Selama Dua hari dia duduk dalam hotel , Dia kena packing baju sebab Tiket perlepasan pulang ke KL tepat pukul 10:30am harap tak ada flight Lambat . Malas nak menunggu .
Kelya mandi pergi makan di depan Hotel tersebut dan mengambil Teksi untuk ke Flight station .
Dalam Teksi , Kelya banyak mengenangkan nasib dia bersama Danial dari awal dia kenal sehinggalah sekarang . Tak lama tu dah sampai ke flight station . dia membayar duit teksi dan masuk ke dalam Pelepasan Kapal Terbang dan check up buku pelepasan dan barang barang . Sampai di dalam kapal terbang . Kelya tukar sim ke nombor lama dan on kan . Dia set Airplane mode . Sampai ke KLIA . Dia telefon Damia mujurlah Dia pakai Postpaid . Damia mengangkat call "Kel , Aku kat Hospital ni . Danial dah ada kat sana tunggu kau sorry ye . "
Kelya "Okey . Get Well soon "
Damia "Orait baby"Danial ternampak kelibat Buah hati dia . Dia kejar Kelya dan Kelya toleh nampak bakal Suami dia . Kelya bagi bag tarik miliknya dan terus ikut sahaja Danial menuju ke kereta miliknya . Danial drive kereta dan mulakan perbualan
Danial "Hai sayang , How bout u ?"
Kelya "Okay sahaja"
Danial "You know I miss you"
Kelya " I know "
Danial " Kita gi makan kat restoran nak ? I lapar "
Kelya "I takde duit "
Danial tengok muka kelya " Ye i belanja you okey ? "
Kelya "Pastu I nak pergi rumah Damia"
Danial "Haa eloklah kita amik abang sekali , Abang nak jumpa dia . "
Kelya "okey ."
Danial drive menuju ke Restoran Dmaju dekat area rumahnya taman bersebelahan rumah Kelya . Kelya hanya order nasi goreng ikan masin dan Tea O Ais . manakala Danial Order Nasi goreng Kampung dan Tea o Ais .Selesai makan , Danial Membuat pembayaran . dia membiarkan Kelya main handphone miliknya di atas meja . sekumpulan Lelaki telah datang ke meja Kelya . Danial melihat lelaki tersebut macam nak mengacau Kelya . Danial menuju ke arah mereka
"Dush" di tumbuk salah seorang muka lelaki tersebut .
Terus dicapai handbag serta tangan Kelya dipeluk pinggang Kelya dan menuju ke Kaunter pembayaran .
"Sayang okey tak?"
Kelya " Okay okay cuma mamat tu mintak Iphone you tadi , Dia tarik tangan I ."
Danial "Nasib I nampak kalau tak hm apalah jadi agaknya . Lepas bayar kita gerak amik abang baru kita gi hospital ye " sambil peluk erat Kelya .
Kelya lembut hati ketika itu nampak diri disayangi . Masuk sahaja kereta mula buka aircond lagu sweet Kelya sudah tertidur . Danial senyum tengok Kelya dalam hati Danial berkata " keras hati kau kelya sebabkan aku sayang aku stay sebab aku nak kau jadi bini aku , aku stay . Nasib kau comel "
Setiba di Depan rumah milik keluarganya , Hon ditekan . Abangnya , Faris cepat ke depan dengan pakaian smart . Faris duduk di belakang "Lewat kau pergi mana ? Laa kelya tidur ke ? "
Danial "Haah tidur puas merajuk larikan diri ke nun langkawi ni baru pickup dia dari KLIA ni tadi gi makan kat restoran Dmaju pastu ada sekumpulan mamat kacau dia nak amik Handphone aku"
Faris "Biasalahtu . Ni dia nak jumpa Damia , kenapa ? Dia tau Damia sakit ? " Danial " Tahu kot sebab Damia whatsapp dia masa dia kat LANGKAWI . " Faris "Tula penguat jiwa Kelya "
Danial senyum sahaja melihat raut wajah Kelya Amia . Sampai sahaja di HKL . Kelya terjaga . Kelya "Abang mana ?" Faris "Evening pretty " Kelya "Abang Faris hehe . Maaf tertidur penat sangat ni haa" Kelya "takpe abang faham , Damia kat Wad 5 . bilik sendiri " Kelya dan Danial turun kereta . manakala Faris amik seat driver untuk cari parking .
***************
Kelya dan Danial seperti biasa . Kelya lebih cepat tekan button lif . Sesudah masuk lif . Kelya berpeluk tubuh sendiri . Danial hanya perhatikan kelakuan bakal isterinya . Danial berdehem . Kelya toleh muka Danial . Danial " Sayang" Kelya buat tak tahu sambil pandang Button lif . Setiba di level 5 . Kelya lebih pantas meluru ke Wad 5 . Disitu dia diminta untuk meletakkan nama serta mengambil kad pelawat kerana Bilik di HKL adalah bilik khas . Kelya letak namanya sendiri lalu ke kaunter pertanyaan menanyakan nama "Damia binti Abd Rahman" Nurse "Cik Damia di Bilik Hujung sana cik " Kelya "Baikla terima kasih" . Dia ke arah hujung sana . Sambil berjalan Kelya berharap Sahabat baiknya sihat sahaja . Sambil ke bilik 5 E dia masuk ke bilik tersebut .
Damia sedang tidur lena . Dia tutup semula pintu tersebut . Di usap kepala sahabatnya dan memegang tangan sahabatnya .
Kelya menitiskan airmata kerana itulah kali pertama selama ia berkenalan sahabatnya masuk ke Hospital.
Danial menunggu di luar tempat bacaan buku . Danial terfikir seketika kenapa "Apasal kelya berubah mendadak , adakah sebab perangai aku ? atau sebab lain ? atau punca dari Nur Elia tu "
Tetiba bahu Danial disentuh oleh seseorang . Danial tersentak dan "Eh abang ." Faris senyum "Termenung jauh kau dik , Asal kau ? Kelya ke ?"
Danial meraut wajahnya "Takde apa lah abang . aku okey je . Risau lah dia semakin menjauh dari aku sekarang cakap pun taknak "
YOU ARE READING
Cinta Milik Kita
RandomKelya Amia Anak manja keluarga dan siapa pula yang bertahta di hatinya . Danial seorang anak lelaki bongsu dan mempunyai seorang abang bernama Faris dan seorang adik perempuan . Damia merupakan sahabat baik Kelya . Apa yang akan berlaku ? saksikan .