Nadyra's POV;
Kami berenam terus melabuhkan punggung di tempat masing-masing.
Kebetulan ada 6 kerusi kosong kat barisan belakang sekali.
Tapi tak fikir pulak, lelaki nak duduk mana? Sebelah siapa? Bla bla bla. Waduh, waduh. Susah bangat si.
Tula, sape suruh tak nak tempah 2 kerusi kat kumpulan tepi kanan tu.
Eh, haahla. Dah penuh.
"Okay, aku duduk tepiii sekali, then sebelah dia Dania, Elisya, Dyra, Faqih, Hazrul." Kata Afiqah.
Ala, pahal pulak kena duduk sebelah alien ni.
"Pala bana ko." Kataku. Afiqah hanya tersengih.
Faqih pulak buat muka redha. Mashaallah. Lol.
"Hah! Kalau perempuan 4 orang, then selang satu kerusi lepas tu lelaki? Hah?" Tanyaku.
"Kau pun nampak tadi kan? Barisan belakang tu pun penuh. Ala, relax ah. Dia suami kau jugak an." Kata Elisya.
Nasib lah kitorang masuk awal. Iklan pun tak tayangkan lagi. Skrin tu hitam je.
Orang lain pulak sembang, main telefon, makan popcorn. Kami pulak bergaduh tempat duduk.
Tepuk tangan untuk diri sendiri.
Setelah kami melabuhkan punggung, iklan pun bermula. Inilah masa yang sesuai untuk menikmati cheezel.
(betul ke aku eja cheezel do. Kk sorry)
Muahahah.
Aku ni bukannya peminat popcorn. Ye, aku tau ramai orang kata "ruginya" tapi memang aku tak makan.
Bagi aku tak sedap. Popcorn lovers jangan kecam saya.
Dan akhirnya selepas mengunyah, mengunyah dan mengunyah, cerita pun bermula.
Jam1400
Aku terus terbersin. Sejuk bhai. Aku ni bukannya boleh tahan sangat sejuk tanpa stoking ke jacket ke. Bapak sejuk bhai.
Tangan aku pun dah menggigil. Dan entah macam mana aku tersentuh Faqih.
"Wei, asal tangan kau sejuk macam mayat?" Bisik Faqih.
Mayat kau kata? Aku bagi pelempang karang.
"Ish, aku sejuk la bangang. " Kataku. Faqih terus memandang kembali ke arah skrin.
Elisya dah tertidur. Dania dengan Afiqah pulak fokus je tengok.
Aku kena bertahan daripada kesejukan.
Tahan,
Tahan,
Tahan,
"Nah." Kata Faqih lalu menghulurkan jaket.
"Sape punya ni?" Tanyaku.
"Aku punya lah. Aku tak macam kau. Senang sejuk. Dah lemak tebal pun tak tahan sejuk lagi ke?" Usik Faqih.
"Kuaja. Bila masa pulak aku lemak tebal? Hm, sayang jugak kau kat aku." Kataku lalu merampas jaket.
"Eh tak. Aku tak sayang. Aku...caring ha. Pipi kau tu pulak tembam sangat. Hahahah." Kata Faqih.
Kuajaaaaaaq. Nakkkk je aku bagi penampar.
Jam1506
Aku tertidur dengan nyenyak terus bangun. Ramai orang yang tengah keluar.
Si Elisya, Dania, Afiqah dengan Hazrul dah bangun tapi diorang terus pandang aku dan tergelak kecil.
"Pahal do? Tak pernah tengok orang tido ke?" Kataku.
Elisya terus mencapai telefon nya dalam poketnya lalu menghantar sesuatu kat aku.
Gambar?
WHAT THE HELL? WHAT THE HELL!
APA NI????
EEEEEEEEEE.
"Haha korang ni romantiklah. Hahahahah." Kata Elisya.
"Bila masa pulak korang amik gambar ni?" Tanyaku.
"Tadi masa kau tidur, aku dah terbangun. Pastu cerita tu habis, aku bangun, snap gambar. Peluang dah ada derh." Kata Elisya.
Kuaja kuaja kuaja.
"Sedap tak weyh tidur bersandar kat bahu Faqih?" Tanya Afiqah.
"Ah, diamla bangang. Kuaja. " Kataku.
Aku terus tercari kelibat alien.
"Kau punya teddy bear dalam tandas. Jangan risau. Kitorang pun dah gelakkan dia." Kata Hazrul.
"Hah? Teddy bear?" Kataku.
"Ala, aku taulah engkau tengah cari Faqih. Masa dia bangun tadi, muka dia cuak gila hahaha. Haih, kawan aku ni dah pandai bercinta dah." Kata Hazrul.
"Oi! Kuaja kau eh. Ish, nasib kau tengku, kalau tak aku nak je patahkan tulang-tulang kau tu. Haih nanti bayar bil hospital jenuh aku." Kataku.
"Dahlah weyh, nak cari pasal kat luar la." Ajak Elisya.
Haih, stres aku. Macam mana pulak boleh jadi macam ni? Terlena pulak tu.
Aduhhh. Aku terus menggaru kepala aku yang tak gatal.
Aku terus melangkah keluar daripada kawasan pawagam. Nampak-nampak Faqih dah tunggu depan tu.
Hmm, awkward.
"Dah jomla balik. Dah pukul 3:27 dah. Mak budak kopi kata nak amik pukul 3:40." Kata Faqih.
"Kuaja. Hah, betul cakap alien tu. Jomlah!" Kata Elisya sambil tersenyum palsu.
Semua mengangguk lalu menuju ke pagar utama.
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
YEY BAB 20 MAAFLA PENDEK AUTHOR SEBOK URUSKAN SEKOLAH MENENGAH HAHA LOL
JGN RISAU NNTI AUTHOR UPDATE LA LAGI YE
KBAI 💕
A Little Thought;
Elisya's POV;
Aku terus terbangun dari tidur apabila Dania dengan Afiqah kejut.
Bangun-bangun je diorang tunjuk sesuatu sambil tergelak.
Pebendala. Aku pun pusing la ketepi.
Amboi amboi!
Dyra tertidur atas bahu Faqih la.
Romantiks nya. HAHAHAHAHA.
Aku terus mengeluarkan telefon aku lalu mengambil gambar.
Hah, kalau Dyra cari pasal, bolehla aku guna ni untuk ugut nanti. HAHAHAH.
Haih, sweet pulak diorang ni. Bila la giliran aku?
ISHH JANGAN-JANGAN!!! GATAIII~
YOU ARE READING
Suami Satu Kelas
Teen FictionPROBABLY DISCONTINUED - mungkin sambung pada masa hadapan tak sure. Irdina hanyalah seorang murid biasa di SMK Desa Indah. Dia agak terkenal dan diminati ramai di sekolah itu kerana kecantikan dan kebijaksanaannya. Namun begitu, tidak semua menyuka...