Chapter 69

13.9K 656 13
                                    

Seperti biasa, Jejaka akan menunggu kehadiran gadis mereka di pagar pada waktu pagi sebegini.

"Izz dah pukul berapa tho?" Soal Ishaan lalu menjengukkan kepala mencari kelibat Laila.

"8.10 weh." Jawab Izz.

"Ke mana pula diorang ni?" Soal Nasri lalu meraup mukanya.

"Lepas sorang, sorang. Berita apa pun polis tak dapat." Ujar Daniel.
Ting!Ting!Ting!

Izz terkejut kejap dengan ting ting dari iPhone6nya dari dalam kocek seluar sekolahnya.

Unknown- 🎥Video

Unknown-Kalau kau nak diorang selamat, datang sekarang! Jangan repot polis. Kalau kau repot, aku tembak kepala sorang2. Hanya kau orang berlima saja! Terutamanya kau IZZ! Aku dah kata. Aku akan buat kau menyesal! AKU AKAN PASTIKAN EYRA TAKKAN DAPAT GANTI AKU! I will kill her with my own bare hands.

Datang ke.

📷photo

"Arghhhh tak guna!" Bentak Izz.

"Kau kena sampuk jin mana ni?" ujar Nasri.

Izz menyerahkan telefonnya kepada mereka.

"Kepala Sha berdarah! What the fish!!" Jerit Nasri.

"Raden tu!" Jerit Daniel pula.

"Nasib baik Iqah tak cedera." Ujar Auf.

Mereka memandang Auf. Serius lah dude?

"Kita repot polis." Ujar Nasri.

"Kau tak nampak ke apa dia tulis? Jangan-repot-polis ya bebal. " Kata Izz.

"Apa ke bengap kau ni. Polis tahulah. Tu kerja dia." Jawab Nasri bengang.

"Ye kan?" Ujar Izz dengan muka minta kaki.

"Kenapa tangan Laila berdarah?! Oh shit kita gerak sekarang!" Ujar Ishaan.

Mereka terus menaiki kereta milik Ishaan. Ishaan memecut laju ke tempat yang dimaksudkan.

~~~~<>~~~~~

"Ini ke tempatnya?" Soal Auf.

"Yelah. Dah itu tempat yang dia bagi." Jawab Izz.

"Rumah banglo buruk ni jugalah dia pilih." Ujar Ishaan.

"Budak-budak kita suruh tunggu luar." Ujar Ishaan.

Anak-anak buah masing-masing sekadar mengangguk faham.

"Kau bawa pistol tak?" Soal Nasri.

"Aku bawa." Izz menjawab lalu menyeluk pistolnya di belakang.

"Dengar saja bunyi tembakkan, terus masuk backup kitaorang." Ujar Izz kepada anak buahnya.

"Baik boss!"

"Faham tak?!" Soal Ishaan pada anak buahnya pula.

"Faham!"

"Nasib baik kita parking jauh." Ujar Daniel.

"Ikut apa yang dirancang!" Kata Nasri.

"Jom masuk!" Ajak Izz.

Mereka berlima memulakan langkah.

~~~<>~~~~

"Boss, diorang dah sampai." Ujar Farzan.

"Bagus. Setiap sorang pegang sorang betina-betina sundal ni." Arah Nani sambil bermain dengan pistolnya.

"Eh lepaslah!" Jerit Raden.

"Jangan pegang akulah! Jijik!" Jerit Eyra pula.

"Korang boleh diam?!" Bentak Nani.

Nani merangkul leher Eyra dari belakang dan pistolnya diacu pada Eyra. Mereka keluar dari bilik malap itu.

"KAU JANGAN BERANI NAK APA-APAKAN DIA!" jerit Izz selepas mereka muncul di hadapan.

"Dia ni gengster macam kita juga ke? Bapak ramai anak bua dia." Ujar Daniel.

Macam medan perang!

"Senang aje. Kau tinggalkan betina jahanam ni. Lepastu kita pergi jauh-jauh ya sayang?" Ujar Nani lalu gelak sendiri.

"Tak! Aku takkan tinggalkan Eyra walau apa pun jadi." Jerit Izz dengan kuat.

"Argh bodoh! Kau hak aku! Aku sayang kau Izz! Kalau kau tak nak dengar cakap aku, AKU BUNUH DIA! Kau sayang aku kan?" Nada Nani makin lembut di penghujung ayatnya.

Apa aku nk buat ni? Izz buntu seketika.

"Aku pun sayang kau juga. Kau kan sayang aku? Kita pergi jauh-jauh ya sayang? Aku tinggalkan Eyra." Ujar Izz dengan nada pujukan.

Rangkulan di leher Eyra mula longgar. Pistol juga tidak diacukan pada kepala Eyra.

"Betul ke ni?" Nani mula termakan dengan pujukan Izz.

"Ya sayang. Diorang tak bersalah. Lepaskan diorang." Ujar Izz.

Nani mula tersedar akan realiti. Izz tipu.

"Kau tipu!" Jerit Nani.

"Bunuh diorang!" Arah Nani tanpa belas kasihan.

Dush!!!! Satu tembakan terlepas.







Siapa pula yang kena tembak guys? Sad ending ke cerita ni? Siapa yang mati? Sempat tak diorang berbalas kata2 terakhir lepas satu tembakan terlepas? Apa jadi seterusnya? Nak tahukan? Nak tak? Tunggu yaaaa sayang😘💕 Vote2💪💪 comment2💪💪

5 L O V E SWhere stories live. Discover now