8. Høsteksamen + Grad 3 = Kaos DEL 1

90 2 0
                                    

Video: Ghost Rockers-Alles is still
Sanger: Milla Santiago

Milla Pov: Høsteksamen. Ett av årets viktigste evalueringer. Høsteksamen er en av to eksamener som avgjør om man får fårtsette på DAM til neste år. Den første er Høsteksamen også er den Våreksamen. Hvis man stryker på Høsteksamen, kan man gjøre det enda bedre på våreksamen. På Høst og Våreksamen skal man fremføre noe selv eller med en gruppe/venn. Siden jeg er med i Ghost Rockers skal vi fremføre en sang men vi må også fremføre noe selv. Altså en og en. Siden vi er et kjent band og vi ikke er skolerelatert, får vi ikke karakter for å spille sammen. Så vi må fremføre en og en for å kunne få en karakter. Jeg personlig skal fremføre en HipHop dans jeg har korografert selv. Og jeg håper jeg står.

Jeg gikk bak scenen for å se når jeg skulle opptre:
DAM-HØSTEKSAMEN-2016
1. Mia Mikkelsen-Musikk-fløytespilling
2. Sasha Akselsen og Sean Drew Saxen-Drama-Romeo And Juliet
3. Jimmy Ottersen- Musikk-Piano
4. Milla Santiago-Dans-HipHop
5. Kirsti Tiermann-Drama-Selvlagd
6. Alex Petterson-Musikk-Keyboard
7. Morten K-Dans-Selvlagd
8. Maren Di Lillo-Dans-Selvlagd

Jeg var nummer 4. Det passet ganske bra, for før vi starter kan vi snike oss inn på Rektor Akselsen sitt kontor. Alle sitter ennå i salen siden vi ikke er de siste, de siste er jo Morten og Maren. Så det gir oss masse tid til å lete etter spor knyttet til Det Sorte Øyet. Javell, da samler alle sammen seg i teater salen! Sa Rektor Alselsen sin stemme. Alle hadde satte seg i teater salen og Rektor Akselsen stod på scenen. Velkommen til DAM sin høsteksamen. Dette er en av to evalueringer iløpet av året på DAM. Høst og Vår eksamen er det som bestemmer om du/dere for fortsette her på DAM til neste år så gjør det beste dere kan. Jeg heier på dere alle. Den første ut er Mia Akselsen, hun skal spille fløyte for oss idag, gi henne en stor applaus! Sa Akselsen og klappet når Mia kom ut på Scenen. Jeg vinket til de andre og vi snek oss mot Rektor Akselsen sitt kontor.

Vi stod utenfor døren til Akselsens sitt kontor. Den er låst! Stønnet Alex. Gi meg en hårnål og en blyant kommanderte jeg. Kirtsi gav meg hårnålen og Jimmy gav meg blynten. Jeg stakk begge i låsen og begynte å dirke. Etter en stund klarte jeg å få opp døren, endelig sa Jimmy. Det tokk lang tid. Jeg så stygt på ham, hvis det tokk så lag tid kan du jo gjøre det selv! Glefset jeg og Jimmy krypet seg. Kom vi går inn! Sa Alex og vi gikk inn på kontoret. Vi har dårlig tid, så begynn å lete sa jeg og åpnet skuffer for å lete etter ringen. Hva gjør dere her inne!? Spurte plutselig en stemme. Vi gispet og så........

Ghost Rockers & Det Sorte ØyetWhere stories live. Discover now