III. rész

202 24 2
                                    

- Halló... Te vagy az, Emma? Miért kerestél?

- Felvettek, Marci, érted, bent vagyok!- kiabálta a lány a telefonba, miközben körbekeringőzte a szobát- Várj, kimegyek, itt nem kapok levegőt- lihegte kicsit később.

A fiú nevetett:

- Javaslom, hagyd abba a táncolást! Máris nem akarsz majd megfulladni. És egyébként... Gáz vagy! Elsőre?! Hát milyen dolog ez?!

- Nem érdekel, nem érdekel- énekelte Em- Boldog vagyok, és kész.

- Azt elhiszem! És azért gratulálok. Mondhatom, hogy "Én megmondtam?"

- Azt mondasz, amit akarsz, kivételesen- vigyorgott a lány szélesen, aztán rájött, hogy ez a telefonban nem látszik. Köhintett egyet, rendbe szedte arcvonásait, majd folytatta- Nem is tudod, mennyit segítettél az utóbbi években. Ha nem lökdöstél volna, most egészen biztosan nem tartanék itt.

- Vigyázz, a végén túl nagyra értékelem a szerepemet.

- Ugyan, ezen meg sem lepődnék. Hányszor, de hányszor bevallottad már, hogy nem tudsz veszíteni?!

- Nem ér mindig előhozakodni ezzel. Inkább értékeld az őszinteségem.

Csönd lett, aztán mindketten egyszerre nevettek föl.

Percekkel később Emma szólalt meg:
-Emlékszem, ismeretlenül is mennyire gyűlöltem azt a srácot, akit beraktak mellém hegedűsnek a zenekarba. Utáltam. Nem akartam, hogy akkor innentől kezdve ő legyen a prímás, ő csináljon mindent, csak mert fiú, én meg lány vagyok- nosztalgiázott.

Marci halkan kuncogott:

- Aztán egy szép napon megjelent a srác,- aki valójában valami görög istenre hasonlított,- és figyelmen kívül hagyva Marossy Emma gyilkos pillantását, kopott tokjából előkapott egy brácsát. Kiderült, hogy tévedés történt, nincs új hegedűs, csak új brácsás, azóta pedig élsz-halsz értem.

- Naa, azért ne túlozz, Márton!

- Most forgatod a szemed?- kérdezte Marci.

- Igen. Honnan tudtad?- csodálkozott Em.

- Háhá, ismerlek, mint a rossz pénzt!

----------

Emma leviharzott a lépcsőn, fölkapta a cipőjét, megigazította a haját, majd elköszönt a szüleitől egy gyors "Sziasztok, majd jövök"-kel, végül hangszerét a vállára kanyarítva kirohant a házból.

A kapu előtt egy fehér autó várta, amiből Em érkezésére egy másik lány ugrott ki.

- Csakhogy megvagy- mosolygott, és megölelte Emmát- Azt hittük, sosem jössz. Marci már beletörődött, hogy kénytelen lesz hegedülni helyetted.

- Bocsi, El, de nagyon jól tudod, hogy képtelen vagyok időben elkészülni- mentegetőzött a későn érkező.

- Pedig muszáj lesz hozzászoknod valami nagyobb tempóhoz- vigyorgott a lány- Az Akadémián nem lesz elégséges kifogás a "Nem megy."- Emmára kacsintott- Ja, és mostantól, kérlek, ne hívj Elnek. A nevem Helka.

- Hogyan, te már... És mi történt veled hirtelen?

- Ezek a gonosz fiúk- ciccegett Helka- Mindent elárulnak. Marci köpött be. Mentségére legyen mondva, azt hitte, hogy már hallottam. Amúgy nem akartál tájékoztatni?

- De, abban a pillanatban közöltem volna, ahogy elindulunk.

- Ezt megjegyeztem, Marossy! Hát így állunk? Felvesznek minket a Zeneakadémiára, de véletlenül elfelejtünk szólni a barátainknak?!

- Ne haragudj, teljesen kiment a fejemből, tényleg. Napok óta csak röpködök... Inkább azt mondd meg, Bálint, miért hívatod magadat hirtelen Helkának!

A kérdezett fölvonta a szemöldökét:

- Kötözködsz, Marossy?

- Igen, Bálint, jól látod!

- Engem marhára nem ér a vezetéknevem hívni, hiszen ez egy férfi név!

- Hé, lányok, jöttök már?- szólt ki a kocsiból egy srác.

- Órák kérdése, Samu- vetette oda Emma.

- Nem, tényleg menjünk, mert különben el fogunk késni. A lényeg annyi, hogy amíg te meg Marci Pesten dorbézoltatok, rájöttem, hogy a nevem mondjuk nem Eleonóra,- amit simán lehetne Elnek becézni. És végső soron semmi baj nincs a Helkával- magyarázta a lány, majd Em tekintetét látva gyorsan hozzátette- Persze, a dorbézolás csak vicc volt.

- És akkor most bulizunk három napon keresztül?- kérdezte Marci elégedetten, amint a két lány beszállt az autóba.

- Pontosan- helyeselt Samu.

Emma elvigyorodott:

- Imádom a hagyományos lakodalmakat!

______________________________________

Ez a rész még talán az előzőknél is rövidebb lett, és nem történik túl sok minden benne. Viszont itt lehetett értelmesen abbahagyni, mert a következő rész már teljesen máskor játszódik majd.
Azért remélem, hogy tetszik. : )

Em Black

2016. 08. 25.

AkadémistaWhere stories live. Discover now