Chapter 54

13.9K 702 7
                                    

Hari Sabtu. Hari kokurikulum. Hari yang dinantikan. Masing-masing ke tempat yang ditetapkan.

Pingpong perseorangan.
(perempuan)

Kuning vs Hijau.

0-0

2-0

"Kacangnya nak kalahkan hijau ni." Sha tersenyum jahat.

3-0

Tang! Tung! Tang! Tung!

"Yes aku menang!" Jerit Sha.

"Biru nombor empat. Sekarang, merah lawa biru. Siapa menang, akan lawan dengan kuning untuk menentukan juara." Ujar Madam Soraya selaku guru yang menjaga sukan pingpong.

Merah vs Biru. Fight!

Sukan bola jaring.

Biru vs Hijau

2-2

Eyra menangkap bola lalu dibaling kepada GS goal shooter.

and...........Goal!

3-2

Permainan diteruskan.

"Kau rasa kau boleh menang ke den?" Soal Eyra dengan sinis.

"Jaranglah Raden Arissa tak menang." Jawab Raden.

Fritttt!! Wisel ditiup. Masing-masing berlari di dalam court.

Sukan dodgeball.
(perempuan)

Merah vs Kuning

Round 1...

"Hoi sakitlah bodoh! Balinglah elok sikit." Jerit Iqah.

Asyik-asyik attack punggung aku. Mahu tak berpunggung aku jawabnya!

Iqah baling bola kuning itu ke pihak lawan dan terkena kepala pihak lawan. Yes!

"Amacam sedap tak kena bola?" Soal Iqah dengan sinis.

Iqah dihadiahkan jelingan yang tajam. Haha lain kali jangan attack aku kuat sangat. Kan dah bertelur kepala kau tu.

Sukan bola sepak.

Biru vs Hijau.

"Arghhhh sakitlah sial!" Jerit Daniel.

Seorang pemain dari rumah sukan biru tersepak kaki Daniel sehingga Daniel jatuh ke tanah dalam keadaan tertarap. Mukanya habis kena tanah. Sikunya juga berdarah.

"Kau okey tak ni??" Soal Izz dengn cemas.

"Dah macam ni kau boleh Arghhh tanya aku okey ke tak?!" Tengking Daniel.

Izz tersengih sambil menggaru tengkuk.

"Yang kau tersengih macam lerang busuk tu kenapa?! Tolonglah aku." Jerit Daniel.

Izz menolong Daniel.

"Saya tak nak main. Cikgu gantikan jela sesiapa. Saya nak bawa brader ni pergi bilik rawatan. Kaki dia injured." Ujar Izz.

Cikgu tersebut sekadar mengangguk.

Sukan Ragbi

Merah vs Biru

"Ishaan bola!" Jerit Auf.

Ishaan berlari memdapatkan bola. Dua pemain rumah sukan biru merempuh Ishaan. Ishaan tertiarap di atas tanah. Ishaan cuba untuk bangun. Malangnya kakinya tercedera.

"Arghhh!!" Jerit Ishaan.

Auf terus berlari mendapatkan Ishaan.

"Kau boleh bangun tak? Aku papah kau." Ujar Auf lalu menolong Ishaan.

"Boleh teruskan tak?" Soal Cikgy Suzeli selaku pelatih pasukan ragbi.

"Eh tak lah cikgu. Saya boleh je main sampai kaki saya tercabut!" Jawab Ishaan dengan nada yang tinggi.

Auf memapah Ishaan.

"Dah tercabut nanti nak tampal balik guna apa? Gluestick?" Ujar Auf.

"Gam gajah ada. Guna aje." Jawab Ishaan.

Mereka berdua ke bilik rawatan.

Sukan bola tampar.
(perempuan)

Merah vs Biru

Laila kebelakang sekali. Posisi dia adalah serve bola.

Bola diserve lepas dari net. Pemain biru paling hadapan dapat menanduk bola. Dengan pantas Laila menampar bola itu dan.....goal mata ke 13 bagi set yang pertama.

Nani memandang keji kepada Laila. Nani rumah rumah sukan biru. Posisi dia di bola tampar paling hadapan disebelah kanan.

Laila pelik dengan pandangan yang diberi oleh Nani. Apahal pandang aku macam tu? Aku ada cari pasal ke? Peluh di dahi diseka dengan tangan. Laila memandang tangan kanan yang digunakan untuk serve bola. Tangan kanannya dah bengkak. Ditutup dengan gat supaya tidak sampai ke pengetahuan guru yang jaga.

"Laila serve!" Jerit Nadiah.




















Birthday girl bersungguh-sungguh menyiapkan chap ni. Pening wooo😂Boleh hilang otak macam ni. Just for my beloved reader. Hohihohi... Keep voting 5 love.😘💕

5 L O V E SWhere stories live. Discover now