Selepas perjumpaan classmate kelya sibuk semacam . Kelya terpandang Crush dia . Crush dia tengah sibuk dengan classmate dia . Kelya aim kawan kawan dia tak nak kantoi . Kelya Amia dalam hati " semua sibuk nampaknya , ni peluang " . dia duduk berdekatan dengan meja Crush dia . crush dia pun tertoleh dia ajak bual .
bermulalah....
Kelya toleh belakang .
Her Crush " nope lah , Awek Darwisy . "
kelya " Oh me ? haa kenapa ? wisy ada suruh jumpa ? "
Danial " takdela , dia kata suh tengok tengok awek dia . degil ke idok , gatal ke idok . "
kelya tengok muka danial senyum senyum . Danial pun sama . First meet diorang . Classmate Danial " kau kenal dia ? " danial " awek member aku " semua " TAKE A TIME"
Kelya amia dan Danial senyum . bual bual . kelya kata " i need to go nial , taknsk sesiapa fikir lain pulak " Danial panggil kawan dia "Fakhri " "kejap kelya" Fakhri ni sahabat baik Danial . Danial "Amikkan gambar aku n dia . aku nak tunjuk Wisy awek dia aku kenal " Fakhri ikut perintah "orait boss" kelya "Emm , will you give your number phone to me?" Danial "bagi phone lah" kelya "nah phone" * hulur handphone miliknya kepada Danial . Danial " Dah letak no dah , Save nama sendiri " Kelya senyum . dalam hati "plan pertama sudah berjalan" "thanks you😀"
*****************
Puas Alia , Damia dengan Sawani cari Kelya Amia untuk bagitau takde class cause Lecturer diorang sibok kemas fail untuk semester lepas .
"Kelya Amia!!!" Sahut dari group diorang .
kelya dengan sifat dia " oh mak kau" and "kau kenapa ni ?" hadui" damia "kau gi mana ? whatsapp takbalas" kelya " Gi tolong junior perempuan tadiSemua "Sejak bila kau rapat dengan junior perempuan ?" Kelya "Sejak tadi lah" loya buruk .
Damia " k , k , k harini kelas kita cancel lecturer mia sakit , Lecturer Sal kemas fail kemaskini fail kita semua . sebab dia kata lupa letak mana eviden kita . So harini lepak mana ? " Alia " Al rasa cam nak tido je . Al penat tak tidor malam tadi main handphone , Apa kata wani ?" Wani "Wani ikot je . Wani siapkan presentation malam tadi ingat cikgu mia nak buat tapi takde class . ish " Kelya "lek lek , bagi kel pulak rasa Kel nak gi shopping tapi takde sen ni haa . Apa kata Damia ? " mia " Hahaha , Aku pun sama kel . duit takde . dah takpe semua aku antar balik . Kelya kau takbawak kete harini ? " kel " Kau taksudi antar aku balik eah ? Takpe transpot ada kat sana tu haa . busstop" Damia " bukanlah tanya je . Harini aku antar balik semua " Kelya , Alia dan wani "Orait , princess" .*************
Damia "Kel , tadi budak laki kata kau jumpa junior course kita ." kel dalam hati mampos aku wei dengan rilek "Siapa kata ? " Damia "Akung" . Kel be like bengang gila . Kel " Oh , Tu aku tanya junior girl dia mana lah" Damia "aku ingat kau jatuh hati kat junior tu haa , Boleh ah . so-so. Kan Alia wani ? Alia wani ? " Damia Toleh belakang " Takguna tidur pulak " Kelya seorang terjaga teman mia drive kata nya dia mencapai handphone miliknya .baru dia ingat dia save Danial punya whatsapp lah
"Hai , Assalamualaikum Danial😅 ganggu tak ni ?"
Danial typing....
"Hai waalaikumsalam , takpun Hahaha . Tengah kemas Class ni haa "
"Oh yeke ? Siapkan dulu nanti whatsapp balik okey ?"
"Orait . Hahaha "
kelya tengok Notification sahaja . Dalam fikirannya teringat akan keluarganya yang tidak aman . Kakak nya seorang tidak mengaku dia seorang adik kerana lain bapa .
Damia " Kel , kau ada prob ke ? " kelya " taklah aku cuma pening sikit je ni . Bosan pulak budak dua orang tidor . kalau tak dia huru hara " Masing masing gelak . Tetiba handphone Kel bunyi lagu . Kel kata "Beb sorry , Wisy call ni " Damia "ok ok takpe"
Wisy : biy di talian
Kelya : yaaa yaaa yaaa kenapa call tetiba ?
Wisy : Biy tau sayang jumpa Danial tadi . dia baru sent gambar dengan sayang . how so sweet ?
Kelya *telan air liur* mana ada biy .
Wisy : It okey , Harap kauorang kenal lah ye . i need to go right now ada trainning rugby .
kelya : ok *matikan call*Damia " Wisy ke Syaz ?" Kelya "Wisy lah Mia . Syaz ngan aku takrapat cause syaz nak kitaorang takde apa apa" Damia "ohh,i see. Chop , kau tau kan syaz tu baik pe semua " kelya " aku tahu tapi biarlah.Dahla jangan citer.Mia aku ada citer ni kau jangan heboh pulak k ." Mia drive slow tetiba . "Haa apa dia ? " kelya " Aku jujur aku jumpa Junior kita , Danial nama dia . budak rugby kawan wisy " Damia "What ?! eh serious Kelya " Kelya "Shtt!" Alia dan wani terjaga .
YOU ARE READING
Cinta Milik Kita
RandomKelya Amia Anak manja keluarga dan siapa pula yang bertahta di hatinya . Danial seorang anak lelaki bongsu dan mempunyai seorang abang bernama Faris dan seorang adik perempuan . Damia merupakan sahabat baik Kelya . Apa yang akan berlaku ? saksikan .