Seperti dijanjikan Damia dan Faris Kahwin akhir tahun dan Pengapit mereka berdua bukan lah Kelya dan Danial mungkin Rakan rakan mereka . Kelya agak manja kerana perut sudah berisi . Danial melayan kerenah isterinya dengan sabar . Mummy dan Mama sentiasa menemani Kelya dirumah supaya tidak lasak kerana mereka pastikan Kandungan Kelya sihat walafiat .
Kelya "Biy you tengok abang . Kemain dia ye dengan Damia " Danial "Macam kita juga dulu . You kemain manja ni lagi manja tengok baring kat Bahu I " Kelya gelak sambil tutup mulut . Danial "Mummy mama tengok Kel ni haa " Mama "Biasalah orang berbadan dua macamtu . Danial mama tengok awak yang banyak mual mual kan " Mummy "Yela Danial mummy tengok You banyak muntah muntah . Takpelah demi anak you sanggup kan ?" Danial senyum sahaja .
Faris dan Damia sesi bergambar dan makan damai . Danial tahu abangnya dapat rumah berhampiran dengannya . Mama abah belikan sebiji rumah juga baginya biar sama adil .
Faris dan Damia menjalani hidup seperti biasa . Bulan berganti Bulan Damia sibuk sangat . Kelya sudah sarat kandungan nya . Danial , mama dan mummy mencari barang keperluan bayi dan untuk kelya semasa berpantang . Kelya di rumah rehat sahaja . Dia melihat Tempat tidur bayi diusap perutnya . dia berkata "Maafkan Ibu , Semoga kamu menjadi anak yang soleh dan solehah . Ibu sayang kamu sangat sangat " sayu hatinya tiba tiba . Danial menolak pintu biliknya "Hai anak ayah , sorry ye ayah keluar belikan barang kamu dan mama" diusap lembut perut isterinya . Mama dan mummy menyediakan makan malam untuk mereka sekeluarga . Rumah dipenuhi dengan Mertua dan keluarga .
Kelya berasa seperti sudah sampai masa dia untuk melahirkan . Danial Mummy dan mama kelam kabut untuk menghantar ke hospital . Daddy dan Abah tidur tak bangun dikejut . tinggal sahaja lah .
Kelya selamat melahirkan anak selama 5jam berada di dalam Bilik bersalin . Anak pertama mereka lelaki .
Kelya masih tidak sedar dan tidur sahaja . Danial melaungkan azan ditelinga anaknya . Ketika bangun Kelya lihat sekelilingnya mengucapkan "Alhamdulillah " kelya senyum tawar . Mummy "Kelya dah sedar . " Mama senyum sambil pegang cucu pertamanya . Tapi mana Danial ? Kelya "Mummy mama . Danial mana ?" Mummy terdiam sambil pandang muka Mama "Ah , Danial pergi office minta MC kejap lagi Danial balik lahtu" Kelya senyum sahaja . Dia pegang anak lelaki dia . Dia sudah fikir masak masak akan beri nama "Muhammad Danisy Ikwan "
Danial sebenarnya pergi ke Kota Tinggi selama seminggu kerana mesyuarat penting bersama syarikatnya . Dia meminta supaya tidak memberitahu Kelya kerana takut dia risau dalam pantang . Kelya menelefon suaminya
Kelya "Biy kat mana ni?"
Danial "Biy ke kota tinggi sayang seminggu dengan bos . Maafkan biy ye . Nanti biy cuba minta balik awal . jaga baby danisy dan jaga diri elok elok"
Kelya "Baiklah"luntur hatinya apabila tiada suami disaat dia tersedar dari bangun tidur.Tidak lepas jugak Damia datang melawat anak buah pertama . "Assalamualaikum mama , Aunty rania , Abah dan Uncle "
Semua "Waalaikumsalam , Damia " Dia menyalam mama dan aunty sambil berpelukkan . Kelya senyum melihat damia . Kelya "Hai Damia , lambatlah kau " Damia "Aku awal k , nak tengok anak buah pertama aku ni ada muka aku tak . rupanya sepet macam kau . Nasib Danisy mel macam maklong" Kelya hanya tersenyum . Tiba tiba Kelya tanya "Mama , kat mana adik ?" Mama "Adik kat U kan . esok lusa dia balik " kelya "Cakap dia baliklah tengok anak buah dia ni" Mama "Dia taksabar nak tengok si cenonit tu" kelya gelak sambil pegang pipi Danisy .
YOU ARE READING
Cinta Milik Kita
RandomKelya Amia Anak manja keluarga dan siapa pula yang bertahta di hatinya . Danial seorang anak lelaki bongsu dan mempunyai seorang abang bernama Faris dan seorang adik perempuan . Damia merupakan sahabat baik Kelya . Apa yang akan berlaku ? saksikan .