Alana keek haar nog even na, maar haalde toen haar schouders op en dook weer onder water. Waarom zou Myra willen sterven? Mensen waren rare wezens, vond ze. In tegenstelling tot haar jongste zus, Ariël, die ze fascinerend vond. Ze verzamelde alles van mensen wat ze kon vinden in de wrakken van schepen. Zoals die mini-drietand van de vorige keer. Alana merkte dat ze wilde dat Myra het toch niet zou doen. Gaf ze om haar? Ze dacht van wel. Van haar vader mocht ze niets met mensen te maken hebben, dat was verboden. Maar Myra was toch niet slecht? Zo zag ze er toch niet echt uit tenminste. Alana wist niet of ze nu moest doen wat Myra haar had gevraagd of niet. Moest ze haar echt iets geven waardoor ze dood zou gaan? Was dat dan niet moord? Myra had het zelf aan haar gevraagd, maar toch. Zeggen tegen haar dat ze niets had gevonden zou een leugen zijn, want ze kende een giftig koraal dat ze kon gebruiken. Maar dat wist Myra toch niet? Ze zou het niet door hebben als ze als nog zei dat ze niets vond. Moest ze dat dan maar doen? Alana wist het niet. Ze dacht er over na terwijl ze door de blauwe diepten van de zee zwom, op weg naar het onderwaterpaleis waar ze woonde met haar familie. Alana zwom langs een koraalrif waar toevallig zwartniv groeide, het giftige koraal dat ze kon gebruiken. Ze aarzelde; zou ze het doen? Ze hakte de knoop door en griste een stukje koraal mee. Dat ze het meenam, betekende niet dat ze het ook daadwerkelijk zou gebruiken.
Nerveus en zenuwachtig beende ze door het woud. Had ze de juiste keus gemaakt? Als Alana nu echt zo'n drankje zou maken, zou ze dat dan ook echt opdrinken? Wilde ze eigenlijk wel echt dood? Ze was er verschillende keren zeker van geweest dat dat hetgeen was wat ze wou.
Zonder dat ze het wilde gingen haar gedachten naar Pan. Hij had haar aan thuis aangeboden als Lost Girl in zijn kamp. Dat ze het zelfs aan het overwegen was, maar misschien was het beter dan een beetje verloren en verdwaald door deze jungle dolen. Pan had duidelijk veel macht. Veel macht. Wat zei haar vader nu ook al weer altijd over macht? Grijp hem als je de kans hebt. Myra kreeg een idee; ze moest Pan van zijn macht beroven, zodat zij baas werd over Neverland en de Lost Boys. Dat zou ze doen. Een grijns verscheen op haar lippen.
JE LEEST
The Villains daughter
FanficPeter Pan is terug van de dood en is weer de baas van Neverland. Een meisje spoelt aan en ze trekt meteen zijn aandacht. Ze is koppig en is een fantastische Lost Girl. Het meisje, genaamd Myra Jones, dreigt Neverland over te nemen. Pan kan dit niet...