Bab 15

16 0 0
                                    

Class bermula seperti biasa . Pagi ni Danial pickup Kelya seperti dijanjikan . Kelya kelihatan penat . Sepanjang perjalanan Kelya pura pura tidur . Danial buka lagu Permata hati by Aiman tino

part Danial nyanyi

Lihat diri ini Tatap mata ini
Adakah aku Pendusta cintamu
Renungku disini didalam hati ini
Adakah aku disana engkau cintai
Mana kau campakkan hatiku
Hati yang ku berikan padamu kasih
Semua jawabannya Ada padaku
Ku disini kan setia
Menunggumu oh kasihku
Meskipun maut mendatang
Menjemputku

Kelya buka mata . sudah sampai di pintu utama guard UTM . Pelajar perlu tunjuk kad matrik jika parking kereta di dalam .Danial hanya tunjuk kad manakala Kelya pula lupa bawa terpaksa la dia memegang surat untuk pastikan ia pelajar UTM.

Sebelum masuk bilik kuliah . Kelya berkata pada Danial "Nanti you tunggu I depan bilik kuliah I takrasa Damia datang sebab dia MC katanya . " Danial "Baiklah princess I tunggu You."

Sesi pembelajaran bermula , Kelya mendapat satu whatsapp dari Damia "How your day with Encik D💞?" Kelya senyum sambil menaip untuk balas whatsapp "Good day baby . Cuma lupa kad matrik tertinggal dalam kereta " Damia senyum melihat kelya begitu dan balas "Alaa mesti dapat surat tu kan sedih hahahaha " Kelya "Dah la Class mula . Kena dengar nota tu kang Lect Sal bebel . Missyou badly " Damia "Haha orait 💆"

*****************

Class dismiss dan Seperti biasa Kelya tunggu Danial pickup di depan bilik kuliah selagi tak ada Danial dia tak akan keluar . Danial terlewat sedikit sebab ada perjumpaan dengan coach . Dia berasa serba salah nak tinggalkan perjumpaan tapi fikir lagi berapa hari je game . Abang nya pula , Faris perhatikan Danial dari tadi . Bermula lah Faris berkata pada Coach "Coach agak agak game training pukul berapa harini ?" Coach "Dalam pukul 2:30pm." Faris "Oh okey sekarang dah pukul 12:30 . boleh kami semua take a time?Sebab saya kena balik nak siap siap apa semua" coach "Okey baiklah semua bersurai" Danial pergi berjumpa abangnya "Thanks abang . Aku kena pergi pickup Kelya . Dia dah tunggu aku . Nanti aku jumpa kau pukul 2:00pm . " Faris "Aku tahu dik kau kena amik Dia tu aku cepat tanya Coach . Jaga diri kau . Aku balik hostel kejap lagi " Danial pun berlari ke Bilik kuliah Kelya . Suasana gelap sahaja , Masuk bilik batang hidung pun tak ada . Danial panggil "Kelya Amia" tiada jawapan . Danial mula resah . dipanggil nya lagi "Kelya Amia"

Tetiba .....

"Happy Birthday to you , Happy Birthday to you , Happy Birthday , Happy Birthday , Happy Birthday to you sayang . Selamat Hari Jadi yang ke 21 tahun Muhammad Danial Hariz bin Irsyad"

Dalam Bilik kuliah tu ada Damia , Alia dan Wani . Kelya pegang kek yang ditempah oleh Damia di kedai cake sebab itulah Damia tak datang class sebab prepare semua untuk jamuan hari jadi Danial.Faris pun membuka pintu "Selamat Hari tua dik . " sambil peluk dan berjabat tangan .

Danial tersenyum dan cium pipi kelya . Danial "Thanks sayang buat kejutan cam ni " Kelya senyum pandang mata Danial . Damia mengambil gambar saat manis diaorang .

Faris dan Damia duduk berdua dan Alia dan Pian . Manakala Wani dan Zaquan .

Kelya mengeluarkan monopod miliknya untuk mengambil gambar bersama . Kelya menangkap banyak banyak gambar supaya menjadi kenangan . Kelya lihat gambar semula "Memasing sweet siot" Wani "Kau tu lagilah sweet . " Alia "tah lagi sweet " kelya "Pandai jela " Danial gelak . manakala pian dan Zaquan pun tumpang semangkuk gelak .

Cinta Milik Kita Where stories live. Discover now