B16: Legend of The Green Alien

10.2K 512 51
                                    

Elisya's POV;

Aku mengemas beg selaju mungkin. Maklumlah tak sabar nak balik. Baju aku dah kering dah.

Kesan kopi jelah yang tak hilang. Hmph.

'Kring!'

Yes! Loceng tamat sekolah sudah berbunyi. Cikgu pun tak ada, jadi semua orang main serbu keluar je.

"Jom Afiqah." Ajakku. Si Dyra dengan Dania dah tunggu kat depan pintu kelas kitorang.

Biasanya Dyra dengan Dania balik ikut pagar kecil, aku dengan Afiqah ikut pagar besar sebab kitorang naik basikal.

Tapi hari ni si Afiqah balik naik kereta sebab tayar basikal pancit. Oh well , forever alone lah aku nampaknya.

Dalam perjalanan aku pulang, tiba-tiba macam ada orang memanggil aku.

"Budak kopi! Oi! Budak kopi!!~" Jerit suara itu. Aku terus memandang ke belakang.

Lah, TENGKUrak rupanyaaa.

Aku menoleh kehadapan lalu meneruskan langkah. Malas nak layan.

"Ish kau ni." Kata TENGKUrak lalu menarik lengan bajuku. Nasib kau lengan baju. Kalau lengan aku, aku karate kang.

"Pahal?" Tanyaku kasar.

"Aku nak minta maaf pasal pagi tadi. Tak boleh ke?" Kata TENGKUrak.

"Kepala banalah kau. Kau nak ganti macam mana baju ni? Dah hitam sebab kau tau tak? Ishh." Kataku.

"Aku bayar." Kata TENGKUrak. "EYH takde-takde. Kau saja je nak buat mak aku marah sebab amik duit daripada orang tidak dikenali." Kataku.

"Okay. Orang dah bagi tawaran tak nak terima. Hah, selamat tinggal budak kopi!" Kata TENGKUrak lalu berjalan ke arah pagar besar.

"Eh! Kau yang simbah aku kopi! Okay fine! Selamat tinggal tengkurak!" Kataku.

"Apa dia? Tak dengar!" Sahut TENGKUrak.

Hmph, mamat kurang ajar.

Nadyra's POV:

Aku mengeluarkan kunci rumah dari poket lalu membuka pagar automatik aku.

Aku melangkah masuk ke halaman rumah lalu membuka pintu yang tidak lagi terkunci.

"Assalamualaikum!" Kataku. Aku melangkah masuk lalu meletakkan beg di atas sofa.

Kaki aku terus mejejaki kawasan dapur lalu mengambil gelas.

Aku terus mengaktifkan mesin Cuckoo lalu menekan butang cold.

Aku meletakkan gelas yang berisi air sejuk lalu melabuhkan punggung diatas sofa.

Mata aku melihat ke arah jam. Dah pukul 1:45 p.m dah. Mana Faqih ni?

Biasanya 1:20 dah sampai rumah.

Tiba-tiba aku terdengar bunyi pintu terbuka. Aku terus menoleh ke arah bunyi itu.

Haaaah. Panjang umur alien ni.

"Mana kau pergi tadi?" Tanyaku.

"Aku pergi beli pencil case. Yang lama punya koyak. Kenapa tanya? Rindu ke?" Usik Faqih sambil tersengih.

Ish, alien ni. Tak habis-habis.

"Aku tanya pergi mana je kata 'rindu ke?' . Nyampahlah aku. Dah shuh shuh! Lagi baik aku layan Lee Min Ho ni hah." Kataku lalu membuka drama Korea, Legend of The Blue Sea yang aku telah record.

Suami Satu KelasWhere stories live. Discover now