Hoofdstuk 9: Ruzie

2.5K 137 1
                                    

Enjoy ♥

---------------------------------------------------------------

Met een glimlach op mijn gezicht word ik wakker. Ik wrijf een paar keer door mijn ogen om de slaap te laten verdwijnen en gooi mijn benen over de bedrand. Het is zondag vandaag, nog een dag en het is weer school, great! (Sarcasme) Mijn blik valt op het hoopje kleren dat tegen de grond ligt en met tegenzin ga ik het oprapen en hang het op mijn bureaustoel. Ik verdwijn in mijn inloopkast en kom er even later terug uit met een grijze joggingbroek en een donkergroen topje waarover ik een donkerblauwe trui aan doe, de kans dat iemand belangrijk me vandaag ziet is klein, wat maakt het ook uit. Als ik mijn trui over mijn hoofd getrokken heb, dat best een grote opgave was, zie ik dat mijn Iphone oplicht. River en Aria, mijn twee beste vrienden weten eigenlijk niets af van de date en al helemaal niet dat we samen zijn, hoog tijd om het dus te zeggen, wat voor een vriendin ben ik als ik het niet eens zeg? Ik neem mijn mobiel van het nachtkastje en kijk wie het is, natuurlijk hoop ik op een bericht van Dylan, maar nee het is River. Heej Skye, zin om vandaag een filmpje te kijken bij mij thuis? xRiver  Ik glimlach, daar heb ik eigenlijk echt wel zin in! Hopelijk wilt Dylan dan niet afspreken, ach ja, River en Aria zijn super belangrijk voor me. Hej River, ja lijkt me echt super leuk? Wanneer en komt Aria ook? xSkye  Ik steek hem in mijn broekzak en loop naar de badkamer. Mijn haar zit helemaal in de war, ik zucht, hoe krijg ik in godsnaam mijn haar terug in model? Ik neem mijn borstel van de wastafel en ga over op poging een. Na zo'n vijf minuten heb ik mijn haar ongeveer terug uit de knoop. Met mijn andere hand ontgrendel ik mijn gsm. Nee, Aria komt niet vandaag ze moest ergens heen en kom anders om half één? xRiver  Ik denk even na, ik moet over een uurtje bij hem zijn, moet lukken. Ja, is goed, ik zal er zijn :p Tot straks River! xSkye Ik was mijn gezicht en doe alles wat ik elke morgen doe en trek mijn kleren terug uit, ik duik opnieuw mijn kast in. Iets later heb ik een zwarte skinny jeans aan met een wit topje waarover ik mijn blauwe trui terug aandoe. Ik trek de deur achter me dicht en ga nog een kijkje nemen bij Oliver, hij ligt nog altijd te slapen, ik heb echt medelijden met hem, wat is er toch? Ik streel met hand door zijn bruine haar en druk een kus op zijn wang. 'Tot straks', fluister ik. Ik loop zijn kamer uit en kijk nog een keertje achterom. Huppelend loop ik de trap af, ik ben blij dat ik vandaag samen met River een filmpje ga kijken, ik ben echt graag bij hem. Ik smeer een boterham en eet hem op. Elly en de vader van Oliver slapen waarschijnlijk nog van hun drukke week, ik snap niet hoe je zo kan leven... Werken, werken, werken... Vreselijk toch! Ik doe mijn zwarte all stars terug aan en zoek mijn winterjas, ik sla een sjaal om en trek een muts over mijn oren, ik weet zeker dat het buiten vreselijk koud is. Ik schrijf een briefje, alweer, en stuur nog snel een berichtje naar Dylan. Hej schat! Goed geslapen vannacht? Hopelijk gaan we snel nog wat doen :) xxxSkye <3 Ik wacht een paar minuten maar ik krijg niet meteen antwoord dus besluit ik maar te vertrekken. Ik draai de deur achter me terug op slot en neem mijn fiets uit de garage, zoals ik al dacht is het vreselijk koud en ik trek mijn muts nog verder over mijn hoofd en zoek nu ook mijn handschoenen, gelukkig heb ik die ook meteen. Bibberend rij ik richting het huis van River, gelukkig heb ik wind in mijn rug en geen tegenwind dus het gaat best vlot aangezien het echt hard waait. Soms trek ik mijn muts terug fatsoenlijk omdat hij anders misschien weg waait. Eindelijk, ja eindelijk zie ik het huis van River. Zuchtend zet ik mijn fiets weg en kijk ik op mijn mobiel, nog altijd geen bericht. Opnieuw een zucht.  Ik bel aan. Meteen wordt de deur opengedaan door de moeder van River. 'Hallo mevrouw', zeg ik glimlachend. 'Hallo, jij moet Skye zijn?' Ik knik. 'Dat klopt.' 

'Hij is boven, gewoon de trap op en dan vind je het vanzelf wel', zegt de donkerharig vrouw met lichte ogen net zoals die van River alleen zijn de zijne veel mooier, dacht ik dat nu echt? Skye, je hebt een vriendje, spreek ik mezelf toe. 'Bedankt mevrouw', zeg ik beleefd, terwijl ze de deur terug dichttrekt loop ik de trap op naar mijn beste vriend. Ik zie dat zijn deur op een kier staat en ik huppel er naar toe. Ik merk dat hij met zijn rug naar me toe staat. Ik grijp mijn kans en loop naar hem toe en spring op zijn rug. 'Riveerrrrr', schreeuw ik en voor we het weten liggen we met z'n tweeën tegen de grond, Ik lig bovenop River, hoe we in deze positie geraakt zijn is een grote vraag. Ik glimlach ongemakkelijk en kijk even recht in zijn ogen voor ik van hem afrol en begin te blozen.  'Hej Skye!' roept hij. 'River!' zeg ik opnieuw.  We geven elkaar een knuffel. 'Welke film wil je?'

Believe in your dreams (Compleet)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu