Dia ada instagram tapi jarang Active dia cuba stalk instagram milik Ex dia . Dia tekan milik Ex dia bahagia bersama perempuan pilihan dia . Kelya Amia dalam hati "Mostly i more beautiful dari perempuan ni , ada taik lalat dahla hitam eee" nak sedapkan hati . Lepastu dia check Gambar jalan bersama rakan Darwisy Arif , Aku ingat rakan rakan Darwisy sebab ramai pernah chat aku masa aku update "I am lonely " kenapa tiada Danial.
Tetiba Kelya Amia Buka Applications whatsapp dicari whatsapp Danial
Kelya buka nama Danial
"Danial Online"
" Assalamualaikum Danial , Hai Selamat pagi buta hahaha 👻 Eh Sorry ganggu tau ? Wisy tak ajak awak keluar ke ? Hm . Ada ke Saya penyebab awak dan dia takrapat . "
Danial read
Kelya Amia Bluetick je ?
Danial is typing....
"Hai Waalaikumsalam pretty 👻 Aah wisy ada ke mall haritu . Oh dia lupa kot . dia tak ajak saya pun . Eh mana ada pepandai awak je . Alaa macam saya jugak bukan dia sorang kawan saya . dia nak luangkan masa dengan sape sape biarlah dia . kenapa tanya ? "
Kelya berasa salah , Dia pusing pusing kat atas katil . Sambil buat assignment Lecturer mia Dia whatsapp jejaka hati yang berjaya buat ceburi hatinya .
Kelya sempat screenshot Part sweet Ex dia sent ke Ahli kumpulan dia . Mia , Alia dan Wani .
Alia read and typing ...
Taklama tu
"Kel , What wrong with you haa ? Demam terbiat . please lah stay away from him ke nak aku tazkirah kau , Wei aku tau move on tak senang macam aku dengan Zariel jugak . aku tahu kita tercari cari kau bosan carik ah kitaorang . aku taknak citer apa apa . harini kita keluar pergi Karaoke kat mall . Aku belanja kau n semua . see you at 2p.m Aku pickup kau"
Damia "Hai guys , Aah Kel dah dah lahtu aku taknak dah kau sedih sebab si jantan takguna tu . kau tengok sendiri dia bahagia dengan perempuan tu kan . Move on sayang . takpe Al aku pickup Kel . Kau pickup wani "
Alia " Haa ok ok pape roger "
Wani " Kel aku tau kau sedih dah dahh macam mana Encik Crush kau ? 😅 Move on pat pat k "
Kelya baca respon kawan kawan dia tergelak . dia dengar lagu projecter Sudah ku tahu . tengok jam pukul 9:30am dia carik baju yang dia nak pakai petang ni . Dia kenakan dengan tudung . Dia iron baju dah siap landing kat katil . Baru dia ingat dia takbalas chat Danial .
"Awak ikhlas kawan dengan saya ? Awak saya ni penyebab ke awak takrapat dengan dia.Hm sorry"
-Sent-Kelya charge handphone miliknya turun masak . Kelya "Haih harap je rumah besar tapi Daddy mummy asyik outstation . " Check peti sejuk kelya "Ala apa ni tak ada apa apa kenapa aku takperasan barang basah habis . cuai lah"
Naik ke tingkat atas . mandi mandi pakai baju biasa . Keluar naik kereta milik hadiah pemberian daddy dia Viva Blueblack . Sambil drive dia buka radio lagu "Janjiku Hafiz hamidun "
Sambil layan lalu sebuah kereta familiar , Kelya "Apa benda saing jantan ni kat sini ? Ah buat apa kesah aku nak beli barang kot . " keluar kereta Beli barang . Dia perasan mamat tu follow dia . sambil tegur "Assalamualaikum temu jugak kita kat sini . Hai kelya Amia . saya nak perkenalkan ni Nurul Hidayah bakal Zaujah saya " Kata DarwisyKelya Amia "Waalaikumsalam , Alhamdulillah . Oh selamat berbahagia " Senyum . dalam hati " Apa maksud kau syaiton ? kau nak buat aku sakithati" Kelya Amia " i need to go now Sorry " Kelya bayar barang . Dia hanya sempat capai Daging basah , Ikan basah dengan sayur kangkung kubis bawang putih merah .
Kelya Wtf!aku taknak tahu siapa pun perempuan tu aku cuba jauhkan dari dia dari tiga bulan dia datang balik .
Kelya Amia drive kereta viva miliknya laju 120km sampai di depan rumah dia parking elok elok . dia rebus daging , simpan ikan dan separuh daging dan kubis dalam fridge . dia siang sayur kangkung masak sayur kangkung goreng dan sup daging .
*******************
Kelya lepas masak sup daging dan sayur kangkung kemas dapur miliknya kerana esok mungkin daddy mummy balik ke malaysia .
Kelya baring tengok tv dan handphone miliknya bunyi notification pasti ada whatsapp masuk .
Kelya berkerut mata . Nombor takkenal . baca whatsapp
Assalamualaikum Kelya Amia . Sedap nama awak . Saya Nurul Hidayah tadi jumpa . awak maafkan saya whatsapp awak tetiba ni . Awak saya nak bagitau jangan ganggu Darwisy Arif lagi . kitaorang dah kenal almost three years since 2013 untill now . ni pun daddy mummy saya suruh kitaorang kawin . hujung tahun ni kitaorang akan nikah dan akan buat jamuan makan . Tarikh 22/12/2016 harap sudi datang . Maaf ganggu
Kelya bagai hati nak mati . apa benda semua ni . Kelya screenshot chat bagi kat ahli group mereka dan semua marah kat si Darwisy Arif .
Kelya Amia "Kau lelaki takguna . kau jantan takguna.sanggup kau persia cinta aku ! "
*******************
YOU ARE READING
Cinta Milik Kita
RandomKelya Amia Anak manja keluarga dan siapa pula yang bertahta di hatinya . Danial seorang anak lelaki bongsu dan mempunyai seorang abang bernama Faris dan seorang adik perempuan . Damia merupakan sahabat baik Kelya . Apa yang akan berlaku ? saksikan .