Bab 19

23 0 0
                                    

Hari demi hari Damia dan Kelya semakin rapat kerana Damia yang menjaga makan Kelya semasa pantang dan menjaga Danisy semasa dalam pantang . Damia agak kekok pada mulanya lama lama dia yang menguruskan sendiri semuanya . Sudah sebulan dia menjalani rutin tersebut . Selama sebulan adik ipar dan Damia menemaninya di rumah . Manakala Danial semakin sibuk dan balik lewat malam .

Danial sudah tidak seperti dulu lagi . Danial agak baran akhir akhir ini . perubahan sikapnya mendadak . Penat Faris memujuknya untuk pulang awal . Faris pula dimarahnya . Bulan berganti bulan hubungan mereka semakin renggang sehingga suatu hari Kelya mengemas barang barang miliknya serta pakaian Danisy untuk pulang kerumah Mummy daddy . Danial tiada dirumah masa tu .

Kelya pandu kereta miliknya sambil menitis airmata kerana kelakuan sikap Danial . Dia berkata "Kalau taksebab Danisy ni dah lama ibu minta ayah tinggalkan ibu . Ibu fikir Danisy ibu tetap sabar . Sayang ibu hanya untuk Danisy " Danisy seakan faham lalu melihat raut wajah ibunya . Sampai dirumah mummy . Kelya meminta duduk disana sementara . Mummy daddy mengalukan kedatangan anaknya . Kelya duduk diruang tamu dan memasang buaian anaknya dan menolong ibunya didapur . manakala Tok daddy melihat cucunya .

Kelya menolong mummy memotong bawang . Mummy "kenapa kelya ? Danial buat apa ? " kelya " Entahla mummy sejak danisy lahir ni Danial langsung takhiraukan kami berdua di rumah . Dianggap tunggul . Dia balik kerja mandi tidur bangun makan pergi kerja " mummy "Sabarlah dia sibuk " Kelya "Mentang mentang dah lain office senang lah dia . Esok kelya Mc kot malas nak pergi kerja " Mummy " okeylah tu baik kamu kerja dirumah sahaja buisness produk apa apa mummy daddy akan bagi duit modal" kelya "Hm boleh lah nanti Kelya bayar ansur ansur duit mummy daddy " Mummy "Takpayah. mummy bagi kamu je " daddy tertidur .

Lauk untuk makan malam dah siap dihidang dan mereka menikmati makan malam .

***********

Danial pulang kerumah kelihatan kereta milik isterinya tiada . Danial "Mana kau pergi sayang ?" Danial meraut wajah . Dia mandi mandi dan memakai baju . Dia menelefon Kelya tapi dimatikan telefon .

Nak ke rumah mummy , Takut malu sebab abaikan anaknya . Nak pergi rumah mama takmungkin lah . Dia cuba telefon Damia . Mia mengangkat call "Kenapa call Danial ? " Danial " Mia kau ada jumpa Kelya tak ? Dia tak ada kat rumah ni . almari baju pun kosong je ni . Dengan danisy sekali dia bawak " Damia "Tulah kau dia betul betul terasa hati . Aku takde jumpa dia sehari ni . dia kat rumah mummy kot pergilah carik . jangan sampai dia tawar hati ." Faris kerut dahi . siapa pulak call Damia malam malam ni . Damia "Dah dah . aku busy sikit " Damia mematikan call.

Faris "Siapa call sayang ?" Damia "Danial" Faris "Haa kenapa?Bini lari?" Damia "lebih kurang macamtula . Barang dia dengan Danisy takada kat rumah satu pun" Faris "Dah agak dah . padanmuka dia tula dibebel marah kita kena ni pandai cari" Faris megomel . Damia "Dahlahtu biarkan dia jadikan pengajaran "

**************

Tak senang duduk dia di rumah . Di menelefon juga mummy . Mummy bagitahu kelya ada disini dan jangan ganggu buat sementara . Mummy tahu Kelya jenis dendam . Akhirnya Mummy slowtalk dengan Kelya dan Kelya baru boleh terima untuk on handphone dan menelefon Danial .

Danial meminta maaf dan janji tidak ulangi lagi kesalahan yang dia lakukan . Danial amat merindui isteri dan anaknya , Danisy .

Damia berbadan dua dan Faris berharap dia akan menjadi bapa yang baik untuk anaknya . Kelya menjalani hidupnya seperti biasa bersama keluarganya . Danisy semakin pintar dan membesar dengan baik . Kelya tidak lupa membelikan hadiah untuk anak buahnya . Alhamdulillah bahagia keluarga besar mereka akhirnya. Danial sudah buka syarikat sendiri . kosmetik dan dijual secara online dan di kedai . Kelya sentiasa menolong suaminya di kedai .

-Tamat-

*************
Maaf , sampai disini sahaja ..Penulis tiada idea untuk membuat cerita lain . syukur dengan idea sedia ada inilah terbit yang pertama . jika ada masa terluang saya akan membuat cerita terbaru . syukran jazillah . bye . apa apa komenlah untuk cerita ini . terima kasih :)

Cinta Milik Kita Where stories live. Discover now