20. Nøkklene

68 2 0
                                    

Bilde: Millas Hår/Outfit
Video: De Beat
Artist: Ghost Rockers

Jonas Pov: Jeg satt i musikk timen og klimpret på Hjelp Meg. "Hjelp meg, kom nå og hjelp meg, gjør det for meg, gjør det for meg, før det er forsent" Etter at Milla og jeg kyssethar det liksom ikke vært det samme. Hun sitter altid ved siden av meg og hvis det er noe som plager henne forteller hun det til meg først også til de andre. Kanskje Milla virkelig liker meg? Vi kyssa jo. Jonas! Der er du, sa en stemme. Jeg snudde meg og så Milla?! Hei, Milla hva skjer? Hun hadde et irritert ansikt, og når Milla hadde et irritert ansikt var det ikke noe bra som hadde skjedd. Hun slumpret ved siden av meg på sofaen og la hodet sitt i fanget mitt. Noe som fikk meg til å bli små rød i ansiktet. De Lillo! Er det som skjer! Glefset hun og så på meg. Hva har Maren gjort denne gangen da? Spurte jeg. Hun har begynt å beskylde meg for tyveri! Sa hun. Jeg rynket brynene, hva!? Hun sier at hennes "en milion" klokke er blitt stjålet og begynner å sette anklager på meg! MEG! Men hva skal du gjøre da? Spurte jeg og så på henne. Rektor Akselsen har sett i Skapet, Rygsekken og hylla men fant ingenting så det er jeg heldig med. Gjør jeg ETT feilgrep blir jeg kastet ut av skolen, Jonas sa hun trist.  Jeg trodde Marens barnehage pek var ferdige men dette var å gå for langt!

Milla Pov: Etter at jeg hadde snakket med Jonas gikk jeg til kantina for å kjøpe meg noe å drikke. Maren var jo sefølgelig der. Jeg kjøpte meg en cola og gikk for å stille meg i kø. Maren kom plutselig bort til meg, å freden er over. Hva er det du vil de lillo? Spurte jeg mens jeg fant fram pengene jeg skulle betale med. Jeg vet du tokk klokken min, og jeg skal finne bevis at det var deg! Sa hun. Nå hadde alle i kantina stoppet å prate for å høre hva som skjedde. Hør, jeg har ikke tatt din dritt klokke, så du og dine løgner kan værsågod å gå sa jeg og pekte mot døren. Hei, Milla kommer du? Ropte Alex. Jada! Jeg betalte å skulle til å gå da Maren plutselig dyttet meg til bakken. Brusen glapp ut av hånden og trillet bortover gulvet. Nå hadde hun gått over streken, jeg skulle til i hive meg på henne da to sterke armer holdt meg igjen. Alex! La meg gå! Nærmest skrek jeg i rasseri. Det er ikke Alex sa stemmen, det var Jonas! Jeg røsket meg ifra grepet hans, plukket opp brusen, hviste fingeren til Maren og gikk. Ligg unna Milla, hvis du vet hva som er best for deg! Kunne jeg høre Jonas knurre mot Maren.

Vi satt nede i kjelleren og diskuterte nøkklene. Da må vi jo til Vic sin safe sa Jimmy. Okay, da drar vi sa jeg og reiste meg opp. Men vi skulle jo bestille Pizza klagde Jimmy. Det kan vi gjøre senere, nå skal vi finne den Safen og den første nøkkelen.

Jonas Pov: Når vi kom til banken så vi en mann bak skranken. Er du den som skal åpne bankboksen til her mørk? Spurte bankvakten. Jeg nikket. Vi må først ta en D.N.A test for å bekrefte at det virkelig er deg sa han. Jeg nikket og gikk for å ta D.N.A testen. Her er safen sa han og jeg tokk på håndtaket. Nå var sandhetens time kommet. Ville det være en nøkkel der inne eller ville den bare være tom? Jeg åpnet den og gispet, hva i alle dager?..........

Ghost Rockers & Det Sorte ØyetDonde viven las historias. Descúbrelo ahora