Bab 9

12 0 0
                                    

Malam hari , Kelya solek kemain lawa sebab nak jumpa Encik D punya family . Sampai lupa di bawah semua sanak saudaranya serta orang surau sedang membaca Yassin atas kesyukuran Daddynya . Kelya Cuti hari itu . tetiba ada whatsapp

Danial " I nak sampai dah sayang pakai tudung ye . Mama suka tengok awak pakai tudung . Assalamualaikum cinta"

Kelya semakin gemuruh . Tetiba dia terdiam sebab dia lupa dekat mana cincin dia letak . Dia reply whatsapp Danial " Waalaikumsalam cinta , Sayang I lupa mana letak cincin tu ? " Danial is typing
cincin ada pada I , Damia jumpa cincin tu You letak dalam kereta mia . tu mia bagi I balik . Tu I tanya You mana cincinnya you kata ada pada you . Nanti I bagi you cincin tu dan cincin lagi satu . Cincin tunang . "
Kelya senyum sahaja dan dia bawak turun handphone sekali ke ruang dapur . Terkejut dia bila Mummy Kata Pihak lelaki dah sampai .

Kelya terus berlari ke depan . di salam Tangan Abah mama Danial serta Danial mempunyai seorang adik perempuan . Yang si kecik tu kata "Ni kakak kat wallpaper abang kan how so pretty , Malam ni nikah jelah" Mama "mulut kau dik " Semua seisi keluarga gelak . Dia hanya senyum sahaja dan usap kepala adik Danial . Danial masih tak munculkan diri lagi . Danial masuk ke rumah "Assalamualaikum Aunty uncle . sorry late . Danial parking kereta tadi . Haa , Mama Abah ni Kelya Amia binti Dato Kasim . " Kelya senyum sahaja . Mama " manis muka dia . macam nilah bagi pihak Danial saya nak melamar bunga masih belum dipetik kan ? " Daddy Kelya " Oh bunga yang satu ni sahaja kami simpan rapi yang lain sudah ada kumbang . Tanyala tuan badan . kami ikut sahaja jawapan Kelya. apa kata kamu kelya?"

Kelya "Jika jodoh dipanjangkan saya terima Muhammad Danial Hariz bin Irsyad sebagai pembimbing saya " Seisi keluarga "Alhamdulillah, kami berbesar hati " Danial dan kelya senyum . Tetiba pintu rumah diketuk .

"tok...tok..tokk..."

Kelya pelik siapa datang pulak lah ni .

Damia "Kompang dipalu palu pintu tolonglah buka!penat aku drive bawak Alia dengan Wani ni haa . eh ada Pian , Faris dengan Zaquan ni cepat lah "

Seisi keluarga gelak dengar bebelan Damia .

Kelya buka pintu " Kauorang ni kan aku dah kata datang dari petang tadi lahni baru sampai masuk cepat . " Damia , Wani , Alia , Pian , Zaquan dan Faris sengih sahaja .

Kelya kelihatan muka Faris dan Danial seakan sama . Mama abah terkejut sebab Faris kata nak pergi Rumah kawan tetiba ada disini . Adik "Abang Faris ! " Faris "Eh mama abah" . Rupanya Danial dan Faris adik beradik . Danial Adik manakala Faris Abang .

Kelya dan Danial ditentukan akan mendirikan rumah tangga pada akhir tahun ni 12/12/2016 .

Kelya dan Danial prepare barang kahwin diorang secukupnya tanpa tertinggal satu pun barang .

Tetiba suatu hari Kelya dapat pegang handphone Danial . Dia cek whatsapp ada whatsapp dari Elia merupakan crush sama baya dengan kelya . Satu Batch lain course . Kelya diam seperti biasa .

Kelya "Sayang , Kita ni betul betul nak kahwin macam awal" Danial dengan excited "I betul betul nak kahwin dengan you separuh dari hidup I untuk you . perginya you takde makna lah hati I ni Kelya Amia Binti Dato Kasim" Kelya senyum . Danial pandu kereta miliknya Honda Civic baru hantar Kelya ke rumah .

********************

Kelya capai handphone miliknya whatsapp group " Kawan kawan busy petang ni kita lepak yok ? Aku belanja . ada story " Damia menjawap "jom kau amik aku k , kereta aku faris guna . " Alia "aku amik wani macam biasa k " Alia "lokasi?" Kelya "Mamak SP okey?" Semua jawap okey

Kelya siap siap untuk Pergi ke rumah Damia . selepas itu , Danial call

"disini aku telah lalui keperitan semua yang menghantuiku pabila ku temu diri berubah segalanya dengan kejujuranmu kasih, cara bicaramu sentuh dibibirmu membuatku rindu.."

Kelya takangkat call tersebut . kelya solat dan dapat whatsapp dari Danial

"Sayang , I nak jumpa you kejap lagi . I amik you kita slowtalk I tahu you marah I"

Kelya balas whatsapp Danial " I ada date dengan orang sorry bye "

Kelya Ego . Taknak dengar penjelasan Danial .

Kelya minta izin mummy daddy nak keluar dengan kawan kawan kelya . Mummy daddy izinkan.

Kelya pandu kereta miliknya ke Rumah Damia . Damia dah tunggu kelya .

Kelya "Waaaa comelnya awak 😍,Patot faris terpikat " Damia "Ah kau apa citer sebenarnya " Kelya" jom ah mamak dulu baru citer . Damia "Haa pandu elok elok semua dah sampai " kelya pandu kereta slow sahaja layan lagu Ezam Lazim - Bertemu cintaku .

*************


Cinta Milik Kita Where stories live. Discover now