B33: Bidadari Dunia

4.2K 210 17
                                    

Faqih's POV ;

Aku memusingkan badan aku untuk mengiring ke arah kiri melihat meja belajar aku. Jam menunjukkan pukul 2:13 a.m.

Aku try pejam mata macam mana sekali pun, aku still tak boleh tidur. Aku bangun terduduk diatas katil lalu mengambil telefon.

Aku memasang lagu broken. Aku memang tak broken, tapi aku memang jenis orang yang suka lagu macam tu.

" I don't wanna slow dance,
In the dark ."

Aku menyanyi dan menghayati lagu ni sampai aku tak sedar yang aku terpasang kat speaker bluetooth.

Knock knock knock.

Aku tersentak mendengar ketukan pintu. Aku membuka pintu dan melihat Dyra.

"Wah brokennya kau tengah-tengah malam ni. Kalau ye pun pakai lah earphone. Nasib baik aku memang tak tidur lagi. Dahlah lagu favourite aku." Katanya.

"Sorry ah, aku tak boleh tidur. Aku pasang lagu ni dengan harapan aku boleh teridur.." Jelasku.

"Hm, ini mesti tak sabar untuk jamuan esok.. maklumlah ketua pengawas kena bagi ucapan." Usik Dyra.

Aku hanya mengeluh. Aku dahlah tak tahu nak cakap apa esok.

"Anyways, dengar lagu guna earphone. Nanti mama terbangun. Goodnight alien." Kata Dyra lalu menutup pintu.

Aku menutup lagu di speaker dan memejam mata.

Keesokkan hari

Aku mengemaskan tie aku lalu turun ke bawah.

Aku menghidupkan enjin kereta dan masuk ke dalam semula menunggu Dyra.

"Woi, cepat lah sikit ! Nanti kita lambat !" Jeritku.

"Sabarlah ! Perempuan kan kena pakai tudung semua. Jap jap !" Sahut Dyra.

5 minit aku main telefon, aku dengar tapak kaki menuruni anak tangga. Aku mengangkat kepala aku dengan perlahan daripada telefon melihat ke arah tangga.

"Kalau boleh lambat la--" Kataku terhenti.

Dup dap. Dup dap.

Kenapa jantung aku berdegup kuat sangat ni?Kawal lah woi.

Kenapa aku rasa gementar sangat ni?

Kenapa aku rasa panas?

Asal dia nampak cantik?

Ish, apa aku ni.

Aku menelan air liur.  "Uh, jom. Nanti kita lambat." Kataku, gelisah.

Apahal entah aku macam ni.

Hotel Concorde Shah Alam
Jamuan Tingkatan 5
09:00

Kami melangkah masuk ke dalam lif. Aku dapat rasakan tangan aku berpeluh.

Suami Satu KelasWhere stories live. Discover now