Back to Nadyra's POV;
SMK Desa Indah
5 Adil
Aku melangkah masuk ke dalam kelas dengan lemah. Eh, tadi cikgu ada diam je.
Bila cikgu tak ada, bising sampai satu dunia boleh dengar. Aku hantar fail cikgu tadi lebih kurang 5 minit jer.
Huh.
Ketua pengawas dengan ketua kelas sama je. Diorang bukan nak jaga kelas. Diorang siap join lagi buat bising.
Ish ish ish.
Aku terus menuju ke meja Dania.
Kalaulah geng aku yang lain tu sama kelas 😪
"Yo macha! Whatsup?" Kataku kepada Dania. "Apa whatsup- whatsup hah? " Kata Dania sambil tergelak.
Ingat lawak ke? 👊
Aku terus mengambil tempat disebelahnya lalu membuat kerja BI.
"Weyh, semalamkan aku terserempak dengan Ayzat dengan 7Eleven... Hensem gila doe!" Cerita Dania.
"Bapak best doe terserempak dengan crush sendiri! Nak jugak~" Omelku.
"Kau nak jumpa crush pebenda? Kau tu dah ada suami lahh... Tak baik curang. " Usik Dania. "Hahaha. Lawaknyeee." Kataku dengan sarkastik.
Tapi, apa yang Dania cakap tu lawak jugak😂
"Hah? Kau ada suami?" Tanya salah satu rakan sekelasku, Aleeya.
Meet Aleeya Farhana. Dia ni pun kawan aku. Tapi, takdelah rapat sangat.
"Ehh, takdelah. Dania gurau je tu." Sampuk Faqih.
"Eh, tetiba je kau yang jawab. Macam mana kau tau? " tanya Aleeya.
"Aku taulah...akukan anak kawan mak dia." Kata Faqih. "Oh... okay. " Kata Aleeya lalu pergi.
Dia tu memang... busybody je kerja dia.
"Amboi Faqih... Backup Dyra eh? " Kata Dania sambil tersenyum sinis.
"Takyah nak mengarut sangat Dania. Cuma izinkan aku pinjam Dyra, ya? " Tanya Faqih.
"Pinjam pebendenye... Amiklah. Dia kan milik kau." Kata Dania sambil tersenyum ke arah aku.
Ish, Dania ni pun 😒
Faqih terus mengajak aku untuk keluar dari kelas.
Sebaik sahaja diluar, Faqih menarik lengan aku ke tepi kelas.
"Kau hampir bongkarkan rahsia kita tahu tak? " Kata Faqih.
Uish, garangnya.
"Ala, sorry ah. Bukannya aku sengaja pun. Manalah aku nak perasan dia kat belakang aku dengan Dania. " Kataku.
"Hmm, yela. " Kata Faqih. "Ni je ke sebab kau panggil aku? Kalau tak, aku masuk kelas dulu. " Kataku.
"Eh kejap." Faqih menghalang aku. "Apa? " Tanyaku.
"Mama kata nanti kau tolong belikan barang. Dia kata senarai dengan duit dah ada atas meja tv. " Kata Faqih.
"Hah, nanti kau teman aku tau? " Kataku. "Ehh takde takde. Aku cuma kirimkan pesanan je. " Kata Faqih lalu memasukki kelas.
Dasar alien pemalas.
Rehat
"Weyh, kau apa cita dengan Faqih? " Tanya Elisya.
"Takde apa pun. Dia tu pun cari pasal je kerja dia." Kataku.
"Alaa takpelah, nanti mesti dia jadi romantiks gitu." Kata Afiqah.
"Romantiks kepala otaklah." Kataku.
?????'s POV;
Tanpa sedar, 3 pasang mata sedang memerhatikan Dyra.
"Nadyra macam ada sesuatu je dengan Faqih. " Kata salah satu daripada tiga orang itu.
"What do you mean by Nadyra ada hubungan dengan Faqih? " Kata ketua kumpulan itu.
"Tadi Dania dengan Nadyra tengah bersembang. Tiba-tiba, Dania tercakap yang Nadyra ada suami." Kata lagi ahli kumpulan itu.
"Wait, so maksud you Nadyra ada suami? " Tanya ketua kumpulan itu.
"Yes, so I tanya diorang, 'Dyra ada suami ke? ' and Faqih came out of nowhere and said 'Dania gurau je tu.'."
"Peliknya cerita kau ni Aleeya. Serius ke? " Tanya salah satu lagi ahli itu.
"Ye, betul! Aku dengar dengan telinga aku sendiri." Kata Aleeya.
"Jadi Atilia, kita nak buat apa? " Tanya lagi salah satu ahli itu.
"Sabar Aqmal. We will plan something. Tunggu je. " Kata Atilia.
Yes, meet these freaking stup*d people. Known as the -Triple A's-
(Triple A's yer? Nnti SPM kau 3A je padan muka AHAHA lol XD -author)
Atilia Humayra, ketua kumpulan mereka. Kenapa dia buat group ni? Untuk mendapatkan Faqih. Macam mana dia tau Nadyra terlibat dalam hal ni? She has this one friend who helps her.
Aleeya Farhana, this is the girl who helps Atilia. Dia ni kawan baik Atilia tapi tiba-tiba terjadi spy pula. Biasalah orang putih cakap; A friend in need is a friend indeed.
Aqmal Amran, lelaki ni bukannya rapat dengan Atilia dengan Aleeya. Macam mana dia ada dalam group ni? Hah, sebaik sahaja tau yang Aqmal ni suka Nadyra, diorang terus ajak Aqmal masuk group diorang.
How stup*d are they? Sangat-sangat kan?
"Hah korang, apa kata kalau kita biarkan je diorang dulu? After we know the truth, kita cuba putuskan diorang. Besides, I have a good plan. " Kata Atilia sambil tersenyum jahat.
+++++++++++++++++++++++++++++++
Mengarut arh cite ni AHAHA 😂
Apa yang ingin dilakukan oleh kumpulan Triple A? Tunggulah bab yang seterusnya untuk tau :)
YOU ARE READING
Suami Satu Kelas
Teen FictionPROBABLY DISCONTINUED - mungkin sambung pada masa hadapan tak sure. Irdina hanyalah seorang murid biasa di SMK Desa Indah. Dia agak terkenal dan diminati ramai di sekolah itu kerana kecantikan dan kebijaksanaannya. Namun begitu, tidak semua menyuka...