Mama Abah Danial iaitu Puan Dila dan Encik Irsyad hadiahkan sebuah rumah teres yang sudah direnovate dan dilengkapi dengan peralatan . Kelya bersyukur kerana mempunyai mertua yang baik budi perkertinya .
Kelya kerja part time pada waktu malam walaupun dia tengah final project . Manakala Danial pun kerja part time supaya tidak kais pagi makan pagi kais petang makan petang . Kelya akhirnya tamat belajar di UTM dan Pratikal di Sebuah syarikat swasta . Selama dia berkerja di situ selama Dua bulan dia takperlu ambil kerja part time kerana Gaji sudah diberi walaupun sedikit tapi cukup untuk menampung kehidupan mereka . Cuma Danial perlu part time . Akhirnya Kelya habis pratikal dan diserapkan berkerja di Syarikat tersebut.
Setahun sudah berlalu , Tapi masih tiada menunjukkan mereka akan mempunyai zuriat . Danial tidak fikirkan tersebut baginya Ada rezeki adalah tiada dia akan cuba usaha . Kelya sibuk bekerja . manakala Danial sibuk Final project di UTM kerana dia pelajar tahun akhir . Danial agak sibuk dan tidak melayan sangat Kelya apabila balik kuliah . Dia menyiapkan Laporan Tahun Akhir .
Tiba tiba ada panggilan masuk di telefon Kelya masa dia meninggalkan handphone di bilik . Danial mengangkatnya
Tidak dikenali "Assalamualaikum Kelya Amia "
Danial "Kau siapa ? "
Tidak dikenali " Hai Danial , How bout you with your wife ? Selamat berbahagia maaf I tak datang majlis your last year . I agak jealous "
Danial " Elia ? "
Tidak dikenali "Yes I yang call your wife . I amik nombor dia dari Darwisy ."
Danial matikan panggilan
**************
Danial masih terfikir apa kena mengena Dia dengan Darwisy . Dia abaikan sahaja dan menghadap Laptop miliknya membuat laporan . Kelya mengetuk pintu dan menghantar hidangan lauk masakannya kepada Danial . Lalu dia ingin keluar bilik .
Danial "Sayang I minta maaf takdapat layan you sepenuh masa I . I siapkan kerja ni I habis Belajar nanti kita spent time sama sama . I rindu you " sambil bangun dan lihat isterinya
Kelya terhenti dan menitiskan airmata . Lantar Danial menuju ke isterinya dan mengesat airmata tersebut . Danial amat kecewa kerana tidak dapat bahagiakan isterinya seperti dijanjikan diakhir tahun lepas . Apakan daya masa mencemburui mereka .
Kelya dan Danial menjalani masa seperti biasa . Danial Habis belajar dan Kelya graduasi untuk mendapatkan Diploma miliknya saat itu . Danial menemani Kelya . Oh lupa , Damia dan Faris akan menikah akhir tahun . Kelya dan Danial sibuk menyiapkan hantaran mereka berdua . Damia "Wah pengantin lama ni dah tak busy dua dua . Macam mana kahwin ? Best ? " Kelya hanya senyum . Alia dan Wani sudah tidak dapat dikesan sejak Kelya kahwin . Apalah khabar mereka berdua . Kelya "Akhirnya kau jadi kakak ipar aku kan . Ish , Tulah namanya persahabatan kita kekal " Damia "Alhamdulillah berkat doa kau masa sebelum kahwin tu" Faris "Kau tengok diaorang tu kemain suka" Danial "Mana taksuka abang . dia orang dah janji nak tetap bersahabat dan nak jadi ipar duai " Faris dan Danial senyum melihat keletah mereka berdua .
Danial cuba mencari kerja di syarikat berdekatan dengan Kelya . Nasib tidak menyebelahinya . Kelya request kan Danial pratikal di syarikatnya kerana di situ kekurangan pekerja . Alhamdulillah diterima oleh bos mereka . Danial dan kelya perkukuhkan ekonomi mereka berdua . Kereta Kelya sudah habis bayar tinggal kereta Danial makan masa dua tahun untuk langsaikan hutangnya . Kelya fikirkan Rumah . Danial mengatakan itu hadiah kahwin takperlu cari rumah lain . Kelya "Baiklah You , I rindu mummy daddy jom balik rumah diorang tidur semalam pastu kita tidur semalam rumah mama abah " Danial "Tadi baru balik rumah mama abah . Kita tidur rumah mummy daddy jela ye" Kelya mengangguk . Sampai di rumah mummy daddy kelihatan senyap sahaja . dia menelefon Mummy . ada jawapan dan mengatakan mereka berdua ada dirumah . Kelya menyuruh Danial parking kereta miliknya di dalam . Kelya dan Danial disambut dengan bahagia . Kelya tetiba pening dan terasa demam . Dia tidur di ruang tamu . Manakala Danial menolong Mummy masak di dapur . Daddy tengok tv dan melihat anaknya kejap jd kelya dah jadi bini orang . "Dulu daddy lambung je awak . Haihh masa cepat berlalu . aku pun dah tua bila nak ada cucu . "
YOU ARE READING
Cinta Milik Kita
RandomKelya Amia Anak manja keluarga dan siapa pula yang bertahta di hatinya . Danial seorang anak lelaki bongsu dan mempunyai seorang abang bernama Faris dan seorang adik perempuan . Damia merupakan sahabat baik Kelya . Apa yang akan berlaku ? saksikan .