Hoofdstuk 2

586 13 0
                                    

POV. Floor

Als we naar binnen lopen, begroeten we Janet die achter de balie zit. 'Hoi dames jullie zijn laat zoals gewoonlijk.' 'Haar schuld.' en Sanne wijst naar Nina. Nina staat daar met een big smile en volgens mij is ze er nog trots op ook dat het haar schuld is. Soms begrijp ik niks van haar, ze gedraagt zich af en toe als een kleuter van 3 jaar. Ze heeft totaal geen vastigheid in haar leven en ze hupt van de ene vriend naar de andere. Ik vroeg net op de fiets hoe het ging tussen haar en Jesse maar blijkbaar heeft ze nu iets met ene Simon. Dat komt omdat ze al 5 jaar lang roept dat ze met De Liam Payne gaat trouwen en tussen door best een korte relatie kan hebben. Ik voel me soms echt verantwoordelijk voor haar en met die domme dingen die ze over zichzelf afroept, maak ik me continu zorgen. En dan zegt ze altijd heel zelfverzekerd dat het nergens voor nodig is, dat ze heel goed voor d'r zelf kan zorgen en dat ze geen kleuter van 3 is maar een volwassen vrouw van 20. Daarom houd ik zoveel van haar en is ze m'n bestie forever.

'Kooomhoom nou Floor.' Hoor ik Sanne en Nina roepen die al voor de deur van het lokaal staan. Ik vergeet mijn gedachte en ren naar ze toe. Sanne trekt de deur open en we proberen zo onopvallend mogelijk bij de groep te zitten. Jammer genoeg lukt dat niet en we krijgen een boze blik van Loes, onze dans juf toe geworpen. We krijgen een preek van haar en in plaats van haar serieus aan te kijken moet ik lachen om Nina, die onoplettend haar uitgelopen mascara weg veegt voor de dansspiegel. 'Wat is er zo grappig vraagt Loes streng?' Ik wijs naar Nina en de hele klas kijkt haar nu aan. 'Wat?' Vraagt Nina verbaast. Alle meiden beginnen met lachen ik kom niet meer bij en heb tranen in mijn ogen. Volgens mij zag ik ook een glimlach op het gezicht van Loes.

'Ga zitten Nina Heijboer.' Nina komt naast mij zitten en iedereen is weer geconcentreed. Loes vertelt dat ze belangrijk nieuws heeft. 'Jullie mogen dansen met One Direction, wel op de achtergrond natuurlijk.' Mijn mond valt open en ik kijk met grote ogen naar Nina, Nina doet het zelfde. Nina en ik zijn echte directioners maar Sanne niet. Ik zie haar zitten met een omg-daar-beginnen-ze-weer-te-fangirlen-help-mij gezicht.

'Er worden 4 van jullie uitgekozen, dus niet de hele klas mag met de jongens dansen.' Ik schrik een beetje van dat wat Loes zei. 'Komt goed.' Hoor ik Sanne zeggen. 'Dat worden sowieso wij 3 en nog 1 iemand.'

Hard To Get ft. One DirectionWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu