1. Katastrofe

339 5 3
                                    

Video:
Ghost Rockers- De Film van ons leven
Jeg digger denne sangen, selv om den er på Nederlansk.

Milla Pov: Milla! Sa en stemme bak meg. Jeg snudde meg og så Kirsti. Kirsti! Sa jeg og klemte henne. Har du hatt en god sommerferie? Spurte hun. Jeg nikket, har du sett Jonas? Ja, han gikk akuratt inn til Rektor Akselsen sitt kontor. Sa Kirsti, hvorfor spør du? Jeg bare spør, er det ikke lov å spørre?. Neida sa Kirsti å smilte lurt. Jeg små himlet med øynene og gikk mot rektor Akselsens kontor. Jeg måtte si hei til Jonas.

Kirsi Pov: Milla og Jonas sitter i et tre, K.Y.S.S.E.R som bare det! Sang jeg og gliste. Hvorfor synger du om Milla og Jonas? Spurte Jimmy.
Milla er forelsket i Jonas og jeg er ett hundre prosent sikker på at Jonas er forelsket i Milla svarte jeg og hoppet opp og ned. Og der er de! Milla og Jonas kom gående mot oss, begge smilte. Hei, det er så godt å se dere alle igjen! Sa Jonas og klemte oss. Har noen av dere sett Alex idag? Spurte jeg og så meg rundt. Nei svarte de andre. Hm, det var merkelig. Han bruker jo alltid å være først til skolen. Hm, kanskje han kommer senere? Vi så på timeplanen.

Jonas-Milla: Musikk
Kirsti-Jimmy- Drama

Jeg smilte og gikk med Jimmy til Dramatimen.

Jonas Pov: Jeg blie glad når jeg fikk vite at Milla hadde musikk time sammen med meg. Barlin het læreren vår. Vi skulle spille en låt på gitar, synge og fremføre det til resten av klassen. Jeg og Milla begynte å planlegge. Hvilken sang burde vi ta? Spurte jeg og tokk en elektrisk gitar som hang ifra veggen. Vi kan ta en av Ghost Rockers, for eksempel Bella? Spurte Milla. Okay svarte jeg og vi begynte å øve.

Okay, alle sammen. Nå er det tid for å fremføre det dere har øvd de siste to timene og Jonas og Milla er først. Jeg og Milla gikk opp på scenen og så utover klassen. Ja, hva er det dere skal fremføre? Spurte Barlin. Vi skal fremføre Bella av Ghost Rockers aka oss. Javell, da er det bare å sette igang. Jeg begynte å spille på gitaren og Milla begynte å synge:

Bella, Bella, Bella
En sommer som var endeløs, svøpt inn i kjærlighetens døs
Bella, Bella, Bella
Vi sov med himmelen som tak en sommer helt etter vår smak
Bella, min vakre Bella
Blinkene stjerer vekker oss midt på natta som en venn
Jeg ser alt så tydelig for meg som om det skjer igjen
Beella....
Beeelllaaa......
Beella...
Beelllaaa...

Alle klappet når vi var ferdige. Dere gjorde en flott fremvisning og derfor gir jeg dere karakteren A. Vi smilte og satte oss ned på plassene våre. Bra sunget sa jeg til Milla. Bra spilt sa hun tilbake og sende meg et glis. Har noen av dere sett Alex? Spurte Barlin Vi ristet på hodet, vi har ikke sett han i hele dag. Nå begynte jeg å bli små bekymret. Vi må ned i kjelleren hvisket jeg til Jonas som satt ved siden av meg. Han nikket.

Etter at timen var feridg gikk vi ned i kjelleren. Okay, Alex er ikke her, men hvor kan han være? Vi prøver å spille, kanksje spøkelsene hjelper oss. Vi begynte å spille også tokk spøkelsene plutselig over og Milla begynte å synge. En ny sang sa Kirsti.

Sett meg fri. Åpn opp døra til livet som jeg ønsker meg.
Sett meg fri. Etter så mange år så skremmer ikke frihet meg. Her er jeg robba for liv og sjel, og trappas knirk slår meg i hjel.

Jeg ber deg ta din maske av for meeeg. Sett meg fri.

Jeg savner himmel blå, og sola som så sterk gjør meg helt blind. Jeg savner lukt av gress og vind som blåser bølger inn.
Masse regn som gjør håret vått, og snø som blåser inn på skrått. De fine ting jeg ikke lenger seer.

Sett meg fri. Åpn opp døra til livet som jeg ønsker meg.
Sett meg fri. Etter så mange år så skremmer ikke frihet meg. Her er jeg robba for liv og sjel, og trappas knirk slår meg i hjel.
Jeg ber deg ta din maske av for meeeg. Sett meg FRI!!!!

Milla Pov: Etter at sangen var ferdig stod vi i en ring og så på hverandre med store øyne. Hva tror dere de mener med "sett meg fri?" Spurte Jimmy med en redd stemme. Hva en de mener, betyr det at noen ikke er fri konkluderte jeg. At personen er innesperret et sted elle noe. "Jeg ber deg ta din maske av for meg" hva skal liksom det bety? Spure Jonas. Kanskj-men jeg ble avbrutt når døren til kjelleren ble åpnet og lærer Barlin aka manageren til Ghost Rockers kom inn. Barlin, hvorfor er du her? Spurte jeg. Jeg har dårlige nyheter...og det er ifra Alex sa han og gav meg en konvolutt. Det stod:
TIL: Milla, Jonas, Kirsti og Jimmy på forsiden. Jeg rev av toppen, det lå et ark i den. Jeg tokk arket ut og åpnet det. Vi så på arket og kunne ikke tro hva som stod på den........

HEI!
Hva syntes dere om mitt første kapittel? Det er litt likt det som skjer i serien men det blir forskjellig senere. I denne historien er det ikke Jonas som forsvinner med det er Alex.

Ghost Rockers & Det Sorte ØyetDonde viven las historias. Descúbrelo ahora