B11: Famous sebab alien

13K 565 82
                                    

Atilia's POV;

"So, macam mana Aqmal? Kau dah kasi surat tu kat Dyra belum? " Tanyaku.

"Dah bagi dah. Harap-harap jelah Dyra tu akan suka aku dan tinggalkan Faqih. " Kata Atilia sambil tersenyum jahat.

(Eleh, nak suka pebendanya? Diorang dah kahwin la. Korang je yang tak tau. AHAHA XD -author lol)

"Good. Nanti bila Dyra dah tak ada, Faqih pergi kat aku. " Kataku.

Aku menyesal sangat dengan apa yang aku buat dulu. Maafkanlah aku, Faqih.

Back to Nadyra's POV;

Aku berjalan bersama Dania menuju ke kantin. Kelas kami memang keluar lambat sikit masa rehat.

Untunglah Elisya dengan Afiqah. Huhu.

Tapi, masa aku dalam perjalanan ke kantin, semua orang pandang kat aku.

Asal dengan diorang ni? Pandang-pandang orang je.

Aku terus melabuhkan punggung diatas bangku yang disediakan di kantin.

"Weh, Dyra. Kau tau tak? Semua orang tengah kecoh pasal kau dengan Faqih. " Kata Elisya.

"Hah? Aku dengan Faqih? " Tanyaku.

"Ye. Diorang siap amik gambar lagi masa kau keluar dari kereta Faqih tu. Bak kata dioranglah. Tapi, betul ke tu kau? " Tanya Elisya.

"Memang pagi ni aku naik dengan Faqih. " Kataku.

"Ramai budak yang peminat Faqih ada kat situ. Sekarang, diorang macam dengki dengan kau. Kau pun dah feymes kat sekolah ni. " Kata Afiqah.

Wuuu~ Aku feymes sebab alien? Kahkahkah.

"Serius ah? " Tanya Dania.

"Ye, betul! " Kata Elisya.

"Hish, alien pulak macam mana? Dia tak kesah ke? " Tanya Afiqah.

"Manalah aku tau. Adoi, matilah aku. Huhuhu. " Kataku.

"Ala, Faqih kan ada untuk selamatkan kau. Chill la. " Kata Elisya.

"Masalahnya, macam mana kalau berita ni tersebar kat cikgu? " Tanya Dyra.

"Ala, cikgu mesti tak kisah punya. Ni kan sekolah menengah, setakat hal macam ni kecik je. Ada banyak lagi benda yang teruk pernah berlaku." Kata Afiqah.

"Ye tak ye jugak. " Kata Dania.

"Dahlah, yang penting kita pergi cari Faqih sekarang. Entah-entah dia boleh tolong. " Kata Elisya.

"Memanglah dia kena tolong. Aku feymes sebab alien tu tau. Dia yang kena selesaikan hal tu dengan aku. " Kataku.

"Okay, jom. " Kata Afiqah.

Atilia's POV (again .-.) ;

"Tak guna! " Kataku sambil menghentakkan telefon diatas meja.

(Uish, tak sayang henfon. Dahlah bwk pergi sklh 😒)

Aleeya baru je hantar gambar Faqih dan budak perampas tu keluar dari kereta sama-sama.

Ish, tak guna!

Perempuan perampas.

Kau tunggu. Nanti aku akan pastikan korang berpisah.

Apa hubungan perempuan tu dengan Faqih hah?

Couple?

Kawan?

Suami Satu KelasWhere stories live. Discover now