Aryan tekun mendengar apa yang diajar oleh Raden. Kadang-kadang dia curi-curi tatap muka Raden. She's pretty!
"Kau faham tak?! Yang kau belek-belek muka aku kenapa?!" Marah Raden.
"Yaya. Aku faham. Aku bukan bebal sangat!" Balas Aryan.
"Good. Buat soalan nombor 3 tu." Arah Raden.
Laju saja tangan Aryan membuat pengiraan.
"Done!" Kata Aryan.
Raden menyemak jawapan Aryan.
Bagus juga budak ni. Tapi sayang, perangai memang membuatkan orang beristighfar panjang.
"Apa yang kau tak faham?"
Daniel hanya duduk selang tiga meja. Jauh juga. Kadang-kadang rasa nak lempang aje muka si Aryan ni sebab dok tenung muka Raden macam nak kasi tembus.
Raden bergelak ketawa dengan Aryan. Daniel seperti tiada guna. Dalam diam, perasaan cemburu dan kecewa muncul serentak.
~~~~<>~~~~
Di court bola tampar.
"So, nama panjang Farish apa?" Soal Laila.
"Farish Ardaniey Dato' Farizam Ahmad." Jawab Farish lalu menampar bola yang datang.
Dush...
Dush...
"Saya nak tanya Farish sesuatu boleh?" Soal Laila.
"Boleh."
Mereka berdua duduk di tepi court.
"2 minggu lepas, korang nak cabul siapa?" Soal Laila lalu meneguk rakus air mineral di tangan.
"Nama perempuan tak guna tu, Nya Nylam." Jawab Farish dengan muka yang betul-betul marah.
"Actually, apa yang jadi? Saya pun tak kenal siapa junior Nya Nylon ke apa tah."
"Bukan Nylon lah senior. Nylam." Farish membetulkan sebutan Laila.
"Semuanya salah saya. Saya yang nak sangat bagi balasan pada Nya tu. Tak sangka pula kawan-kawan saya pun kena."
"Tak faham."
"Farish sebenarnya suka pada Nya. Tapi, tak sangka Nya malukan Farish dengan menghina diri Farish."
"Dia hina apa?" Soal Laila.
"Dia kata, Farish ni nerd. Badan pun kurus je. Muka berjerawat. Rambut macam budak hingusan. Sikat tepi. "
"Lagi?"
Jujurnya, antara mereka berlima Farish ni paling buruklah senang cerita. Berbeza dengan kawannya yang lain. Yang lain, kacak, badan tegap dan diminati ramai pelajar perempuan.
"Dia rapat dengan Farish sebab Farish belikan dia macam-macam."
"Mana Farish tahu?"
"Dia sendiri yang ngaku kat Farish lepastu dia peluk mamat motor mana tah."
"Masa tu kat mana?" Soal Laila tanpa henti.
"Kat luar. Dekat tempat budak-budak motor berlepak." Jawab Farish.
"So, kenapa korang pula kena mentor-mentee?" Soal Laila.
"Kita orang ni memang 'nakal'. Masa tu kat dalam stor, ada Nya Farish aje. Farish belum buat apa-apa. Cikgu Disiplin buka pintu stor, nampaklah keadaan kami. Tali leher dan butang baju Farish terbuka. Tiba-tiba si Nya menangis. Tak sangka pula group Farish sampai masa tu. Cikgu disiplin tuduh diorang bersubahat dengan Farish. Tu yang sekaligus lima-lima kena mentor-mentee." Farish menceritakan.
Laila tekun mendengar.
"It's okay. Esok, Farish tunjukkan siapa Nya Nylon kejadah tu." Kata Laila.
"Nylam lah senior "
Laila tersengih. Suka hati akulah! Tu kan bahasa aku. HAHAHA.
Siap kau Nylam!! Author bagi kau balasannnnn. HAHA😂.... kesian diorang berlima ni. Tak pepasal kena mentor-mentee dengan Risel. Keep reading. Keep waiting for Next chap😘😘
YOU ARE READING
5 L O V E S
Teen FictionTentang 5 orang pelajar perempuan dan 5 orang pelajar lelaki. Bila percintaan antara mereka bersatu ia menjadi 5 cinta. yang perempuan terkenal di sekolah dengan sikap 'nakal' mereka yang suka mengenakan pelajar dan guru lain. Datang pula 5 orang p...