Kelas 5 Adil
Jam1130
Back to Nadyra's POV;
"Alahai, mana pen aku ni?" Bisikku. Aku mencari pen itu dalam beg, pencilbox, bawah meja, tapi tak ada juga.
MANA PEN AKU WEYH?!?!
Baru aku ingat! Faqih pinjam pen tu haritu. Ish, susahlah nak minta. Nanti kalau minta depan orang, diorang bisik macam-macam.
Aish, masalah betul lah.
Bukan apa, pen tu mahal sebab mak aku beli untuk aku sebab dapat keputusan cemerlang dalam PT3.
Haha, bangga.
Huhu, takkanlah nak minta kat rumah kut? Aku nak guna sekarang laaa!
Hah, aku tau nak minta tolong siapa!
"Weyh Syah, tolong aku jap." Kataku.
Kali ni aku nak minta kawan baik (kawan baik sangattt) lelaki kedua aku, Ziq Syahmie. Haha ramaikan kawan lelaki aku😜
"Asal?" Tanya Syah. "Kau tau kan Faqih anak kawan baik mak aku?" Tanyaku. "Taulah. Mana ada orang yang tak tau." Katanya.
"Ada. Budak ketinggalan zaman. Haritu dia pinjam pen aku, kau tolong minta pen tu dari dia?" Tanyaku. "Hmm yelaa." Katanya.
"Thanks. Kau satu-satunya lelaki yang tak sombong dalam kelas ni. Lah sangat!" Kataku membuat gaya *tangan dibahu, mata ke atas*
"Whatever." Katanya.
Faqih's POV;
Aku menyelongkar pencilbox mencari sharpener. Hah, ni dia!
Tiba-tiba, Syah yang entah dari mana muncul depan aku.
"Weyh Faqih. Nadyra minta tolong aku pulangkan balik pen dia yang kau pinjam tu." Katanya.
Ish, malu sangat nak minta sendiri? Huh.
Aku terus menjeling ke arahnya. Rupanya, dia tengah pandang aku juga. Dia terus mengalihkan pandangannya ke tempat lain.
Haha, takut.
Aku menyelongkar lagi pencilbox aku. Hah, ni pun pen Dyra yang penakut tu. Haha.
"Nah, kata kat dia yang dia tu 'pengecut nak minta barang kat orang sendiri'." Kataku. "Kehkehkeh. Okayh." Kata Syah sambil menunjuk jari perfecto 👌.
(Author tak tau nama gaya tu haha)
That serve you right, Nadyra. MUAHAHA!
Back to Nadyra's POV;
"Nah." Kata Syah sambil menghulurkan pen tu. "Terima kasih weyh." Kataku. "Faqih ada kirim pesanan." Kata Syah.
"Apa benda?" Tanyaku. "Dia kata kau ni pengecut nak minta barang kat orang sendiri." Kata Syah. "Kuajaq." Kataku.
Siap kau Faqih. Kau tunggu kat rumah. Aku siat-siat juga kau ni. Ish, geramnyaa!
"Biar jelah dia tu." Kataku.
Rumah
Jam1405
Banyak gila doe kerja rumah ni...BM lah, MT lah, BI lah... Stresnya!
Alamak, hauslah pula.
Aku terus keluar dari bilik aku menuju ke dapur.
Baru je nak langkah masuk dapur, tiba-tiba...
"Waaaa!"
"Opocot kambing golek!" Latahku.
Rupa-rupanya Faqih yang saja je nak buat aku terkejut. Bukan main gelak dia terbahak-bahak.
Aku terus memukulnya. Nasib aku tak ada sakit jantung. Kalau tak, innalillah dah aku.
"Sakitlah!" Kata Faqih tapi masih tergelak.
"Ish, kau ni cari pasallah. Kang aku pengsan, baru kau tau." Kataku.
"Sikit-sikit nak terkejut. Penakut. Patutlah tadi pengecut nak mintak pen orang. Kau patut tengok muka kau tadi." Kata Faqih tersenyum sinis.
"Kuajaq betul. Sini, aku bunuh kau." Kataku lalu mengejar dia.
Faqih terus melarikan diri. Dia lari laju gila doe. Penat aku nak mengejar.
"Padan muka kau! Tak boleh kejar! " kata Faqih lalu menjelir lidah.
Eeeeee...cari pasal betul la alien ni.
"Eh sekurang-kurangnya aku lari laju gak an." Kataku.
Ting ting!
"Ada orang mesej lah." Kata Faqih. "Ada aku tanya? " Kataku.
"Perasan orang cakap dengan dia. Orang cakap dengan diri sendiri. Apalah. " Kata Faqih lalu menuju ke biliknya.
Yelah, kalau duduk bilik sama-sama pun dia kena ada bilik privasi dia jugak.
Faqih's POV;
Aku terus mengeluarkan telefon dari poket lalu membaca mesej.
Atilia Humayra
Atilia: Faqih, janganlah pulaukan I. I'm sorry okay?
Me: Siapa suruh kau cari pasal? I don't want to hear anything from you anymore. Your sorry is unacceptable.
Itu balasan kau sebab sakitkan hati aku. Aku lagi rela bersama Dyra daripada kau, perempuan tak guna.
************************************
Jeng3, Siapa si Atilia ni? Hahh kalau korang nak tau, tunggulah ye bab seterusnya. Nanti author akan update 👌
Hah, lagi satu. Commentlah siapa yang korang nak jadikan watak utama SSK.
Bye!
Ehhhhhh jap.
Sebelum tu, author nak promote 2 buku ni jap.
Dua Belas
By VanillaOreozIsteri Pilihan
By: QatlionOk, bye! 😊😊
P.s: Kalau nak author promote, bagitau author ya :)
See you!
YOU ARE READING
Suami Satu Kelas
Teen FictionPROBABLY DISCONTINUED - mungkin sambung pada masa hadapan tak sure. Irdina hanyalah seorang murid biasa di SMK Desa Indah. Dia agak terkenal dan diminati ramai di sekolah itu kerana kecantikan dan kebijaksanaannya. Namun begitu, tidak semua menyuka...