Bab 14

18 0 1
                                    

Damia sudah boleh balik . Dia mengemas barang miliknya untuk pulang . bunyi whatsapp buat dia terkejut kerana mengatakan Faris tidak dapat mengambilnya . Sebenarnya Faris telah membayar semua pembayaran Damia tempoh hari.Kelya yang mengambil Damia dan mengangkat kesemua barangan milik sahabatnya manakala Alia dan Wani tunggu di kereta Kelya .

Alia "Apahal Aku rasa tak sedap hati wei " Wani "janganlah cakap bukan bukan . Dahla kita berdua je ni " Masing masing terkejut apabila ada orang mengetuk cermin kereta . Terkejut rupanya Guard menyuruh mereka keluarkan kereta kerana itu tempat parking OKU . Alia membuka sedikit tingkap mengatakan bahawa dia menunggu kawannya . Guard tersebut menyuruhnya keluar . Taklama tersebut Kelya keluar dari pintu Hospital . dia berlari ke arah keretanya . Rupanya Orang tadi adalah Penyuruh Elia yang ingin mengambil keretanya . Nasib Kelya sempat sampai ke lokasi kalau tidak Alia dan Wani apalah jadi .

Orang bawahan Elia menelefon Elia "Bos maaf kereta tu tak dapat saya ambil sebab pemiliknya sampai sebelum saya paksa kawan dia keluar"

Elia "Bodohlah kau ni . Gaji kau tak ada lah . penat je aku rancang "
*Talian dimatikan

Elia "Apa nasib aku ni asyik gagal je . Haih Danial aku sanggup buat apa sahaja untuk dapatkan kau ."

******************

Alia "Nasib kau cepat Kel kalau tak habis aku . " Kel " Nasib kau bijak kalau tak kau keluar kereta . " Wani " Tula hm ." Damia " Dah memasing jom singgah rumah aku . mak aku ada masak masak sikit ." Semua "Okey" .

Dalam perjalanan . Damia menyanyi lagu di putarkan "KuRela Dibenci by Aiman Tino"

Kelya "Gais aku pelik lahh kan kenapa pulak guard round sampai ke Ground park tadi . Sepatutnya dia ada kat atas . jaranglah lagi pun tu bukan baju Guard kelihatan lain sangat . " Alia "Aah lah ." Wani "Tulah ." Damia "Takpe aku cuba call HKL "

Dia menelefon pejabat atasan HKL .

Panggilan disambungkan

Kerani : Hello , Good Morning . Hospital Kuala Lumpur . Ada apa apa saya boleh bantu ?

Damia : Morning , I baru lepas keluar dari Wad 5E . Masa I kat Ground park ada Guard berbaju Hitam . Dia suruh kawan I alihkan kereta ketempat lain . Dia kata biar dia alihkan . ada ke undang undang dalam HKL

Kerani : Oh , Patient Damia . Maaf undang undang kami Di Hospital ini tiada seperti itu . Ada apa apa berlaku selepas itu?

Damia : Oh . tiada apa berlaku cuma kami ingin tanya sahaja. Terima kasih Atas jawapan anda .

Kerani : sama sama .

*Talian dimatikan*

Kelya "Haa apa jawapan?" Damia "Tiada undang undang seperti itu ." semua terlopong sahaja . Kelya pandu kereta menuju ke Jalan Sri Putera 5 .

Dalam kereta semua diam membisu . Damia asyik Pandang handphone miliknya sambil berkata "Sayang mana awak ni ? Takpernah awak abaikan saya macam ni ." Alia dan Wani berselfie di belakang . Seronok je diaorang . Kelya pulak drive sahaja sambil menelefon Danial .

Danial kenapa honey ?
Kelya Tadi masa I amik Damia kat hospital kan sayang ada orang cuba amik kereta I . tapi bila I jerit Woi kat dia . dia terus lari . Nasib Alia dan wani tak turun kereta . If tak hilang lah kereta I .
Danial Haa ? Habis diorang tak ada apa apa kan .
Kelya tak ada apa apa . btw I dah nak hantar Damia balik . See yoo tonight .
Danial inshaAllah I tengah prepare barang nak pergi training ni . Iloveyou
Kelya Iloveyoutoo . drive leklok nanti .

Panggilan dimatikan

Kelya masih tertanya tanya siapa kah yang buat macamtu . Takkan kerja si minah gila tuh .

Cinta Milik Kita Where stories live. Discover now