B10: Kambing ada peminat?

13.6K 572 37
                                    

Back to Nadyra's POV;

"Good morning kambing. " Kata Faqih. Aku yang kedengaran suaranya terus bangun.

Aku dengan mamainya bangun dan duduk bersila diatas katil. Bangun tapi mata masih tertutup.

Hahaha.

"Asal kau yang kejutkan aku alien? Mama mana? " Tanyaku dalam keadaan masih juga mamai.

Selalunya setiap pagi, mama yang akan kejutkan aku. Bangun sendiri? Aku malas. Maklumlah anak tunggal. AHAHA😂

"Mama dah pergi kerja kambing. Nanti pergi sekolah dengan aku. " Kata Faqih.

"Oh. " Kataku.

Eh, jap?

Apa Faqih cakap tadi?

Naik dengan dia?

"Eh, asal aku kena naik dengan kau pulak? " Kataku dengan nada geram tapi masih mamai lagi. Lol.

"Yelah, akukan dah kata mama dah pergi kerja. Harini dia pergi awal sikit. " Kata Faqih.

Awal sikit? Macam awal sangat je.

"Ala, tak nak naik dengan kau. " Kataku.

"Habis, kau nak pergi sekolah macam mana? Jalan kaki? Tak pun ponteng. Ish, tak patut... " Kata Faqih.

"Ish, yela yela. " Kataku.

Hmph. Nampaknya terpaksalah.

"Dah, gi mandi lekas. Tau tak kau bau busuk? Bau macam kambing. " Kata Faqih.

Apa? Bau macam kambing?

Nak kena tumbuk ni 👊👊👊

"Eleh, ingat kau wangi sangatla? Kau pun sama je bau busuk. " Kataku sambil berpura-pura menutup hidung.

Walaupun hakikatnya, dia bau wangi gila. Ada macam bau mint sikit daripada sabun mandi.

"Eh, aku dah mandi okay? Baju je tak pakai lagi. " Kata Faqih.

Jap, dia tak pakai baju lagi?

Aku menggosok mata yang berat ini lalu membukanya dan memandang Faqih.

Ya Allah!

Aku terus menutup mata.

Eleh, bukannya dia tak pakai apa-apa. Dia pakai singlet jugakkan? Apalah masalah kau ni Dyra 😑

"Hmph, malulah tu tengok badan kitew yang sado ni. " Kata Faqih.

Sado? Ewwwww ajshehdehaodkd

^Lol perangai gila dah mula dah...

"Eeee, dahlah. Aku nak mandi. Dah, shuh shuh. " Kataku sambil menolak Faqih keluar daripada bilik.

"Jangan lupa solat subuh tau? " Kata Faqih. "Ye ye, dah shuh. " Kataku lalu mengunci pintu.

35 Minutes Later

(^baca dengan suara narrator dalam spongebob XD)

Aku mengalas begku lalu bergegas turun ke bawah dan melihat apakah sarapan yang Faqih buat.

Aku terus menuju ke meja makan.

Oh, sandwic.

Ala, bolehlah tu. Syukuri apa yang ada~

Aku keluar mengunci pintu dan pagar lalu memasuki kereta.

"Oi, asal lambat sangat? Nak kena pecut aku sampai sekolah. " Kata Faqih.

"Alaaa chill la bro. Perempuan memang siap lambat. Baru nampak perfect. Kalau tak, manalah ada laki nak terpikat. " Kataku.

Suami Satu KelasWhere stories live. Discover now