Dua bulan sudah berlalu , Hari ini adalah Hari Bahagia buat pasangan Kelya dan Danial . pengapit mereka mestilah Damia dengan Faris . Langkah bendul pun langkah bendul lah . Janji naik pelamin .
Damia meneman Kelya di bilik semasa sesi bersolek " Tak sangka kau dah nak kahwin kemain lari sana sini taknak dengan Danial apa semua . Tahniah lah adik " Kelya cubit pipi sahabatnya . Damia "Hahaha engkau sukahati je eah" Kelya "Sukalah hati nak jadi Bini orang dah ni . Uish taksabar ni" Damia "Taksabar ehem ehem ke ?" Kelya "Gelak , Ofcourselah . kau lambat ah " Tetiba Alia dan Wani "Amboi belum nikah duk gatai naaa . " Wani "Entah kau . Hahaha " kelya gelak .
Pengantin perempuan diminta keluar untuk sesi tandatangan surat dan untuk pakai cincin ye.
Tok kadi "Aku kahwinkan dikau dengan Kelya Amia binti Dato kasim dengan mas kahwin RM22.50 tunai"
Danial "Aku terima nikah Kelya Amia Binti Dato Kasim dengan Mas kahwin RM22.50 tunai"
Tok kadi "Sah ?"
Semua "Sah"
Mummy Daddy menitis air mata kerana Anak manja nya telah bergelar isteri kepada Danial . Mummy bisik di telinga Kelya "Semua dosa Kelya Danial yang tanggung , Mummy daddy dah lepaskan pada Danial . Mummy nak Kelya jadi Isteri yang baik" kelya mengesat airmata nya . Kelya senyum . saat memakaikan cincin . Kelya lihat Danial senyum dan cium dahinya . Sesi foto gambar berlangsung .
Selepas itu sesi bersanding , Pengapit kelihatan seperti pengantin juga taknak kalah . Kelya dan Danial turun dari pelamin menyambut tetamu yang hadir untuk Raja sehari mereka . Faris kelihatan penat dan Damia tolong lap dan sediakan air . Datanglah maklong Faris "Aii faris , Kau bila ? Adik dah lepas?" Faris "InshaAllah tak lama lagi " Damia menyalam dan senyum sahaja .
*********
Pada waktu malam sesi mengemas semua dan membuka hadiah dari tetamu yang hadir . Kelya minat dengan satu hadiah ini . Bila dibuka ada satu nota "Selamat pengantin baru Kelya , Have a fun with your husband . Tahniah atas undangan dari family awak . Saya harap awak bahagia bersama Danial . jaga dia elok elok"
Hadiah dari Darwisy ArifDanial turun tangga melihat isterinya . Danial memegang bahu isterinya
Danial sayang
Kelya ye
Danial kenapa ni taksuka biy kat sini ke ?
Kelya no , Biy ada jemput Darwisy ke ?
Danial Dari pihak mama lah kot .
Kelya oh okey takpe
Danial kenapa meh sini biy tengok
ambil hadiah dari tangan bini dia
Kelya hanya diam sahajaDanial "Oh okey dia bagi kita set mangkuk pinggan better letak sini biy taknak bawak balik rumah kita"
Kelya mengangguk sahaja.
YOU ARE READING
Cinta Milik Kita
RandomKelya Amia Anak manja keluarga dan siapa pula yang bertahta di hatinya . Danial seorang anak lelaki bongsu dan mempunyai seorang abang bernama Faris dan seorang adik perempuan . Damia merupakan sahabat baik Kelya . Apa yang akan berlaku ? saksikan .