Milla Pov: Jeg satt ute, med ryggen inntill veggen og så på bildet jeg tokk av den svarte bilen.
Det var et svart øye klistremerke festet på den nedre delen av bakdelen på bilen. Det øyet fikk meg til å bli nyskjerrig, men så falt tankene mine på Jonas. Hans mørke brune øyne, bustete hår og fantastiske personlighet. Bare tenk om det var Jonas som ble kidnappet og ikke Alex, jeg ville vært knust. Hei, Milla sa en stemme. Jeg så opp og inn i Jonas Vinge sine brune øyne. Hei sa jeg svakt å så ned på føttene mine. Er det noe som skjer? Eller? Spurte Jonas å så på meg. Nei svarte jeg og reiste meg opp,børstet støv av buksen og nå stod vi bare noen centimeter ifra hverandre. Mine blå øyne møtte hans mørke brune. Vi lente oss mot hverandre, HEI DERE! Brølte plutselig en stemme. Jeg og Jonas trakk oss ifra hverandre lynraskt og jeg så etter kilden til stemmen som hadde hindret meg i å NESTEN kysse Jonas. Jimmy! JIMMY!! Brølte jeg. Hjep sa han og løp, jeg føk etter.
Jonas Pov: Jeg kan ikke tro at jeg nesten kysset Milla. Jeg så Milla jage Jimmy, de hadde løpt rundt skolen tre ganger nå og det skal jeg si dere. Det var ganske morsomt. Plutselig plinget mobiltelefonen min, jeg hadde fått en meliding. En meldig ifra en ukjent person, jeg åpnet meldingen og fikk skjokk:
Dere kan ikke hjelpe ham. Han er fanget, vil aldri komme seg vekk
Det er jo ganske lett
Ghost Rockers er et fett band, men om ikke lenge vil det bli en plankett i et minne
Alex er jo målet, finn stemmen i stilheten og løs gåten så vil dere kanskje få deres kjære venn tilbake
Øyet er gåtens start, men med vett, finner dere nokk Alex ganske lett
Men husk, tiden renner ut og ved ETT vil Alex's sin tid være ute og Ghost Rockers er ikke lenger i ruteDere! Sa jeg og vinket Kirsti, Jimmy og Milla bort til meg. Les dette! Sa jeg og viste dem meldingen. Hva betyr det? Spurte Jimmy. Det betyr at Alex virkelig er blitt kidnappet som Milla sa og vi må redde ham! Sa jeg og så på de andre. Men hvordan? Spurte Kirsti. Spøkelsene sa jeg. Spøkelsene sa Milla og smilte. Vi satt i sofaen nede i kjelleren og Milla leste over meldingen høyt. Finn stemmen i stilheten, hva skal liksom det bety da? Spurte Jimmy. Jeg har en anelse, vi må lete etter den sorte øye sa jeg og tokk frem mobiltelefonen.
Milla Pov: Etter en time med å lete etter det sorte øye på nettet så fant vi ingenting. Det må jo være her et sted! Sa Kirsti. RIING. Skoleklokka. Vi møtes her etter skolen sa Jonas. Eh, jeg kan ikke sa jeg. Hvorfor? Jeg skal ha ekstra danseøvelse med Morten forklarte jeg. Med MORTEN?! Spurte Jonas, stemmen hans var blitt hard. Ja, jeg må det! Det er ikke sån at jeg vil det, det var det siste jeg sa før jeg tokk bagen og gikk.
Morten løftet meg opp og jeg tokk en piruett. Dansen skulle være en mix av moderne og balett. Jeg var rå god i moderne men Balletten kan man legge i grava. Sangen ble roligere, dansen ble roligere og jeg bare slapp megselv fri og lot dansen styre meg.
Etter to timer med øvelse på baletten gav jeg opp og satte meg ned på dansegulvet. Hva er det Milla? Spurte Morten og satte seg ovenfor meg. Det er Jonas, han liker ikke at vi danser sammen forklarte jeg og så inn i Mortens øyne. Det kommer til å gå så bra sa Morten og tokk en hånd på kinnet mitt, tommelen hans strøk meg forsiktig over kinnet.Vi begynte å lene oss mot hverandre, plutselig dukket Jonas sitt ansikt opp i Mortens. Jeg kysset Jonas, leppene hans var ikke det jeg hadde forventet meg, øynene mine lukket seg. Men når jeg åpnet dem var det ikke Jonas jeg kysset, det var Morten. Jeg trakk meg fort unna og reiste meg opp i full fart. Milla, jeg beklager sa Morten. Spar deg! Spyttet jeg mot ham. Jeg tokk bagen, joggeskoene og løp ut av rommet. Uviten om at Jonas hadde sett kysset.
Jonas Pov: Jeg kunne ikke tro at Milla kysset MORTEN!!!? Jeg tokk bussen hjemover. Kanskje Milla virkelig liker Morten, kanskje jeg bare burde gi opp? Plutselig fikk jeg øye på noe. Jeg tokk opp mobiltelefonen. Milla hadde send bilde av bakdelen til bilen til oss og det var samme bil! Det var det sorte øyet som bar klistret på bilen, men hva gjorde de utenfor huset mitt? Plutselig kjente jeg noe over munnen min, det var et tørkle, øynene mine ble store. Lukten virket kjent, det var cloroform! Bedøvelsesmiddel, jeg måtte ikke puste inn. Jeg sparket personen hvor sola ikke skinner og begynte å løpe. TA HAM DA! Ropte en kvinnestemme. Plutselig ble jeg dratt ned i bakken, hjelp! Skrek jeg men skriket mitt ble dempet av det samme lommetørklet. Bare gi deg, Jonas sa en stemme. Øynene mine begynte å bli tunge, jeg stoppet å kjempe imot og tilslutt ble alt mørkt.
Mystisk Pov: Vi la den bevistløse Jonas i baksetet på bilen og Eva Paige startet motoren. Hva skal vi gjøre med ham? Stemmen min var hurtig etter å ha løpt etter Jonas for å fange ham. Vi tar ham med til laben, kanskje vi kan få noen svar ut av ham. Den forgje gutten nektet å hjelpe oss så kanskje denne kan. Jonas lå i setet, han så så fredfull ut. Brystkassen hans hevet og senket seg, jeg beklager at jeg tar ham ifra deg, Milla men dette må gjennomføres. Jeg sendte en melding til Milla og strøk en hånd gjennom håret til Jonas. Nå kan det sorte øyet endelig fullføre planen sin.
Mila Pov: Neste dag satt jeg på skolen og tenkte på kysset, Jonas hadde jeg ikke sett i hele dag. Plutselig pep mobilen min. Jeg plukket den opp av lommen, det var en melding med et bilde, bildet var av JONAS!!! Han lå med lukkede øyne i en svart bil. På meldingen stod det:
Til: Milla Santiago
Fra: D.S.Ø.G2
Gåten er nøkkelen til dine venners frihet, nøkkelen er et sted hvor graven er, og graven er engelens symbol. Men hvis dere ikke skynder dere, vil dette bli ganske tungt å bære. Milla,milla,milla: Ghost Rockers sine dager er snart talte og din kjærlighet er min tale. Jonas og Alex er borte, borte vekk. Verdenen er delt og fremtiden vil seire. Finner dere boken til Vic, vil dere finne din kjære Jonas og Alex. Tiden renner ut.......Jeg fikk tårer i øynene, nå var også Jonas kidnappet. Vi måtte løste denne gåten, og det fort, ellers så vil Jonas og Alex ikke overleve..........
ESTÁS LEYENDO
Ghost Rockers & Det Sorte Øyet
FanficGhost Rockers & Det Sorte Øyet er den første boken i Ghost Rockers serien. De fem vennene: Milla, Jonas, Kirsti, Alex og Jimmy har klart å løse mordgåten på Freebirds og er klare til å ta fatt på et nytt og spennede år på DAM. Når gjengen møtes for...