10e deel

134 2 1
                                    


Oke, ik zit nu dus in de klas na te denken of het wel een goed plan is om hem het te vergeven, ken ik hem wel goed? Ben ik hem waard, is hij mij waard?  Die vragen stromen in mijn hoofd. Iemand tikt op mijn schouders. Ik kijk om en kijk naar het meisje naast mij '' Heb jij met Lukas uit 3H ?'' Vraagt ze. '' Uhh ja hoezo?'' Vraag ik. '' Hij is de loverboy van de school heb ik gehoord van mijn zus.'' Zegt ze zacht tegen me . Ik slik een keer Is het waar? '' Echt..?'' Vraag ik dan maar voorzichtig. '' ja ze zeggen van wel.'' Zegt ze terug. Ik knik een keer en kijk naar mijn boeken. 

De bel is gegaan en ik loop mijn lokaal uit , het is nu pauze. Ik hoor een ping geluidje en kijk op mijn mobiel, een bericht van Lukas. 

Lukas: Haaii bae, kom je naar de kantine achterin bij me zitten? x

Jen: Uh , is goed Lukkie ¨lachsmiley¨ x 

Lukas: Hmm nieuwe bijnaam? haha tot zo prinses! x 

Ik leg mijn mobiel aan de kant en loop richting de kantine.  Als ik in de kantine kom zie ik hem al zitten met paar vrienden, ik loop zenuwachtig op hem af met allemaal ogen op me. Ik voel de ogen gewoon branden in mijn rug. Ik zucht en loop op Lukas af. '' Haaii prinsesje '' Zegt Lukas enthousiast en trekt me op zijn schoot. Ik glimlach en zeg '' Haaii lukas.'' Hij geeft me een knuffel en zegt'' Waar zijn je vriendinnen ?'' Ik kijk omlaag en zeg niets. Lukas pakt mijn kin rustig vast en duwt het een beetje omhoog. '' heb je er geen 1 schat?'' Vraagt hij voorzichtig en zacht zodat niemand het kan horen. Ik knik en kijk hem aan. Hij trekt me in een knuffel en zegt '' geeft niet bae, ik ben er voor je voor altijd!'' Ik knik en glimlach. 

Even later is de bel gegaan en we zitten gewoon weer in de klas. Ik zucht , waarom is Nederlands zo moeilijk? Ik voel de mobiel in mijn broekzak trillen. Ik kijk even om me heen als ik de docent zie , nee, die zit aan het bureau. Ik pak mijn mobiel uit mijn zak en bekijk het berichtje, het is van Lukas:

Lukas: Haaiii Bae ! x

Jen: Heii, Wrm stuur je nu een berichtje? ik zit bij Nederlands x

Lukas: Oh, vind je het niet leuk dat ik je app ¨huilsmiley¨ 

Jen: Neee Nee , Leuk juist , maar straks merkt de docent het 

Lukas: ohh oke, xx

Jen: shit, nee de docent komt op me af. 

De mobiel word uit mijn handen gepakt , '' Ja die is van mij jonge dame.'' Gromt de docent van nederlands. '' Ahh meneer nee,  het was.. het was belangrijk!'' Zucht ik. '' ohh, wie was het dan Jen?'' Gromt hij nog steeds. Ik denk even na en zeg dan:'' mijn moeder..'' Ik hoor paar kinderen lachen en kijk ze aan. De docent zucht en geeft de mobiel terug. '' Als ik dat ding nog 1 keer zie is ie een week van mij Jen, nu aan het werk en doe je mobiel in je tas!'' Zegt hij. Ik knik en stop mijn mobiel in mijn tas. 

De school is uit en ik zit op de fiets. Naast me fietst een meisje die ik het laatste uur heb leren kennen. Ze is nieuw bij ons in de klas en ik vind haar aardig. Ze heet Julia en is een vrolijk meisje dat vrolijk in haar leven staat. '' Jen, waar denk je aan?'' Zegt Julia. '' Oh niks hoor'' Antwoord ik. Ze grinnikt en zegt'' Aan Lukas zeker?''. '' Uhhh '' zeg ik blozend. Ik weet heus zelf wel dat dat niet waar is, maar ik ga natuurlijk niet zeggen dat ik over haar dacht. '' Nou ?'' Vraagt Julia. Ik zeg'' Ja. over Lukas ja.'' Ze knikt en kijk naar een huisje waar we langs fietsen.  '' Mooi huisje '' zegt ze. Ik zeg '' Ja klopt ! ''. En we fietsen verder naar huis.



LoverboyWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu