EGENİN DEFTERİ

11 0 1
                                    

Asya dan..

Adanın evine gittim. Koltuğuna oturduğumda ağlamaya başladım. yapma Asya sende duydun ada o istemiyor onu bulmamı istemiyor işte. Telefon sesi ile gözyaşımı sildim. alo alo Asya ece bizim eve gel suratıma kapatınca şaşırdım. ne oldu? ece beni çağırdı. belki bir gelişme olmuştur. bilmiyorum gitmeliyim. yarın konuşuruz adanın evinden çıktım.

Eceye gittim. Kapıyı arat açtı. İçeri girdim. Ece koltukta oturmuş elinde bir defter ile bekliyordu.ece Asya ne oldu? abime değer veriyorsun. Hani ben onu anlıyorum demiştin. Artık bende anlıyorum. Bunun sayesinde. bunu okumanı istiyorum çünkü içinde sen varsın ailem ailen her kez ve de en önemlisi abimin gözünden her şey. Elime verdiği deftere baktım. Siyah bir defterdi. annem bu defteri abim hissettikleri ni ve onunla konuşmak istediklerini yazması için ölmeden önce vermiş. Şimdi bunu al ama burada okuma ben ezberledim artık. peki diyip çıktım. Hemen eve geldim. Eşyalarımı bir kenara bırakıp direk odama çıktım. Masaya oturup okumaya başladım.

................

Anne beni duyuyorsun değil mi? Duyacağını her nerede olursan ol duyacağını demiştin.

Canım çok yanıyor anne ama bu öyle düştüğümde dizimdeki acı gibi değil. Babam bu gün bir kadın getirdi anne sende tanıyorsun onu. Hani derin teyze ve umut amcada Asya yı sevmek için gitmiştik orada gördüğümüz kadın. Sonra sen hemen gitmiştin. Babam o kadına anne dememi söyledi. Asla anne asla. Ben ona nasıl anne diyeyim ki benim annem sen iken. Seni çok özledim anne keşke geri gelsen. Ne olur anne geri gel söz tabağımdakileri bitireceğim. Sütümü içeceğim. Sadece dön bak söz veriyorum.

......,

Anne biliyor musun bu gün derin teyze geldi. O kadınla konuştular. Kadın bebek dedi. Karnında bebek varmış. Sonrada Asya yı aldı kucağına. Ama merak etme eceye iyi bakıyorum. Hatta sabah o kadın ona bağırdı diye elini ısırdım. Ama babam bana çok kızdı. Ama boş ver anne ben senin oğlunum. Hiç ağlamadım. Ağlamayacağım.

......

Anne bu gün o kadın eceye kızım dedi. Ona o senin kızın değil o annemin kızı dedim. Bana vurdu. Anne şimdiye kadar kimse bana vurmamıştı. Ama canım yanmadı merak etme o kadın canımı yakamaz benim.

......

Annem valla benim suçum yok ben odamdan çıktım o kadında merdivendeydi. Sonra düştü düşerken de bana bağırdı. Ona yardım etmek için koştum babam bana bağırınca odama gittim. Sonra onlar geldiğinde kadın ağlamıştı. Babam beni çağırdı. Tokat attı anne. Babam bana vurdu. O kadının ki değil ama babamınki yaktı canımı. Bebeği ölmüş. Kadın yalan söyledi anne valla ben söylemedim. Ben sana hiç yalan söyler miyim? O kadın babama benim onu ittirdiğimi söylemiş. İnanma anne ben ondan çok uzaktaydım. Hem neden öyle yapayım? Şimdi hatice teyze benim eşyalarımı topluyor halamın yanına gidiyorum. Gitmek istemiyorum. Ece bensiz zayıf kalır o kadın kötü anne çok kötü...

......

.......

......

Gözümden akan yaşlara mani olamadım.

.....

Bu gün Türkiye ye döndüm. Eceyi gördüm. O kadar güzeldi ki aynı sendi. Ama bana sarılmadı. O kadına anne dedi. Affet anne engel olamadım. Olmak istedim ama o o kadar mutlu ki. Yapamadım. Affet.

.....

Bu gün İngiltere deyim artık reşittim. Bir arkadaşım oldu aslında ikizler adı arat onlarda babasız anne ama babası uzakta senin gibi değil. Biliyor musun işe girdim. Bir dükkanda. Akşamları. Canlı müzik oluyor. Bir adam keman getirdi. Bekledim ama senin ki gibi değildi. O sesi çok aradım anne senin her gece çaldığın o eşsiz keman sesini. Kemanı çok severdim ben şimdi sevemedim. Sevemiyorum anne çünkü hepsinde seni arıyorum ama seni bulamıyorum çükü hiç biri sen değil. Olamazda...

......

.......

Bu gün uzun aradan sonra Türkiye değim. Anne ama bu gelişim. Daha farklı artık o kadın ve babam yok. Artık ben ve ece var. Ece çok büyümüş anne ve bana düşman. Her şeyi ile sana benzeyen bu kız gözleri babama aitti. Şimdi söyle ona nasıl destek olacağım. Senden bahsetsem mi?

.....

.....

.....

...

Anne bu gün bir kız gördüm. Up uzun saçları vardı. Aynı seninki gibi ama onun ki sapsarıydı. Gözleri vardı masmavi. Kırmızı giyinmişti. Üzülme kırılma bana ama ona da kırmızı çok yakışmıştı senin gibi. Bu gün doğum günümdü. O benim senden gelen hediyemdi değil mi? Onu yağmurda gördüm bana bağırdı. Çok güzel anne çok güzel. Aynı senin gibi. İnanıyorum anne kalbi en az senin ki kadar güzeldir..

......

Bu gün o adamı dövdüm için kızma anne o kıza zarar veriyordu. O şimdi yanımda uyuyor anne çok korkmuş bir biçimde. O kadar güzel ki.

.....

O kız Asya mış anne umut ve derinin kızı Asya. Şimdi ne yapacağım ben? Umutlanmıştım oysa ki. Daraldım boğuluyorum...

...anne Asya beni kaçırdı hem de bunu ece ile beraber planlamışlar. Ben işkolik mişim anne. Üstelik onunla dans ettim. Bir anda anne bir anda oldu öptüm ama sor pişman mısın hayır anne hiç pişman değilim.

.....

Bu gün her şeyi ece öğrendi. Bana çok kızdı haklıda. Onca sene o kadına anne dedi. Sen sanıp ona sarıldı. Onunla ağladı. Sence beni affedecek mi?

Ece çıktı gitti. Asya da biliyor artık ama bana destek verdi. Sonra evine gitti. Geldiğinde valizler vardı. Babasıyla tartışmıştı. Onu uyuttum anne. O uyurken umut amcanın yanına gittim. Kötü haldeydi. Konuştuk uzun uzun konuştuk. Bana güveniyor. Bana yine söz verdirdi. Anne ne yapmalıyım Asya ya babasının öleceğini söylemeliyim değil mi? Ama umut amca Asya nın onu koşulsuz affetmesini istiyor sırf öleceğini bildiğinde affedeceğini bildiği için istemedi. Ama Asya acı çekecek. Acı çekmek istemiyorum o da çekmesin. Yetmedi mi çektiklerimiz?

......

Bu gün özür dilerim yine kriz geçirdim. O adam yine Asya ya zarar verecekti. Kendimi tutamadım. Ama pişman değilim. O adamı sakat bıraktım. Ama pişman değilim.

......

Bu gün o kadar güzeldi ki senin giydiğin o tulumu verdim ona dediğim gibi kırmızı ona çok yakıştı. Dayanamadım teklif ettim kabul etti anne kabul etti. Ona senin yüzüğünü verdim o kadar yakıştı ki.........

Elimdeki yüzüğe baktım annesinindi annesinin yüzüğü. Sinirle yaktığım o kıyafette annesinin di ben....ben..ne..yaptım?

Su ağladığımı duyunca içeri girdi. abla su... ben..çok ..üzgünüm. bilmiyordum.. neyi? bilmiyordum su bilmiyordum. abla neyi bilmiyordu söylesene? o yaktığım kıyafet annesinin şuan taktığım yüzük annesininmiş su ağlama bilmediğini sen söyledin bilseydin yapmazdın lütfen ağlama..

bunu oku sesli bir şekilde defterin son yaprağını okuttum.

bitti anne bitti. Asya mı kaybettim. Bu koca karanlık dünyamda umut ışığımı kaybettim. İlk defa kriz geçirdiğimi gördü. İlk defa canım senin gidişinden sonra çok yandı. Şimdi onu kaybettim. Gidiyorum anne acımı uzaklara kendimle beraber götürüyorum. Böylece ecede Asya da rahat edecek hoşça kal anne ona iyi bak. Bana iyi bak...... su şaşkınlıkla bu ne? egenin defteri. ......

AŞK küçük bir felakettir...Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin