Bab 6

18 0 0
                                    

Kelya mandi mandi dan solat zuhur sementara Damia pickup bawaknya ke karaoke seperti dijanjinya .

Kelya menanti sahabatnya dan dengar hon kereta di depan rumah . Damia "Hi sweety how about you ? " kelya "Bad luck jumpa kuman tu kat market masa pagi tadi aku cari lauk . kau tahu apa jadik ? " Damia mula pandu kereta miliknya dan kata " Haa apa jadi ? " Kelya Amia " Haaa dia siap bagi nombor telefon aku kat awek dia suruh cakap diaorang nak kawin dah bulan 12 dan minta aku jangan ganggu Darwisy dan lagi satu dia kata aku ni pengacau Darwisy . dia and darwisy almost three years" Damia " Haaa ? bij what wrong ni ? " Kelya " Aku takbalas whatsappnya" Damia "Biar jela " Kelya "Handphone aku pon dah nak rosak aku rasa asyik hang je" Damia "Tukarlah iphone SE " kelya "Takpela duit pokai ni haa . " Damia "Kel aku dapat tahu kau n kita semua dapat dekan tahun ni . Tahniah Kel , Dia pun sama lah dekan jugak . " Kelya senyum "Alhamdulillah tahniah . harini kita makan kat Burger king sempena Dekan orite ?" Damia "aku on je haha "

*********************

Alia dan wani membebel sebab Kelya dan Damia taksampai lagi . Alia dial no Kelya .

Kelya "Assalamualaikum Cik Alia , Saya kelya Amia di talian ."
Alia "Al dah tunggu ni dengan Wani cepatlah"*matikan call

Kelya "Mia , Al marah " Damia "Biarlah dia biasala dia kita lambat dia marah cuba dia lambat senyum segula . takpayah kecik hati sangat " kita dah sampai ni kat Ground Parking . Kelya " Karaoke kat atas wei " Damia "Takpe slow slow ."

Kelya dan Damia sampai di karaoke . Alia dan wani bertemu mereka . bual-bual . Diaorang amik bilik kecil . sebab yang nyanyi mia dan alia .

***************

Selesai karaoke , Keyla mengajak mereka makan di Burger King di mall tersebut . Alia dan wani dah order Dulu set yang diorang nak . Damia hanya geleng kepala dan order ikut kemampuan dia . Kelya gelak je . Dah letak makanan di atas meja .

"Gais kau taktahu ke kita semua dapat dekan ? Alhamdulillah , Kau dapat pointer 3.56 Alia , Kau pula wani 3.7 , Kelya dapat 3.69 aku 3.89 " Kata damia

Semua "Alhamdulillah" , Wah ni makan besar lah ni . Kelya dapat panggilan dari Mummy . dia angkat .

Mummy : Hai assalamualaikum Kelya , Ingat tak siapa ni ?
Kelya : Waalaikumsalam mummy , Kelya kat sini rindu mummy .
Mummy : Mummy rindu anak mummy . besok mummy dan daddy balik . Mummy cuma harap anak mummy ada semua .
Kelya : Baikla mummy . Kim salam daddy . bila mummy naik flight ?
Mummy : Ni dah nak naik . daddy pon kim salam ni haaa . See you tommorrow . Mummy daddy naik van balik .
Kelya : Baikla mummy .

*talian dimatikan*

Kelya "Esok daddy mumy aku balik aku takjanji aku boleh teman kauorang macam biasa . tapi aku dah habiskan sisa masa aku dengan kau . Halalkan apa kauorang belanja . Aku sayang kauorang terima kasih sudi dengar cerit aku . "

Damia , Alia dan Wani senyum . Damia "Alhamdulillah terima kasih dekat Allah sebab perkenalkan aku sahabat kuat saat susah , Aku takkesah wei . terima kasih tau semuanya . aku sayang kau wei ." Kelya " Dah dah , ramai tengok agenda kita ni haa " Kelya tunjuk kiri kanan . padahal tiada siapa tengok . Hahaha Kelya Amia .

***************

Assalamualaikum , Abang abang ipar kakak dan kakak ipar . esok mummy daddy balik harap kauorang balik sini mummy daddy nak jumpa . jangan lupa bawak apa apa . makanan spageti ke cabonara ke ye .

Kak long is typing ..

Okey rumah jangan lupa kemas .

abang ngah
Ye aku nak balik dah ni.....

Uda
Cakap mummy aku takdapat balik

Kak shiela
Akak masakkan lauk tu semua

Kak elly
Almost done dik ! Akak dah prepare semua untuk mummy sok . Kek dan makanan sesikit . cenonit ni rindu adik . jumpa esok .

Abang edd read

Kelya senyum . kemas rumah semua elok elok . Tengok tv cerita "Sayangku Kapten Mukhriz" tetiba whatsapp masuk dari danial

Danial
Saya ambik awak dinner malam ni

Kelya reply
Kelya taknak keluar sorry . mummy daddy nak balik kelya minta maaf

Danial typing ..
it okey enjoy your time with family . Mesti rindu mumy dady .

Kelya read and reply
Yaa rindu gila . Saya suka awak laa . suka dari mula saya dengan wisy .

Danial read .

Cinta Milik Kita Where stories live. Discover now