16e deel

96 2 0
                                    

Het is alweer paar uur later en we zitten op de bank tv te kijken. Lukas zijn mobiel maakt een geluidje en hij pakt zijn mobiel uit zijn zak. Ik zie hem nu al 5 minuten met zijn mobiel bezig en af en toe glimlachen. ''Waarom lach je naar je mobiel?'' Flap ik eruit. Hij schrikt en kijkt me aan '' Oh , gewoon grappig filmpje op Instagram'' Ik knik en richt me weer op de tv. Lukas doet zijn mobiel aan de kant en legt zijn hand op mijn been. '' Ik hou van je '' fluistert hij in mijn oor. '' Ik ook van jou zeg ik terug. Hij glimlacht en trekt me tegen hem aan. Ik voel me ogen zwaar worden en val in slaap, vaag hoor ik Lukas opstaan en de deur dichtklappen. 

Ik word wakker van een deur die dichtklapt. Ik open mij  ogen en kijk richting de gang. Daar staat Lukas half onderuit gezakt met zijn mobiel en sleutels van zijn scooter in zijn hand. Hij gooit de mobiel en sleutels op het tafeltje naast de bank en loopt naar de keuken. Ik ga rechtop zitten en kijk op mijn mobiel. Het is 03:12 , raar dat hij net thuiskomt. '' Waar was je?'' Vraag ik licht onbezorgd. Lukas komt de keuken uitgelopen met een glas water en legt het op tafel negerend mijn vraag. '' Nou?'' Vraag ik nog een keer nu wat duidelijker. Hij kijkt me aan en trekt me bij mijn arm omhoog. '' W- wat doe je Lukas?'' Vraag ik beangstigend. Hij zet zijn lippen ruw op de mijne en duwt me tegen de muur alweer negerend mijn vraag. Ik probeer hem weg te duwen maar het lukt niet. Zijn adem ruikt naar drank. '' Heb je gedronken?'' Vraag ik met een tril stemmetje. '' Hoezo?'' Vraagt hij met dubbele tong. '' Je adem stinkt naar drank'' antwoord ik hem nog steeds bang. Hij negeert me en zoent me door.  '' Zoen me terug dan'' Zegt hij boos. Het lukt me om Lukas van me af te duwen en ik vlucht naar boven. Als ik boven ben doe ik mijn slaapkamer deur op slot. '' Opendoen slet'' Schreeuwt Lukas boos. Ik schrik van hem, hoezo noemt hij mij een slet? Ik loopt naar mijn bed en ga daar in liggen. Na ongeveer 5 minuten is Lukas gestopt met schreeuwen en naar beneden gegaan. Ik zucht en loop naar mijn slaapkamer deur. Ik doe de deur van slot en loop stilletjes naar beneden. Als ik beneden ben zie ik Lukas op de bank slapen. Ik glimlach klein en loop weer naar boven. Als ik boven ben kleed ik me om en duik ik mijn bed in. Al snel val ik in slaap nadenkend waar Lukas heen was , en waarom hij dronken was. 

LoverboyWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu