16. Millas Valg

105 2 0
                                    

Video: Hurts Like Hell
Artist: Fleurie
Bilde: Milla sitt hus

Milla Pov: Jeg satt hjemme på sofaen. Jeg hadde nettopp sluttet på DAM, det føltes uvirkelig ut men det var det ikke. Vi hadde ikke hørt noe ifra Det Sorte Øyet eller Barlind, noe som var bra. Ring ring ring sa telefonen min, jeg så på displayet;

JONAS VINGE ❤️

Jeg trykte på avvis knappen å slengte mobilen til andre delen av sofaen. Kanskje jeg burde beklage til rektor Akselsen og spørre om jeg kan komme inn på DAM igjen? Jeg må jo hjelpe Jonas og de andre med å ta ned DET SORTE ØYET en gang for alle. Men hvordan ville dette bli mellom meg og Jonas, vi kysset og har ikke sagt et ord til hverandre etter det. Pling.....jeg hadde fått en melding:

Til Milla Santiago
Fra: Jonas Vinge ❤️
Hei, vi har funnet ut at vi trenger noen nøkkler så vi skal dra å åpne bestefars bankboks.
Vi må snakke om det som skjedde før eller senere. Pluss at Maren har kommet inn på DAM, hun fikk ikke engang straff etter det hun gjorde mot deg. Dette må vi gjøre noe med, så pliz kom tilbake til DAM.......For Ghost Rockers........for meg.

Fuck it, Maren skal ikke få meg ut av DAM så lett. Jeg tokk bagen og løp mot DAM akademiet. Når jeg kom frem gikk jeg inn, og møtte på Jonas, Kirtsi, Alex og Jimmy. Milla! Sa de og trakk meg inn i en gruppeklem. Ble ikke du kasta ut? Spurte Alex. Jo, men Maren blir ikke kvitt meg så lett svarte jeg. Jeg trodde du slutta!? Spurte en irritert stemme bakfra. Maren De Lillo. Nei, jeg er tilbake og jeg er her for å bli! Så hvis du tror du kan bli kvitt meg så lett, tar du jævli feil! Spyttet jeg mot henne. Whatever! Sa hun og gikk.

Jonas Pov: Milla stod nettopp opp mot Maren og det var dødskult. Plutselig ringte mobiltelefonen min. M.A.M.M.A Sod det på displayet. Shit, eheh morsom historie. Jeg har liksom ikke fortalt mamma at jeg går på DAM. Så hun vet det ikke. (Hei, jeg vet det er hentet ifra sesong 1 men det blir liksom en tvist i historien så jeg skal ha det med, håper dete liker historien)

TELEFONSAMMTALE- J.Jonas og MJ- Mammaen til Jonas

MJ: Hvor i alle dager er du?
J: Eh på skolen
MJ: Nei, nei det er du ikke!
J: Hva mener du?
MJ: Jeg fikk en melding ifra den katolske skolen, de sa at du ikke har vært der på flere uker
J: Je-jeg kan f-forklare
MJ: NEI! Jeg er veldig skuffet over deg, Jonas. Du kommer rett hjem og skal forklare meg hva som skjer!
J: Men
MJ: IKKE NOE MEN!
TELEFONSAMMTALE SLUTT

Fortsatt Jonas Pov: Hva er det som skjer, Jonas? Spurte Milla. Mamma vet ikke at jeg går på DAM, hun tror jeg går på en katolsk høygskole. Shot sa Alex. Ja, og nå må jeg hjem for å forklare det til henne. Vi blir med, sa Milla. Hæ? Hvis du skal fortelle sandheten til moren din må du fortelle alt, da mener jeg ALT! Sa hun. Det om Freebirds også? Jepp. Okda. Men Milla er den eneste som kan bli med sa Alex. Hvorfor? Spurte jeg. Fordi vi andre har time og Milla har fritime. Okay. Hvis dette går bra, møtes vi i kjelleren etter skoleslutt, hvis ikke....ja.....da ringer vi. Lykke til Jonas sa de og gikk. Denne sammtalen med mamma gledet jeg meg overhodet ikke til.

Hvor har du vær-hvem er dette? Spurte mamma og så på Milla. Mamma, dette er Milla Santiago hun er en venn ifra......eh......skolen sa jeg. Sitt! Vi har noe vi må snakke om og Milla kan dra hjem sa hun. Nei fru Vinge sa Milla. Jonas har noe han vil fortelle deg og jeg må være med på å fortelle det og vær forberet på at dette kommer til å skjokkere deg. Javell, fortell. Vi satte oss ned i sofaen og nå skulle alt bli avslørt, Hemmeligheten til Freebirds, Det Sorte Øyet, Robert Krogh, ALT.......

Hvordan tror dere moren til Jonas vil reagere og at Fru Hansen er Jonas sin bestemor og at bestefaren ble myrdet?
Det får dere vite i neste kapittel: Sanndheten.

Ghost Rockers & Det Sorte ØyetWhere stories live. Discover now