Chapter 56

13.5K 650 6
                                    

"Kenapa kau tak beritahu aku?!" Ishaan mencekak baju Izz.

"Aku...aku ingat dia tu biasa aje. Mustahillah dia nak libatkan nyawa." Jawab Izz.

"Kita tak tahu macam mana 'dia' kat luar sana." Ujar Daniel.

"Bro dah lah." Pujuk Nasri.

"Aku nak tarik Ishaan keluar dari sini. Nanti korang settlelah. Pasal aku ni tak apa lah. I'm okay. Anything, inform tau." Bisik Laila kepada Risel.

"Ishaan jom pergi." Ajak Laila lalu mengambil beg sukan miliknya dan Ishaan.

Ishaan melepaskan kolar Izz dengan kasar. Laila terus menarik tangan Ishaan kelur dari bilik rawatan.

"Kita pergi kereta aku." Ujar Laila lalu berjalan ke arah kereta Mercedes miliknya.

Laila membuka pintu tempat duduk penumpang di sebelah pemandu.

"Masuk." Arah Laila.

Ishaan hanya menurut. Laila turut masuk ke dalam kereta di tempat duduk pemandu. Dia drive.

Laila kemudiannya menghidupkan enjin keretanya. Penghawa dingin dibuka.

Nak pergi mana eh? Fikir Laila fikir.

Ting!

Makan!

Dia kemudiannya menekan pedal minyak dan melucut laju Mercedesnya.

~~~<>~~~

"First time tengok Ishaan macam tu." Ujar Sha.

"Sayang, tu baru sikit. Sayang belum tengok dia banting orang." Ujar Nasri.

"Ni semua salah aku. Sepatutnya aku bincang elok-elok dengan Nani. Ini tak aku...." Ayat Izz dipotong.

"Kau tengking dia dan blah macan tu je kan? Am I right?" Sambung Eyra.

Izz terkejut. Macam mana dia tahu?

"Aku dengar dan aku nampak semuanya." Ujar Eyra dengan tenang.

"Eyra aku..."

"It's okay. Aku tak kesah." Jawab Eyra dengan pantas.

Nasri memandang jam sekilas. 5.30 petang.

"Weh kita kena pergi dewan. Penyampaian hadiah." Nasri mencelah.

Mereka mengangguk lalu bersiap sedia ke dewan.





Bersambung...💕

5 L O V E SWhere stories live. Discover now