pov. Floor
''Floor! Floooor! Floortje!'' Ik hoor Nina schreeuwen en ik ren zo snel als ik kan naar benden. Niall achter vlogt me en we komen buiten adem de trap af. ''Nien wat is er? Is er brand, een inbrekrer of een spin?'' ''Nee, mijn telefoon gaat maar ik kan er niet bij.'' Ik geef opgelucht haar telefoon aan.
''Met Nina?'' ik houd me verder stil als Nina opneemt. Als Niall van achter zijn armen om me heen slaat en zijn hoofd op mijn schouder legt, verlaat een giegel mijn mond. ''Ssssh!'' snauwt Nina ons boos toe. Ze gaat weer verder met haar telefoongesprek en Niall en ik luisteren aandachtig mee. Tussen alle hectiek door zijn Niall en ik nu een... stel? Het gaat super tussen ons en ik ben heel blij met hem.
''Hij mag naar huis!'' juicht Nina als ze ophangt. ''Li?! Ga je met me mee Harry ophalen?'' gilt Nina door het huis omdat Liam ook boven is. Ook al kan Nina niet lopen, het lukt haar met gemak om nog steeds iedereen te comanderen. Ze heeft het ook voor elkaar gekregen om Harry naar huis te krijgen. Nina is geen advocaat en Harry heeft een misdaad begaan maar als nog is het het haar gelukt. Ze is er dagen mee bezig geweest en nu mag hij dankzij haar naar huis.
''Ik bergijp nog steeds niet waarom je hem helpt.'' moppert Liam boos die ondertussen benden is gekomen. Ze hebben de afgelopen tijd heel wat ruzie gehad over dit onderwerp. ''Jullie lijken af en toe wel een-.'' ''Getrouwd stel.'' maakt Jitte mijn zin af.
''Hij is je beste vriend Li en ik neem hem niks kwalijk dus jij gaat nu met mij mee om hem op te halen.'' Liam tilt Nina op en ik houd de deur voor hun open.
''Tot straks.'' en ik zwaai hun uit. ''later.'''antwoord Liam. ''Kus.'' zegt Nina nog gauw. ''Kus.'' antwoord ik wanneer ik de deur sluit.
Eerst begreep ik ook niet waarom Nina, Harry zou helpen na alles wat er gebeurd is. Ze deed zo haar best om hem vrij te krijgen dat ze er dag en nacht mee bezig was. Ik besloot er naar te vragen. Ze vertelde me dat Harry last heeft gehad van agressie en woede probelem en dat er een hoop aan voor af is gegaan. Hij vertelde haar dat in vertrouwen toen ze wat hadden en omdat Nina hem gebruikt had en hij dit haar had verteld, had dit hem zo kwaad gemaakt dat hij haar had aan gereden.
Nina heeft eerder iemand mee gemaakt met een agressie probleem, haar vader. Hij sloeg haar. Op een dag was Nina zo bang dat ze haar vader heeft neer geslagen, hij is overleden aan zijn verwondingen in het ziekenhuis. Ondanks dat hij haar sloeg hield Nina van haar vader. Ze voelt zich schuldig over zijn dood en omdat dit onderwerp haar zo gevoelig ligt, is ze ook niet kwaad op Harry. Ik vraag me af, of ze dit alles ook aan Harry heeft verteld aan Liam in ieder geval niet.
''Floor?'' ik kijk verward om mee heen. ''Was je aan het dag dromen of zo? Ik zei dat je telefoon af gaat.'' ''Ja sorry, ik zat even heel ver met mijn gedachten, tnx Ni.'' zeg ik als ik hem een kus op zijn wang geef.
''Met Floor?'' zeg ik als ik mijn telefoon op neem. ''Heey met mij, Ik heb een beetje een rare vraag maar wil jij mijn koffer in pakken?'' ''Uh ja tuurlijk. Gaat alles wel goed?'' 'ja prima, ik zie je zo.'' en de verbinding is verbroken. Het was Nina en ik weet nou niet of ik haar hoorde huilen, dat kon ik niet goed verstaan maar ik dacht van wel. En waarom heeft ze haar koffer in godsnaam nodig?
Verward loop ik de trap op om haar koffer in te gaan pakken, zoals ze me heeft gevraagd. ''Babe? wat ga je doen?'' vraagt Niall. ''Nina haar koffer inpakken?'' antwoord ik vragend omdat ik zelf ook geen idee heb waarom. ''Moet ik helpen?'' ''Ja graag.''
Wanneer Niall en ik klaar zijn, komen op precies het zelfde moment Liam, Nina en Harry binnen. ''HARRY!'' gilt Sanne die meteen in zijn armen springt. ''Goed dat je er weer bent Haz.'' Zegt Niall die nog achter me op de trap staat. Ik daar in tegen houd mijn gedachten gefocusd op Nina. Er is wat aan de hand. Liam heetf rode ogen en Nina heeft zich vast geklampt aan hem.
Als we met zijn alle in de woonkamer zitten, heetf Louis een fles drank open getrokken om te vieren dat Harry thuis is. Ik ga naast Nina zitten die op Liam zijn schoot zit. ''Waarom moest ik je koffer inpakken?'' Ze kijkt me aan en het duurt niet lang voor ze breekt. Ze verbergt haar gezicht in Liam zijn schouder en begint zachtjes te snikken. Liam die mij ook geen antwoord geeft, verbergt ook zijn gezicht in Nina haar haren.
Iedereen is plots stil tot dat Harry mijn vraag beantwoord. ''Ik wilde iets terug doen voor Nina omdat ze mij uit de gevangenis heetf gekregen en om sorry te zeggen. Vanuit uit de de gavangenis heb ik gereld dat Nina naar een revalidatiecentrum kan om te herstellen. Ik betaal alles en ze gaat echt naar de beste, zodat ze weer eerder kan lopen en dansen.'' ''Maar dat is toch geweldig nieuws?'' vraagt Jitte.
''Ja.'' vervolgt Harry zijn verhaal. ''Maar het is in Amerika en ze moet vandaag beslissen of ze gaat.'' Ik slik even en voel tranene prikken in mijn ogen. ''A-Amerika?'' ''Ja, dus ik ga jullie een tijdje niet zien en Liam ook niet.'' antwoord Nina nu. ''Een tijdje niet zien? Dus je hebt al besloten dat je gaat?'' ''Ja. Zometeen vertrekt mijn vliegtuig al.''
''We moeten nu gaan als je optijd wilt komen.'' zucht Liam. Het is duidelijk te zien dat Liam dat daarnet met tegenzin uit sprak. Ze houden zoveel van elkaar en het breekt mijn hart om ze allebei zo verdrietig zien.
Voor ik het kan kan beseffen staan we allemaal op het vliegveld. Een persoonlijke begeleider/ verpleger vliegt met Nina mee, iets wat Liam nog meer jaloers maakt. Omdat hij niet bij haar kan zijn maar een andere gast wel.
''Veel geluk met Niall en let je alsjeblieft voor mij een beetje op Li?'' ''Doe ik.'' Ik geef haar een knuffel omdat ik niet weet hoelang haar revalidatie gaat duren, zou dit wel de laatste voor een heel jaar kunnen zijn.
Als ze ook haar lang duurende maar hart smeltende afscheid met Liam heeft gehad, word ze voort geduwd in haar rolstoel naar het vliegtuig.
''Kus!'' roepen Sanne, Jitte en ik haar nog achterna.
''Kus!''
JE LEEST
Hard To Get ft. One Direction
FanficNina is een fanatiek danseres. Ze word uitgekozen als achtergrond dansers bij one direction. Op die drukke en hectische dag wanneer Nina moet dansen voelt ze heel veel stress, daar door maakt ze een niet al te goede eerste indruk op De Liam Payne. ...