Kelya pergi class hari . Cuma Damia ada bersama Alia dan Wani sakit . Damia kelihatan diam sahaja . Kelya Whatsapp Faris " Kau kenapa dengan Damia ? Damia diam sahaja "
Faris is typing..5minute kemudian..
"Kitaorang gaduh biasa lah . Ni laki kau taknak bangun pergi class . Nauzubillah liat gila ni . "
Kelya Call Danial .
Danial " Ye sayang i baru bangun faris kejut kejap lagi otw ke U k jumpa kat kafeteria . love you "
*Talian dimatikan .Kelya macam biasa duduk di meja kuliah seperti biasa tetiba ada satu kertas diletakkan atas meja dia dihantar oleh seorang junior .
Atas surat tu tulis Eila 🔪
"Hai kau princess hati Muhammad Danial Hariz bin Irsyad 💝 aku nak jumpa kau kat kafeteria "**************
" Hai , Keyla Amia binti Dato kasim , Haha Comel nama macam orang nya . Haa , Kau Bakal Zaujah Muhammad Danial Hariz bin Irsyad . "
Kelya "Haa kau Nur Elia kan ? Yang minah kampung sibuk duk usha Husband aku . "
Elia gelak kecil "Hahaha ye aku lah orang nya . kenapa ? " Sambil angkat kening . Elia "Kau kau kau , penghancur rancangan aku . aku beria nak dia . kau dapat " Kelya " Hahaha well , Alhamdulillah syukur . Dah apa kau nak ? Elia " Aku nak Danial" Kelya "Haa , takde jantan lain ke kau nak ? " Elia " Nobody can replace tempat Muhammad Danial Hariz dalam hati aku Kelya Amia binti Irsyad . " Kelya diam saja dan tinggalkan tempat itu .
*************
Dalam perjalanan ke bilik kuliah , Kelya nangis . Danial ikut Kelya dari belakang . Damia tercari cari Kelya dari tadi . Damia " Hm , Mana kau Kelya mana kau ? Adoi batteri handphone tak de pulak tu "
tokk..tokk..
Kelya masuk bilik kuliah , Damia "Kel kau okey ? " Kelya "Aku okey je kau tu tak okey sibuk jaga hati aku . " Damia hanya senyap . Kelya "Kau baiklah dengan Faris balik aku nak kau jadi biras aku . inshaAllah " Damia terus peluk Kelya .
tok tok
Kelya dalam hati takkan minah kampung tu lagi . Kelya "Kalau ada orang carik aku cakap aku tak ada . aku nak menyorok bawah meja lecturer " Damia " Haa okey okey . "
Pintu dibuka ...
Danial tercari cari sesuatu . Damia "Kau nak apa Danial ? " Danial "Kel mana ? " Mia "Kel takada" . Kelya bawah meja mula menitis air mata . Danial "Tak tadi aku nampak kel masuk sini . mana dia ?" Mia "Kel baru keluar tadi kau kot terlepas pandang" Danial " Haa kau cakap kat dia on handphone whatsapp aku . cakap dia aku rindu " Mia "Orait bos "
Pintu ditutup ..
Kelya keluar dari bawah meja sambil kesat air mata , Mia terus peluk Kelya . "kau kenapa ?" Kelya "Aku rasa kali kedua aku kena , Kali ni minah kampung Jumpa aku kata nak Danial . si Elia . aku nak pergi jauh lah . " Damia "Janganlah macamtu wei , Danial sayang kau kan tengok dia cari kau kat bilik kuliah padahal sekarang dia ada class . " Kelya matikan diri .
tetiba whatsapp group class lecturer
"For today , Our class cancel "Kelya " Aku balik dulu ye " Damia mengangguk . Damia pun pulang ke rumah . Kelya drive sendiri sekarang berani je dia . tapi hati masih takut si gila ikut dia . dia diam jela drive . Alhamdulillah cuaca elok je . Sampai di rumah Kelya dapat nota dari Mummy daddy kata travel for one weeks . Kelya terbaring di ruang tamu . Seminggu ? Seminggu lama jugak . Kelya packing baju pergi beli tiket kapal terbang travel ke langkawi untuk dua hari"
*****************
Nombor telefon ditukar dekat langkawi untuk cari ketenangan . Whatsapp nombor lama . Kelya sentiasa dapat whatsapp dari Danial tanya keberadaan nya dimana dengan siapa ? Kelya takhiraukan . sehingga lah Damia kata Damia sakit . Kelya baru reply rupanya Damia menghidapi Kanser otak tahap 1 . Kelya tidak senang duduk nak sahaja dia terbang pulang ke Kuala Lumpur .
Adakah Damia Sakit ?
Adakah semua plan Danial ?
Adakah Perkahwinan diteruskan?
Adakah Mereka akan kembali semula ?
YOU ARE READING
Cinta Milik Kita
RandomKelya Amia Anak manja keluarga dan siapa pula yang bertahta di hatinya . Danial seorang anak lelaki bongsu dan mempunyai seorang abang bernama Faris dan seorang adik perempuan . Damia merupakan sahabat baik Kelya . Apa yang akan berlaku ? saksikan .