Chapter 42

13.9K 752 16
                                    

Kringg!!!

Waktu rehat. Di kantin.

"Weh, budak-budak lima ekor tu mana?" Soal Eyra sambil matanya mencari kelibat Putera dan lain-lain.

"Tu dia." Ujar Sha.

"F
Putera dan Ian aje? Mana yang lain?" Iqah bingung.

"Adalah tu nanti." Jawab Auf.

"Mana lagi tiga?" Soal Sha.

"Farish pergi jumpa siapa tah. Yang lagi dua tu kita orang tak tahu." Jawab Putera.

"Duduk." Pelawa Raden.

Tiba-tiba datang pula 2 orang pelajar perempuan tingkatan 3. Berpeluh-peluh kedua-duanya.

"Tarik nafas, lepas. Ha.. kenapa ni?" Soal Sha.

"Guru besar panggil senior Raden dan Sha sekarang!" Kata salah seorang darinya.

Sha dan Raden terus berlari ke pejabat. Budak dua ekor ni buat apa pula?!

Sampai saja di hadapan pejabat, Sha dan Raden terus meredah masuk.

"Ye Cikgu." Tegur Sha dan Raden serentak.

"Macam mana awak berdua jaga mentee awak?! Mana perginya tanggungjawab kamu berdua?!" Jerit Guru besar.

"Er... diorang buat apa cikgu?" Soal Sha.

"Merek berdua meraba dada seorang budak perempuan tingkatan tiga.

"Apa?!" Sha dan Raden kedua-duanya terkejut.

"Saya minta maaf tentang apa yang dah berlaku. Saya janji perkara sebegini takkan berlaku lagi. Saya minta diri dulu." Ujar Sha lalu memiat telinga Mikael.

"Haa mari sini. Kau ikut aku. Haa rasakan!" Piatan di telinga makin kuat.

"Sakitlahhh!" Jerit Mikael sambil kakinya mengikuti Sha.

Mereka berdua lesap dari pejabat.

"Saya juga minta maaf. Saya minta diri." Ujar Raden.

"Kau buat apa betapa dalam pejabat?! Keluarlah!!" Jerit Raden.

Terkocoh-kocoh Aryan memakai kasut.

Dari pejabat sehingga kantin, tangan Sha tidak lepas dari memiat telinga Mikael. Pelajar lain hanya mampu menahan gelak.

Di kantin....

"APA YANG KAU DAH BUAT SEKARANG NI MIKAEL???!!!" Jerit Sha dengan kuat.

"Raba aje." Jawab Mikael.

"Raba aje kau kata?! Kau ingat kau raba siapa?! Malulah budak perempuan tu nanti. Kalau dah miang sangat, kau cakaplah kat bapak kau yang kau nak kahwin. Kau ingat benda tu halal? Ikatan sah pun tak ada jangan memandai nak raba anak dara orang." Bebel Sha panjang lebar.

"Dah nampak sedap, apa boleh buat?" Mikael menjawab.

Nasri di sebelah dan menepuk dahi berkali-kali.

Makin berasap kepala Sha tatkala itu jawapan yang diberi.

"KAU PULAK! APA KENA DENGAN KAU?!" Soal Raden.

"Aryan cuma testing." Jawab Aryan.

"Testing kepala otak kau! Aku akan bagi kau denda." Kata Raden.

"Alah.. bosanlah." Aryan mengeluh.

"150 soalan sains. Esok aku nak kau hantar." Ujar Raden dengan tegas.

"Kak Laila!!!" Jerit seorang budak lelaki tingkatan 3.

Masing-masing terkelip-kelip memandang Laila. Bala apa pula dahhhh???..



Kiss and hug😘😘. Thanks bg reader yg support 5 love and always vote. Iloveyouuu😘😘

5 L O V E SWhere stories live. Discover now