Bab 7

13 0 0
                                    

Semua anak mummy dan daddy kat rumah . Kitaorang prepare semua demi mummy dan daddy .piza carbonara spageti . Air lemon tea ais . semua budak budak tu tertido . Ariq je terjaga sebab masih dengan Kelya , Kelya ke depan ke belakang masih ada . Kelya whatsapp Damia gambar prepare dia . damia kata sedap gila semua . Kelya "Meyla datang,pintu terbuka untuk kau"

Sebuah van berhenti didepan rumah . Kelya mummy daddy . berlari ke depan .

Kelya lihat daddy berkerusi roda dan barang barang diangkat oleh pekerja KLIA 2 . Kelya terdiam dan bertanya "Kenapa daddy ? "

Mummy masuk dan abang abang kelya angkat barang semua . Kelya spent time with daddy dia . Kelya kata kenapa daddy , mummy ? Mummy "Daddy pening je tu . inshaAllah okey . jangan risau . esok daddy kena masuk HKL okey . " Ngah kata okey . Abang ebby nanti ebby antar . Elly "Takpe nanti rumah biar elly kemas dengan adik" Kelya "It okey . mummy jaga daddy leklok . "

Semua spent time sama sama . Kelya dapat call dari darwisy . Kelya "Excuse me everyone . Jap . ada hal " akak abang "Haa pi lah " Kelya angkat call

Kelya : Kau nak apa ?
Darwisy : Aku rindu kau
Kelya : Dayah ada . so buat apa dengan rindu aku bagai
Darwisy : Sayang cinta aku hanya untuk kau
Kelya : pergi mam*** Dengan kau punya sayang cinta . bye
*matikan call*

*****************

Seminggu dah Daddy dekat hospital keadaan makin pulih . Cuti semester pun dah nak habis . Danial whatsapp Kelya

kelya i am sorry to disturb you right now . I am sorry . Maafkan saya . saya dan darwisy dah rancang semuanya tapi saya taksampai hati nak game awak . Awak baik dengan saya apa apa nota awak tetap bagi rujuk walaupun saya takperlukan . buat saya rasa bersalah . andai kata saya tersilap apa apa maafkan lah . saya sudi berkawan dengan awak .

Kelya berasa teraniaya dengan semua ni . Kelya hide bluetick seen dan profile dan matikan data . Danial call kelya . berdering handphone kelya di atas katil selama tiga kali .

*****************

Semester baru dah bermula , Kelya duduk di bilik kuliah dengan Damia dengan Alia . Kelya tanya mana Wani ? Wani , "Wani mengalami kemalangan semalam dia berada di hospital .keadaan makin stabil" Alia "Aku dah pergi tengok esok lusa Wani boleh balik tapi dia takboleh pergi class sebab dia kena rawatan susulan . " Kelya dan Damia "Alhamdulillah semoga cepat sembuh " . Class pun bermula . Tetiba Kelya nampak kelibat Danial dari luar bilik kuliah . Damia usik kaki Kelya sebab Danial bagi amaran kat Damia suruh Kelya keluar . Kelya kata kat damia taknak keluar sebab dia taknak jumpa Danial . Kelya memberi jelingan tajam ke arah Danial . lalu Danial pergi .

Masa rehat , Danial duduk di tempat biasa Kelya dan Damia di meja mereka . Kelya sampai dahulu kerana Damia tergesa gesa ke toilet katanya nak membuang so kelya disuruh ke kafeteria . setiba di meja . Kelya terkejut sebab Danial ada . tapi Kelya kuatkan hati duduk disitu .

Danial bersuara "Kel"
Kelya "what?apa benda kau nak ? "
Danial " U , i just want you like first us meet , I need you "
Kelya " Semua janji laki sama aku takpercaya . sudah lah wei . Wisy dengan kau sama je . Aku suka kau aku sayang kau . kau mainkan perasaan aku "
Danial "Yes i know about that , Saya datang nak tebus kesalahan saya dengan lebih dari tu . Kita kahwin ? i tak janji I boleh ada sentiasa dengan you tapi I janji I setia I sayang you hingga hujung nyawa I , You fikir elok elok Kelya Amia binti Dato kasim . I bagi you masa untill Next month because If you takbagi I respon . You takkan nampak I lagi . Fikir hati ego atau You akan menyesal Kelya Amia "
Kelya Amia tersentak lalu Danial meninggalkan sebuah cincin bersama bunga di atas meja makan tersebut .

Dalam fikirannya , "Apa yang aku harus lakukan ? Terima atau tidak ? Kelya Amia Ego kau sangat tinggi . nak terima takut dalam permainan tak terima hati merana "

bersambung....

Cinta Milik Kita Where stories live. Discover now