakte. "Ik uhm..." Philip gebaarde zijn fiets die op de stoep stond en Astrid knikte. "Goed, ik zal mijn fiets even uit de garage halen." Ze deed de deur dicht en kwam niet veel later via de garagepoort naar buiten. Met haar fiets in de hand riep ze naar haar ouders dat ze naar school vertrok en stapte toen op de fiets. Philip liep naar zijn fiets en stapte ook op. "Dan zullen we maar naar school vertrekken." Zei Astrid en hij knikte. En toen vertrokken ze samen naar school.


A/N: Misschien is dit niet het allerbeste stuk maar ben fucking moet maar wou toch schrijven dus. ♥

Prince [Boek 1] (Dutch) |Voltooid|Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu